Vanaf ovulatie last van steken - wat te doen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zozo, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zozo

zozo Lid

24 jun 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik zit met een vraagje. Ik heb nu sinds twee maanden een regelmatige cyclus (29 dagen en 30 dagen) en ben deze maand met ovulatietesten begonnen. Op dag 16 had ik een overduidelijke test en dan hebben we de nodige stappen ondernomen om de kans op een baby'tje zo veel mogelijk te vergroten :D Nu heb ik sindsdien eigenlijk constant last van steken (of beter gezegd, steekjes) aan de linkerkant. Ik vraag mij nu af of mijn eisprong al wel degelijk geweest is, want waarom anders constant die lichte buikpijn?

En zeker omdat mijn cyclussen voordien zo'n ramp waren, heb ik een beetje schrik dat de ovulatietest ernaast zat. Ik heb op dag 17 nog een testje gedaan en toen was de piek duidelijk al weer voorbij.

Nu de eigenlijke vraag dan: is het verstandig om nu, op dag 20 van mijn cyclus, nog een ovulatietest te doen om zeker te zijn dat ie nu wel negatief aangeeft?

In ieder geval al bedankt!

Groetjes,

Zozo

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik heb altijd steekjes aan de linkerkant de 2e helft van m'n cyclus (temp/ovu-test niet, dus weet niet zeker wanneer m'n ei is), en dat houdt aan tot aan ongi ongeveer.. Volgens mij staat het bij mij dus los van een eisprong..

Ovu-testjes dus geen ervaring mee, maar je zou altijd kunnen kijken of ie nu negatief is..

Succes!

3. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik heb dat ook een aantal cyclussen gehad. Iets met het stofje van gele lichaam ofzo.
    Het was een technisch verhaal waar ik geen klap van snapte. Ik maakte me toen zorgen dat ik vooraf niets voelde en na mijn eisprong wel. Maar het kan..
    Als jij je daar prettig bij voelt zou ik gewoon een ovu-test doen. Maar waarschijnlijk zal hij negatief aangeven.

Heel veel succes!

4. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk ook altijd steekjes de tweede helft van mijn cyclus en gebruik ook ovu testen...ik ga af op de ovu testen omdat je lichaam nog wel eens trucjes met je uit kan halen...dus als er een piek is volgens de ovu testen dan hopsakee 3 dagen aan de klus ;)
    Bij ons blijkt dit niet werken maar dat ligt aan iets anders volgens de ha doen we het wel op juiste manier/ tijd...

Succes!! en natuurlijk houden we hoop dat de steekjes van iets heel anders zijn ;)

Liefs Pien

5. zozo

zozo Lid

24 jun 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal!

Ik heb dus net voor de zekerheid nog een ovutestje gedaan en de teststreep was idd maar heel licht aanwezig, dus negatief.

Goed, dan maar hopen dat we juist zitten met ons schema en dat de steekjes hééél misschien komen van een beginnende zwangerschap haha. We zullen wel zien!

Deel Deze Pagina