Hoi! Ik probeer zwanger te raken. De afgelopen drie dagen heb ik met ovulatie testen mijn LH piek proberen te vinden, en dat is gelukt! Ik heb een positieve ovulatie test. Vanmorgen hebben mijn vriend en ik gevreeën. Wanneer kan ik nu weer het beste vrijen? Wanneer is nu waarschijnlijk mijn ovulatie? En klopt het dat mijn temperatuur pas hoger wordt na mijn ovulatie? Het is allemaal zo nieuw voor me, haha.
Ik zou voor de de zekerheid vandaag, morgen en overmorgen vrijen. Na de eerste positieve test springt je ei binnen 24-48 uur (of was het 24-36 uur?) temp schiet volgens mij omhoog op de dag van ovulatie
De dag na de ovulatie gaat de temp omhoog. Na de positieve ovulatietest spring je ei binnen 24 en 48 uur. Vandaag zat je netjes met vrijen. Als je de mogelijkheid hebt zou ik vanavond of morgen ochtend nog een keer. Want beetje extra kan nooit kwaad lijkt me haha.
Haha, nee dat kan zeker geen kwaad! Wil ook niet té vaak seks, want volgens mij komt dat de kwaliteit van het zaad niet echt ten goede, toch?
Dat dacht ik ook maar dat schijnt alleen zo te zijn als je man verminderde zaadkwaliteit heeft las ik ergens van een gynaecoloog..
Oh echt! We weten nog niet wat de zaad kwaliteit is, we hebben eind deze maand een afspraak in het ziekenhuis voor een onderzoek. Dus weet niet goed wat ik nu het beste kan doen, wel of niet elke dag vrijen.
Dan zou ik om de dag doen.. zaad blijft wel even leven . En volgens mij is het niet perse zeker dat je nu een eisprong hebt nee maar eerlijk gezegd weet ik daar het fijne niet van
Normaal wordt aangeraden om om de dag seks te hebben inderdaad. Maar aangezien je vanmorgen al gedaan hebt zo nu om de dag (dus de volgende keer seks) betekenen dat deze NA de ovulatie zou plaatsvinden. Dus in deze situatie zou ik zeggen… lekker nog een keer doen! qua timing zat je met vanmorgen ook al goed namelijk
Dus vanavond of morgenavond is lekker gewoon voor de extra hahaha want de zaadjes van vanmorgen liggen al klaar
Vandaag op dag 9 van mijn cyclus en vandaag beginnen met ovulatie testen zoooo spannend deze maand hoop het zo na me miskraam in juni
Nee dat hoeft niet persé. Soms springt het eitje opeens toch niet, en dan probeert ie het een paar dagen weer. Je kan een eisprong wel bevestigen met een tempstijging
Volgens mij gaat t dan ook vooral om de hoeveelheid zaadcellen, dus ik noem maar wat ipv 100 miljoen, nog 'maar' 50 miljoen. Het is niet dat de zaadcellen ineens slechter worden. En mocht dat al zo zijn, dus iemand die van zichzelf al 'slechte zwemmers' heeft, dan zijn ze te zwak om een eicel binnen te dringen.
Hebben jullie problemen met zwanger worden dat je ook test? Dan zou ik dag na positieve test en dag daarna nog vrijen. Heb je geen problemen dan is nu vrijen op positieve test op zich voldoende. Maar dat is de reactie van iemand die een hekel heeft aan ‘moetjes’ en ovulatietesten