Man twijfelt over tweede kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door blanqu1ta, 27 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blanqu1ta

blanqu1ta Lid

9 mei 2016
    47
    3
    8
    NULL
    NULL
    #1 blanqu1ta, 27 nov 2016
    Laatst bewerkt: 27 nov 2016
    De titel zegt het al, mijn man twijfelt over een tweede kindje.

Ongeveer een jaar na de geboorte van onze dochter begon het bij mij weer te kriebelen, bij mijn man niet. Hij wist niet of hij een tweede wilde. Voordat we aan kindjes begonnen zei hij wel 2 kindjes te willen als dat ons gegeven zou zijn.

Onze dochter is altijd een makkelijk kindje geweest. Eind december wordt ze 4 jaar, ik 34.
    We zijn nu 3 jaar verder en mijn man twijfelt nog steeds of hij een tweeden wil, als argumenten geeft hij aan dat hij niet perse weer door al die fases heen hoeft, dat wanneer hij een baby vast heeft van vrienden hij niet het gevoel heeft zoals ik, de wens van een tweede kindje. Dat als hij voor een tweede kindje zou gaan het alleen voor mij zou doen.

Ik vind het een hele moeilijke situatie, het staat echt tussen ons in.

Op dit moment wonen we met z'n 3tjes bij m'n moeder thuis (na verkoop van ons appartement). We zijn op zoek naar een eengezinswoning, hij kijkt veel naar nieuwbouwprojecten met oplevering in mei 2018, en ik denk alleen maar dat ik zo graag een tweede kindje zou willen alleen bij m'n moeder thuis lijkt mij dat ook niets..

Medisch gezien (ik heb 1 eierstok) en m'n gynaecoloog heeft vorig jaar gezegd dat ik niet te lang moet wachten als ik nog een tweede kindje zou willen.

Heeft iemand van jullie advies?

2. Dapper

Dapper Niet meer actief

Geen advies, maar lijkt me heel naar om zo tegenover elkaar te staan.

Jullie zouden er toch samen uit moeten komen.
    Misschien toch een goed gesprek samen en echt vertellen hoe je erin staat, op gevoelsniveau...

Maar je kunt je man natuurlijk niet dwingen. Hopelijk komen jullie eruit.

3. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Eerlijk.. ik zou eerst zorgen dat jullie een fijne woning hebben zodat er ook plek is voor een tweede kindje en het dan weer opnieuw bekijken. Het is natuurlijk iets waar jullie samen uit moeten komen en op het moment dat er niks meer qua woonruimte, gezondheid, financiën in de weg staat kun je lijkt mij een veel beter gesprek voeren.

4. jeshh

jeshh Niet meer actief

Eens met Dizzy, als de situatie niet ideaal is zou ik eerst zorgen dat dat aangepakt wordt. Ik zou ook eerst rust in de tent willen.

5. blanqu1ta

blanqu1ta Lid

9 mei 2016
    47
    3
    8
    NULL
    NULL
    @Dizzy en Jeshs,

Ik ben het ook eens met jullie, eerst woonruimte. Ook dat vindt ik erg belangrijk, dat zou zeker een stuk rust geven. Echter is dat niet de reden van twijfel bij mijn man.

Ik heb echt heel vaak met hem erover gepraat, mijn gevoel ook uitgelegd. Alleen slaat hij gewoon dicht.

6. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.868
    2.549
    113
    Er is een topic hier waar meerdere vrouwen zitten die 'moeten' wachten op hun man of andere redenen. Misschien fijn om daar mee te kletsen?

7. blanqu1ta

blanqu1ta Lid

9 mei 2016
    47
    3
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het doorsturen van het topic Lizme, ga ik daar op kijken.

Deel Deze Pagina