Dag 29 van de cyclus en positieve ovulatietest! HELP!!

Discussion in 'Zwanger worden' started by chichi, Jun 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chichi

chichi Actief lid

Mar 27, 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Dag dames,

Ik zit vandaag op de 29ste dag van mijn cyclus en heb vanmiddag een ovulatiestest gedaan en deze was positief! Ik heb een regelmatige cyclus van 27 á 28 dagen. Normaal gesproken heb ik altijd al een week van tevoren buikpijn en voel ik mijn ongi aankomen. Deze keer helemaal niets en ik voel nog steeds niets! Gisteren was mijn NOD, ik heb toen een zwangerschapstest(2 voor 5 euro) gedaan en deze was negatief!

Hoe kan dit!

2. chichi

chichi Actief lid

Mar 27, 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Niemand die enig idee heeft??????

3. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Euhm... nog eens testen morgen? :)

4. chichi

chichi Actief lid

Mar 27, 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Kan die test dan binnen 2 dagen een ander resultaat geven? Of kan ik beter nog een paar dagen wachten?

5. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Je HCG verdubbelt met 2 dagen zeggen ze...
    Maar k zou volgens mij geen 2 dagen kunnen wachten ;)

Op zich positief dat je ovu.test positief was ;)

Hoe lang is je cyclus normaal gesproken eigenlijk?

6. chichi

chichi Actief lid

Mar 27, 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Mij cyclus is normaal gesproken tussen de 27 á 28 dagen!

7. chichi

chichi Actief lid

Mar 27, 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    We zijn al zo lang bezig dat ik het echt niet durf te geloven!

8. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Hoe lang zijn jullie bezig dan?
    En had je die test daar straks gedaan of met ochtendurine?

Ik hoop het voor je meis! Wat zegt je gevoel?
    Morgen maar weer testen!!

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Heb je nu je eisprong pas of heb je die al eerder gevonden deze cyclus? Is me niet helemaal duidelijk namelijk ;)
    Als je je eisprong al eerder hebt gehad en je de ovutest als zwtest hebt gebruikt zou het dus kunnen dat je HCG in je urine hebt... spannend!

Groetjes Cyntje78

10. Patriez

Patriez Actief lid

Aug 25, 2008
    114
    0
    0
    Schijndel
    sorry kan je niet helpen..zou morgen gewoon weer testje doen.
    Kun je met een ovulatietest dan een zwangerschap testen??

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @patriez... ik heb het hier wel eens gelezen... Ik geloof dat hij dan ook wel net zo positief moet zijn als tijdens het zoeken naar je ei. Dus het streepje net zo donker of donkerder.

Groetjes Cyntje78

12. Trees

Trees Niet meer actief

Ovulatietesten meten ook HCG en inderdaad zoals Cyntje al schreef het moet wel echt heel duidelijk positief zijn. Heb zelf meerdere keren positieve ovulatietesten gehad, terwijl ik inderdaad zwanger bleek te zijn. Ovulatietest was trouwens eerder posi dan de zwangerschapstest.

Chichi spannend en ik hoop dat het raak is! Snel weer testen!

13. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Ooow spannend meid !
    Je hoort het vaker he.. Eerst posi ovu test en later een pos zw-test !! Succes .. :)

14. chichi

chichi Actief lid

Mar 27, 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Ik ben in augustus 2007 met de pil gestopt en dat betekent dus al bijna 2 jaar bezig. Ik had de ovulatiestest niet met ochtendurine gedaan maar pas laat in de middag. De zwangerschapstest heb ik wel gedaan met ochtendurine.

Ik weet zeker dat mij ei al geweest is omdat ik eerder in de cyclus positief getest heb, dus het kan niet zo zijn dat ik een verlate ei heb.

Ik ben gisteravond ook naar de eerste hulp gegaan, omdat ik de hele dag al last had van duizeligheid en daar hebben ze ook een zwangerschapstest gedaan met urine, maar die was negatief.

Mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt!

15. chichi

chichi Actief lid

Mar 27, 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Ik heb mijn eisprong al eerder gehad deze cyclus, dus dit kan het niet zijn. Normaal gesproken heb ik een week voordat ik ongi ben al buikpijn en voel ik het aankomen. Deze cyclus heb ik helemaal niets gevoeld, geen pijn en geen krampen. Een week na mijn ei op een zaterdag voelde ik wel gedurende 10 minuten hele erge steken rechts vlakbij mijn navel. That's it!

16. chichi

chichi Actief lid

Mar 27, 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    De ovulatietest die ik heb gedaan was net zo donker als het controlestreepje en ik heb het gedaan met middagurine en niet met ochtendurine, dus dat kan het niet geweest zijn.

Ik ben gisteravond naar de eerste hulp gegaan omdat ik last had van duizelingen en daar hebben ze ook een zwangerschapstest gedaan met urine, maar die was negatief.

Kan het zijn dat ik nog niet genoeg HCG in mijn urine heb en dat het daarom negatief teste?

17. Patriez

Patriez Actief lid

Aug 25, 2008
    114
    0
    0
    Schijndel
    misschien toch eens stiekem ovu testje doen :) heb vandaag wel weer testen gekocht.
    Misschien erg vroeg om te testen? moet dit wknd ong worden

18. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Vraag me eigenlijk ook af of je met een ovutest een zwangerschap kan bepalen hoor... Ofwel heb je nu een onregelmatige cyclus. Dit kan door stress, verkoudheid, alcohol,... Ofwel moet je binnen 2 dagen nog eens testen (staat zo op de bijsluiter bij mijn zwtesten)...
    Ik duim mee voor je ;)

19. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Ik heb bij mijn mk ook een posi ovu test gehad... maar hij moet wle echt donker zijn hoor!
    Je test bijna je hele cyclus lang ovutesten met een streepje... omdat je altijd wel lh hebt in je urine...
    Was ie echt net zo donker als de teststreep?

Wel raar dat een zw. test nega geeft hoor... Ik zou er rekening mee houden dat het misschien toch niet raak is... al hoop ik het heel erg vooor je!

20. samkids

samkids Niet meer actief

Ineke, een ovu-test meet absoluut ook HCG, Trees heef daar link naar een hele mooie site voor die dat haarfijn uitlegd. Samengevat: LH en HCG lijken heel erg op elkaar, ovutest kan beiden meten, zs-test alleen HCG.

Chichi, het klinkt wel heel hoopgevend. Heb je al een keer een nieuwe zs-test gedaan? Ik duim voor je.

Share This Page