Mannen, voel me soms zo niet begrepen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Babke, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Afgelopen week was ik bij de dietiste omdat ikw at wil afvallen en dat in combinatie met de kinderwens. Zij had toen al gezegd dat je als man ook op je drinken, roken etc moet letten.
    Nu vind ik echt niet dat mijn man moet stoppen met roken en drinken. Hij rookt niet veel, maar drinken vind ik soms best veel. Voor een biertje rekent hij een flesje (en in de boeken gaat het toch om glazen) en gedurende heel de week komt hij soms aan 40 biertjes zei hij. Dat vind ik veel. Dus ik vroeg of hij het door de week niet kan laten staan en als hij weet dat mijn eisprong volgt, dat hij het dan ook bij de voetbal matigt. Dat hij dan maximaal 5 flesjes neemt ofzo. Dat is toch het minste. En toen ik ook nog commentaar had op het feit dat hij soms wel 2 uur (van de week zelfs langer) in een warm bad zit (te warm zaad, gaat dood), zei hij dat ik door draai.

Nou toen was ik boos. Ik weet ook wel dat het momenteel aan mij ligt dat we niet verder kunnen, maar hij kan toch ook wel wat inleveren. Ik moet god.verdo.mme (sorry) alles doen!!
    Ik houd de temp bij. Ik pis die sticks onder en ben er daardoor elke dag mee bezig. Het enig wat hij hoeft te doen is als het zover is zijn leuter te gebruiken!! Is dat nou zo'n straf? Ik dacht altijd van niet. Dan kan hij ook best wat doen!
    Nou dat schoot dus totaal verkeerd en dan gaat hij altijd de confrontatie uit de weg, altijd! Ik kan zulke gesprekken niet met hem voeren. Dan gaat hij grapjes maken omdat hij zich ongemakkelijk voelt of zegt alleen maar ja om ervan af te zijn.

En dan denkt hij natuurlijk helemaal dat ik er te veel mee bezig ben, maar jeetje. Ik kan het lang rekken dat gepraat tegen de muur. Maar op het verkeerde moment barst inderdaad de bom. Ik zei dat als jij nou ook eens initiatief neemt. Denk je dat ik altijd zin heb, maar als ik alleen alweer hoor "moeten we nu alweer?". Dan lijkt het net alsof hij het voor mij doet, we doen het toch voor ons samen? WIJ willen toch en kindje, niet alleen ik?

Als ik weet dat als hij ook eens initiatief neemt dan hoef ik niet zo te zeuren en moeilijk te doen. En er ook minder rekening mee te houden of we de frequentie wel halen enzo. Maar als ik niet begin met aanstalten maken voor de sex, begint hij dus ook nooit. Volgens mij denkt hij dan, het zal wel niet nodig zijn, mooi ben ik er even vanaf.

Nou en dat heb ik allemaal gezegd vandaag en toen kreeg ik alleen maar, "ja". ik: "JA?? Ja wat, ja." hij: "ik zeg toch ja".

Nou je kunt je het gesprek wel voorstellen denk ik. :$ ;)

Zo vervelend. Ik zit nu 2,5 maand op de wachtbank en dat gaat op zich prima hoor. Net vakantie gehad en het redelijk kunnen loslaten, maar nu ik weer in de normale modus zit... De huisarts zegt dat het heel normaal is en dat het, niet altijd, maar wel vaak voorkomt dat het wat langer duurt. Als ik eind mei niet ongesteld ben, mag ik langs komen. En dat geeft op zich ook niet. Wil toch wat afvallen. En ik wil ook helemaal geen molen is als het even kan. Ik laat mijn lijf het liever zelf oplossen, maar een beetje wederzijds begrip is toch niet teveel gevraagd?

2. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Wat vervelend zeg.. ik kan je frustratie begrijpen.
    Maar ik kan me ook voorstellen dat t voor hem voelt alsof hij alles aan moet passen, en dat de nadruk bij alles ligt op een kindje krijgen.
    Aangezien jullie al een tijd bezig zijn vind ik het niet meer dan normaal dat hij zich ook aanpast, of op zijn minst wat meer begrip toont.
    Het is nu ook weer niet zo dat je m vraagt om bier voor zn hele level af te zweren toch???
    Maar Ja ook al willen jullie allebei een kindje, mannen zijn er denk ik een stuk relaxter onder..die denken: komt vanzelf wel.
    Misschien kun je nog 1x proberen met m te praten, en anders even laten rusten, dan denkt hij er misschien eerder over na dan wanneer je hem ernaar vraagt..
    Succes!

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja normaal ben ik er best rustig onder hoor. Maar vandaag had ik gewoon een slechte dag. Ik vraag niet eens of hij zijn biertjes wil laten staan, alleen of hij er rekening mee wil houden. Dat is alles. En ik moet er toch juist met hem over kunnen praten. Je kunt het al bijna bij niemand kwijt.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik begrijp je frustratie wel. het is ook niet eerlijk dat een vrouw er zo veel voor moet doen en een man niet zo heel veel.
    40 biertjes is op zich best veel, maar denk dat mijn man dat (makkelijk) redt.
    maar goed ik denk dat het toch echt uit hemzelf moet komen... als je het hem oplegt denk ik niet dat ie er echt voor gaat...

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Weet je, het gaat me eigenlijk niet eens om die biertjes. Meer om hoe hij reageert. Al zou hij maar zeggen ,schat ik snap je frustratie, maar momenteel zitten we op de wachtbank en ik geloof niet dat dat er effect op heeft.' Daar zou ik al blij mee zijn. Doordat hij gewoon ha zegt, denk ik dat hij me niet begrijpt.

Eigenlijk zoek ik gewoon een arm een troost. Misschien zeg ik het ook wel verkeerd. Misschien moet ik wel gewoon ongesteld worden. Ik hoop het.

6. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hoi Babke,

Ik herken wel wat in je verhaal. Voor het stoppen van de pil was ik al begonnen met afvallen (Weight watchers), ook met het oog op onze kinderwens en had ik gevraagd of hij wat minder wilde roken en drinken. Ik kreeg toen gelijk al over me heen dat hij 2 dingen moest minderen en ik maar 1 doen moest doen (afvallen). Bij mijn vriend heeft het voor een groot deel te maken met zijn Asperger. Hij kan heel bot zijn en ook heel egocentrisch :( Ik ben dus voordat ik uberhaupt gestopt was met de pil al een hele strijd met m aangegaan waar we een paar fikse ruzies door gehad hebben. Hij weet zich altijd zo in de 'slachtoffer' rol te verplaatsen doordat hij door zn asperger heel snel kan denken en dus overal een antwoord op heeft. Heel frustrerend!:x Dat ik hem er steeds op attendeerde werkte echt averechts. Of dan dronk ie een paar avonden niet en daarna haalde die het weer in. Ook zo'n leuke... haha. Ik had toen zoiets van ik laat m maar en we zien het wel. We zitten nu in de 2e ronde en hij drinkt en rookt wel een stuk minder ;) Zonder dat ik er meer over gepusht heb :p

Hij wilde ook nooit over de toekomst met een kind praten, hij zei, dat doen we wel als het zover is. Maar nu begint hij toch af en toe erover te praten van: als we straks een kleine hebben kunnen we dat en dat gaan doen, etc. Dus hij is er best wel mee bezig, ookal wil hij dat niet toegeven en hij heeft er dus echt wel over nagedacht en denk dat hij daarom minder drinkt/rookt. Ik denk dat hij mijn opmerkingen over het minderen als een soort aanval zag en daardoor zo reageerde maar achteraf ook wel vond dat ik gelijk had. Haha, mannen zijn ook slecht in toegeven, net als wij ;)

Maar goed, ik zou het nog even aankijken en misschien draait ie wel bij en mindert hij. Ik zeg zelf ook niet wanneer ik mijn vruchtbare dagen verwacht. Dan voelt het zo verplicht voor hem denk ik. Misschien ook een tip?

Succes iig!

7. Within

Within Niet meer actief

Hier ook een man die graag een kindje wil, maar er niet teveel mee bezig wil zijn... hij wil niet weten wanneer mijn ei is want dat legt te veel druk op zijn schouders. Ook wil hij niet extra klussen (het komt wel wanneer het komt) en ik denk niet dat ik hem moet vragen of hij vitamines e.d wil gaan slikken.. Drinken & Roken doet hij gelukkig alleen op "gezellige" avondjes. (lees: uitgaan)

Heel veel sterkte ermee, mannen voelen niet wat wij voelen en dat maakt het moeilijk voor ze om ons te begrijpen. 40 biertjes vind ik behoorlijk veel, dat kan zeker wel wat minder!

*digitale knuffel*

8. Ann

Ann Actief lid

11 aug 2010
    158
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Noord Brabant
    Ik snap je probleem, herken het ook van mijn periodes dat we probeerden zwanger te worden.... Probeerde naar manlief ook wel eens te hinten dat hij ook wel iets kon opofferen om de kans te vergroten zwanger te raken, minder drinken etc.
    Was hij ook meteen over de flos, terwijl je als vrouw al zoveel opofferingen moet doen tijdens zwangerschap en dan ook nog ff bevallen ... Vindt het zelf niet meer dan normaal dat je dan als man ook wel iets mag doen voor het goede doel, toch??

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    jeetje ja, kan het me voorstellen. Wij hadden er ook wel eens worden over. MAar dat ging meer over het feit dat ik er mee bezig was en vanalles las en er over wilde pratne en dat hij me te hard van stapel vond lopen...

40 biertje per week? Vind ik echt te veel, dat is 4 a 5 per dag.. google maar eens de statestieken van verslaving gekoppeld aan hoeveelheden. Nu wil ik niet zeggen dat ie dat is, maar men koppeld deze term wel aan hoeveelheden... check het maar eens..

LEes van een andere dame (JONY) dat partner lief asperger heeft.. hoe zit het met het genetische stuk hiervna? ik weet niet, is dat over draagbaar? in de genen?

succes meiden.. en ik hoop dat het snel raak is!

10. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Wat vervelend zeg...
    Wij zijn nog niet zo lang bezig en manlief wil het allemaal dolgraag.
    Hij wil ook niet weten wanneer ik een positieve ovu heb. Toen ik dat wel vertelde lukte het hem echt niet meer.
    Wel heb ik hem aan de vitaminepillen gekregen, ook al vind hij het niets. Hij neemt ze wel braaf in. Moet ze wel in een weekdoosje doen, anders pakt hij ze niet. ;) (En ik kan precies zien of hij ze in genomen heeft hihi)
    Hij rookt ook, maar daar wil ik verder niet aan komen, hij wil echt niet stoppen. Maar stel dat het over een aantal maanden nog niet gelukt is, dan ga ik toch vragen of hij dat wil doen.
    Wij vrouwen offeren ook een hoop op voor het krijgen van een kindje, alleen ze zien dat niet altijd zo.

Veel sterkte gewenst en hoop dat het snel raak mag zijn voor je!

Oh en ik vind 40 biertjes in de week ook wel erg veel.

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja misschien moet ik even nuanceren. Nu lijkt mijn man alcoholist en dat is hij niet hoor. 40 is bijv in de vakantie of in een week als hij een toernooi heeft met de mannen ofzo. Normaal drinkt hij fris. Eigenlijk doordeweek sowieso, maar als er Campions league is bier. Dan drinkt hij er vier/vijf.

Verder is het beperkt tot het weekend. Maar ja acht op een gezellig feestje is zo en een voetbalzondag idem dito. Zo kom ik aan die 40. Maar hij drinkt ook zo een tijd niet hoor. Als hij wat af wil vallen ofzo.

We hebben vanavond nog eens gesproken en het is nu wel goed. Ik zat ook niet lekker in mijn vel door die stomme cyclus die ik nu heb.
    Wel bedankt voor jullie lieve berichtjes!

12. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hai,

Asperger is idd genetisch overdraagbaar. Het hoeft natuurlijk niet maar alles kan. Asperger is een lichte vorm van autisme, maar ons eventuele kind kan bv ook een zwaardere vorm van autisme krijgen (pdd nos)
    Je weet het dus nooit. Maar hiervoor gaan we niet onze kinderwens laten schieten.
    En buiten dat, mijn vriend heeft misschien wat minder emoties of inlevingsvermogen maar hij snapt wel techniek op een hoog niveau waardoor hij nu zijn eigen bedrijf heeft. Ach, elk voordeel heeft zn nadeel.

13. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Fijn dat je je nu wat beter voelt meis!
    Sterkte met afwachten en ik hoop echt dat je cyclus snel weer normaal is!

*Digitale knuffel*

14. fatima26

fatima26 Lid

25 mrt 2012
    94
    0
    0
    mijn geliefde
    huisje
    zwanger zijn is gwn geluk hebben! juist emoment of niet! mijn man drinkt of rookt niet, hij eet super gezond idem voor mij! maar we zitten ook al even op een wondertje te w8en!

dus het zal miss wel niet goed zijn dat drinken en roken maar het zal geen mega gevolgen hebben.

dat wilt ook ni zeggen dat hij een paar aanpassingen mag doen ;) maar het zijn en blijven mannen hè ;)

15. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    ach babke toch, die rotmannen soms ook! )je weet nav mijn prive berichtje wel dta ik begrijp wat je bedoelt) als je er zelf een beetj edoorheen zit dan voelt het idd zo: alsof wij vrouwen er ALLES aan moeten doen en de mannen alleen maar S.E.X.E.N!!! hun de lusten en wij de lasten! gelukkig heb je er met hem over kunnen praten en hopelijk komt die lange cyclus snel ten einde en wordt je gewoon ongi!

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Probeer anders ook meer te vragen wat je precies wilt: ik voel me rot en ik wil gewoon graag een knuffel... Dat is voor mannen beter begrijpelijk ;)

Daarnaast: sperma doet er 3 maanden over om te rijpen. Als hij alleen mindert in de week van jouw eisprong heeft dat vrijwel geen invloed op de kwaliteit, identiek voor bv warme baden. Het gaat om minderen in zijn algemeniteit. Dat is voor jou, voor hem geen goed nieuws, maar misschien wel even handig om te weten :) Succes!

17. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    nee oke snap ik jony, dacht zelf eigenlijk meer aan het welzijn van het kind. Bedoel, die zal de nodige opstakels tegen komen als ie idd pdd nos of aspeger of een andere vorm van autisme heeft. Sociaal zijn die kids vaak niet zo vaardig, en, tja zie het op mijn werk, dat levert de meest vervelende situaties op voor de kids als kind maar ook als jong volwassenen en volwassenen. Maar natuurlijk snap ik dat jullie kinderwens daar door niet ophoud, zou het zelf alleen een errrgg moeilijke keuze vinden.

wat sophy zegt klopt ja, had ik nog geen eens bij stil gestaan. KWaliteit van sperma! Die doet er idd 3 maanden over... dus minderen als je je ei hebt... tja zal niet veel uit maken... die biertje hebben hun werk dan al gedaan

18. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja dat hoorde ik van de week ook, die 3 maanden. Maar ja. Sinds we juist timen was het de tweede keer raak dus zo slecht is dat zaad ook weer niet:). Als mijn cyclus terug is en het lukt na een half jaar nog niet is het tijd zat. We moeten ook blijven leven. Ik zie het nu wel weer iets helderder.

Minderen voor die eisprong is meer om nog te kunnen presteren Hihi.

19. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Heey! Wat vervelend, wij zijn echt pas net bezig, vorige week mijn laatste pil geslikt dus nog geen idee hoe en wat..
    Mijn man rookt ook, en drinkt maar alleen een gezelschapsdrinker dus op feestjes en op stap (dan drink ik trouwens ook).. Roken doet ie wel.. Maak me er ook zorgen over, vooral over dat roken.. Maar ga er nog niets van zeggen, eerst maar eens aankijken. Kan me jullie discussie overigens wel goed voorstellen hoor..Pffff.. Mannen hahah, alles went behalve een vent!
    Succes ermee!

20. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Fijn dat het nu wat beter gaat :)

Deel Deze Pagina