Zou het kunnen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Kerstmuts, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kerstmuts

Kerstmuts Lid

15 dec 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke.. Ik ben iets meer dan een jaar geleden zwanger geweest,
    Helaas na drie maanden een miskraam.
    Nu zijn we er niet echt meer mee bezig geweest maar tegelijkertijd ook geen anticonceptie gebruikt.
    1 februari was de laatste dag van mijn laatste ongesteldheid ( duurt gemiddeld vier dagen lang),
    En volgens de berekeningen zou ik vandaag mijn eisprong hebben,
    Om vervolgens de 25e weer ongesteld te zijn,
    Nu roept manlief al twee maanden dat hij denkt dat ik zwanger ben,
    Ik die maand er voor niet echt overtuigd, ondanks hele gevoelige en pijnlijke borsten en ontzettend moe blijven,
    Maar werd gewoon ongesteld!
    Toch twee testen er tegen aan gegooid allebei de maanden 1,
    En zoals ik al dacht negatief!
    Had mijn gevoel toch gelijk, maar gaat manlief het maar eens overtuigen.. (Ze zijn af en toe zo eigenwijs;))
    Al met al, vandaag dus als het goed is eisprong,
    Maar voel me deze week al zo raar, nog steeds gevoelige en pijnlijke borsten heel de tijd zo ontzettend misselijk wat alleen maar erger word door hele erge pijnlijke brandende maagzuur.
    Toevallig net snel naar binnen gerend met de hond uitlaten,
    Net op tijd naar de wc kunnen rennen en al me voedsel wat vandaag in me lichaam zat , is er nu uit. (Om het even net te verwoorden:))
    Nu vraag ik me dus af.. Als je idd zwanger zou zijn.. Zou je dat op je dag van je eisprong al kunnen weten/voelen?
    Heb wel van mensen om me heen gehoord dat ik een bepaalde glans in me ogen heb.
    (De glans die zwangere vrouwen normaal hebben maar wij zelf dan niet zien..)
    Zal sowieso moeten wachten tot de eerste dag van ongi wil ik gaan testen..
    Hmmm ben nieuwsgierig!
    Iemand ervaringen er mee?
    X

2. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ben je zeker dat vandaag je eisprong was/is?

Ik had 2 dagen na mijn eisprong ook last van misselijkheid, enkel in de ochtend, en één dag zelfs ook moeten braken. Dacht toen ook van "dat kan niet, zo vroeg" maar ik bleek een dikke week later wel zwanger. Gevoelige borsten kreeg ik 4dpo. Voordien nooit last gehad van mijn borsten, en achteraf gezien is het toch een teken geweest. :)
    Ik testte licht positief op 11dpo.

Daarom dat ik vraag of je zeker bent dat je eisprong niet al eerder geweest is. Want je hebt toch wel al van heel veel last...
    Durf/wil je niet eens testen?

Wel spannend seg :)! Ik duim voor je!

3. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik zie nu dat 1/2 de laatste dag van je menstruatie was en die 4 dagen geduurd heeft. Dus dan startte je laatste menstruatie op 28/01?

Of vergis je je in je bericht en bedoel je 1/3 ipv 1/2? Dan was 26/2 je eerste cyclusdag en dat is logischer om er nu vanuit te gaan dat je eisprong nu is.

4. Kerstmuts

Kerstmuts Lid

15 dec 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4 Kerstmuts, 12 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2014
    Hoii,

26 feb begon m'n ongesteldheid, februari ging tot de 28e hihi.
    Dus als het goed is moet vandaag mijn eisprong zijn:(

Voel inderdaad veel, maar probeer me er toch zo min mogelijk mee bezig te zijn ivm schijnzwanger ofzo:p

Ik ben niet bang om te testen, het zou meer dan welkom zijn inderdaad,
    Maar heb zoiets, dat als het inderdaad wel raak zou zijn,
    Ik meer duidelijkheid en meer hcg aan gemaakt zou hebben op de dag van mijn menstruatie lijkt me,
    Als ik bijv. Nu zou testen terwijl het wel raak zou zijn, maar ik onvoldoende hcg aan maak en bijv op de dag van menstruatie zou bloeden,
    Zou ik me vergissen tussen een innesteling en ongesteldheid,
    Hoeft niet, maar kan ;)

Ik vroeg me inderdaad af of meerdere dit meegemaakt hadden,
    Want je hoort vaak verhalen over 'oer moeder gevoel' ofzoiets haha

Nou ja, wie weet! Hoop het stiekem wel, maar wil niet te veel hopen ivm misschien een teleurstelling,
    Maar tot nu toe is er nog niks uitgesloten:D

5. Kerstmuts

Kerstmuts Lid

15 dec 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedoel trouwens 1 maart was de laatste dag van vorige menstruatie hihi, was even vergeten dat dit maar is niet februari foutjeee dus idd 26e van feb. Begon m'n menstruatie

6. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Inderdaad, je had je vergist :), dacht het al.
    Als je eind februari ongesteld geweest bent is het inderdaad nu zinloos om te testen, je zal dan eerder je eisprong nu hebben.
    Nog afwachten dus.

Veel succes!!

7. Kerstmuts

Kerstmuts Lid

15 dec 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa het is nog even spannend..

Ruik ook ontzettend veel..
    Koffiepadjes vult m'n vent net bij.. Keuken is bijna 10meter vandaan van waar ik nu zit, ik ruik ze ontzettend sterk!
    En zo nog meer kleine kwaaltjes,
    Ach wil me niet gek lopen maken dus probeer nog rustig af te wachten hihi

Thank you!

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik denk dan dat je eisprong wat eerder moet zijn geweest wil je nu al zwangerschapsklachten hebben.

Op de dag van eisprong zelf al zwangerschapskwaaltjes hebben, is onmogelijk. Sorry.
    Ten eerste weet je niet hoe laat je ei springt.
    Ten tweede weet je niet wanneer en hoe laat het bevrucht wordt en of de bevruchting uberhaupt geslaagd is.
    Ten derde: vaak is het zo dat je pas na innesteling HCG aanmaakt, het zwangerschapshormoon dus. Innesteling vindt plaats zo'n 5 tot 10 dagen na eisprong.

Heb je verder met een ovulatietestje je eisprong bepaald aan de hand van je urine of heb je op een kalender op internet of app je eisprong "berekend"?
    Met internet of een app kun je niet in je eigen lichaam kijken en bovendien gaan deze uit van een gemiddelde. Jouw eisprong kan dus veel eerder of later plaatsvinden dan dat een app of internetbanner aangeeft.

De kans is dus ook nog zeer groot aanwezig dat je eisprong nog plaats moet vinden de komende dagen en dan kunnen je klachten dus helemaal totaal niet van een zwangerschap komen. Maar wellicht een virus wat rond gaat momenteel.

Kortgezegd: aangezien je rond je eisprong moet zitten, zou ik flink aan de klus gaan en vanaf volgende week eens kijken hoe je je dan voelt.

Deel Deze Pagina