LEO behandeling

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Pascale, 23 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pascale

Pascale Actief lid

20 jan 2013
    199
    0
    16
    Vrouw
    Roosendaal
    Sinds mijn 21e heb ik geen eisprong en dus ook geen menstruatie. We zijn helaas aan de medische malle molen uitgeleverd om zwanger te worden. NA 6 IUI's is dit in 2015 ook gelukt! We hebben een prachtdochter op de wereld gezet! Ik heb daarna steeds geroepen het nooit meer te willen, maar het is toch weer gaan kriebelen...
    Mijn man en ik gaan voor een broertje of zusje voor onze dochter! :D

Na goed overleg met de gynaecologe, heb ik gister een LEO behandeling ondergaan. Over 2 maanden is de controle afspraak en ik hoop dat ik in die tijd een keer ongesteld ben geworden.

:( Heeft iemand ervaring met deze behandeling? :(

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja ik :), na 10 dagen had ik een eisprong en dat is nu mijn dochter van 9 :)

3. Pascale

Pascale Actief lid

20 jan 2013
    199
    0
    16
    Vrouw
    Roosendaal
    Zo snel al?! Wauw!

Heb jij ook een open wond gehad onder jouw navel, of was die volledig gehecht?

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had een sneetje boven net mijn schaambeen en in mijn navel, zijn allebei gehecht.

5. Pascale

Pascale Actief lid

20 jan 2013
    199
    0
    16
    Vrouw
    Roosendaal
    Inmiddels zijn we 5 weken verder. Ik ben ondertussen nog niet ongesteld geworden, maar zwanger ben ik ook niet.. :(
    8 mei mag ik weer naar de gynaecoloog. Dat wordt waarschijnlijk wel weer starten met hormonen..

6. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Ja ook een Leo behandeling gehad eind 2014. Helaas alsnog niet ongesteld geworden. Ze hoopten dat Clomid na de behandeling wel aan zou slaan maar helaas. Na meerdere rondes proberen begonnen met spuiten. Toen bij ronde 3 al zwanger.

7. Pascale

Pascale Actief lid

20 jan 2013
    199
    0
    16
    Vrouw
    Roosendaal
    De gynaecologe hoopt met de LEO behandeling dat mijn lichaam wat beter zal reageren op Clomid of een minder hoge dosis hormoonspuiten. De vorige keer reageerde ik namelijk slecht op de hoogste dosis, steeds maar 1 of 2 eitjes voor IUI.

Het zou mooi en fijn geweest zijn als ik wel ongesteld zou worden, maar helaas. Hopelijk helpt het de hormoonbehandelingen wel!

Maar ik zie dat jullie ook weer voor een 2e gaan proberen?

8. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Ja klopt ook voor een 2e. Hier om dezelfde reden de leo. Reageerde niet op Clomid en ze hoopten na de leo wel. Maar helaas. Wanneer heb je weer een afspraak? Spannend allemaal.

9. Pascale

Pascale Actief lid

20 jan 2013
    199
    0
    16
    Vrouw
    Roosendaal
    Leuk dat jullie voor een 2e gaan proberen! Hoe gaat het nu met de behandeling?

Gister ben ik voor controle bij de gynaecologe geweest. Ik mag pas over 6 weken starten met een behandeling, want dan zijn de drie maanden na de LEO voorbij. Eerst een kuurtje Primolut en daarna Clomid. Het zal niet gelijk IUI worden denk ik. Als Clomid niet aanslaat, dan wordt het toch weer hormonen spuiten... Zwanger worden ,en dus ongesteld, na de LEO zie ik niet gebeuren hoor! :confused:

Spannend is het wel, alleen vind ik het wel altijd zo lang duren voor de volgende stap! :rolleyes::D

10. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik ben hier een 3 jaar geleden ook actief geweest binnen een topic over LEO.
    In december 2013 onderging ik een LEO en een 14 dagen later voelde ik mijn eisprong om nog een 14 dagen later ongesteld te worden. Het ziekenhuis waar ik de LEO liet doen was van het principe dat ik na de operatie "gewoon werkte" en dat ik dus maar moest proberen zwanger te geraken. Ik was echter nog in een ander ziekenhuis geweest waar de fertiliteitsarts me wist te vertellen dat het effect van de LEO maar 3 maanden optimaal is en dat het nadien weer stilaan kan verloren gaan, hij was dus een absolute voorstander van onmiddellijk terug met hormonen te starten. Zo gezegd, zo gedaan. De eerste cyclus met Menopur had ik 1 eitje en dat werd niks, de 2e cyclus had ik 2 eitjes waarvan eentje uiteindelijk is uitgegroeid tot mijn zoontje :). Voor de LEO reageerde ik op niets meer, niet op Clomid, niet op Menopur, en rijpte er gewoon geen enkel eitje. De LEO is voor mij dus echt hét middel geweest.
    Opmerkelijk aan dit hele verhaal is dat ik dus destijds ook verhalen las van Nederlandse dames (ikzelf ben van België) die dus net als jij eerst moesten proberen na de LEO en pas later terug mochten starten met hormonen.
    Er zal wel een reden zijn voor deze aanpak, die trouwens in het ziekenhuis waar geopereerd werd ook gehanteerd werd, maar ik kan me héél goed voorstellen dat het erg frustrerend is en het wachten eindeloos lijkt. Misschien kan je mijn verhaal toch eens delen met je gynaecoloog? Eens horen wat de repliek is.

Ik wil je alleszins heel veel succes wensen!

Ik ben trouwens van een tweede zwanger geraakt, onverwachts, door de pil heen. Want geheel onmogelijk, zelfs met PCO, is het dus niet!

11. Pascale

Pascale Actief lid

20 jan 2013
    199
    0
    16
    Vrouw
    Roosendaal

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je?

Ik heb net de fertiliteitsafdeling van een ander ziekenhuis gevraagd hoe zij omgaan met starten na een LEO behandeling. Ook zij zeggen dat het effect van een LEO na 3 maanden minder wordt en daarom starten ze direct.
    Inmiddels heb ik ook de assistente van mijn gynaecologe gebeld en haar dit voorgelegd, we hebben voor aanstaande vrijdag een belafspraak staan.. Wordt vervolgd!

12. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Goed van je dat je actie hebt ondernomen. Je ziet dat het protocol nogal verschillend is van ziekenhuis tot ziekenhuis. Maar soms weet je gewoon niet beter en onderga je alles natuurlijk gewoon. Ik ben echt benieuwd naar het vervolg!

Bedankt voor je gelukwensen voor mijn zwangerschap :)...

13. Pascale

Pascale Actief lid

20 jan 2013
    199
    0
    16
    Vrouw
    Roosendaal

Als ik de gynaecologe gesproken heb vrijdag, laat ik dat wel even weten hier!
    Bedankt in ieder geval voor jouw tip! Wellicht zorgt het sneller voor een vervolgactie! ;)

14. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Een bekende naam. Ken je nog van een forum toen we bezig waren voor de eerste. Ik denk ook een leo of menopur forum. Proficiat!!!

15. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Wat goed dat je actie hebt ondernomen. Spannend. Bij mij was t ook vrij snel na de leo actie. Bij mij deed de Clomid na de leo helaas nog steeds niets. Is de leo je eerste behandeling sinds jullie voor een tweede gaan?

Hier stelde de gyn ook voor om misschien weer leo te doen eerst. Maar heb hiervoor gepast. Hebben t tenslotte al geprobeerd dus had er geen goed gevoel bij. Ook gaf hij aan dat ik eerst weer Clomid kon proberen. Het kan zijn dat dat na een zwangerschap misschien ineens wel werkt. Ook dat wilde ik niet. Wilde gewoon beginnen met waar ik geëindigd was ;). Was mij toen ook toegezegd toen ik zwanger raakte. Dat ik voor een tweede gelijk mocht gaan spuiten.

Hoop dat de Clomid voor jou nu wel werkt. Ik ben geen succes verhaal maar die zijn er uiteraard wel.

16. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Inderdaad dat klopt! Ondertussen jij ook mama van een eerste en bezig voor een tweede zie ik, terug met hormonen weliswaar.
    Toen ik na de bevalling van mijn zoontje op controle ging was er op mijn eierstokken alweer een typisch PCO-beeld te zien, de gynae zei toen "als je dus voor een 2e wil gaan wordt het terug hormonen".
    Vorige maand echter ben ik door de pil heen zwanger geraakt van een 2e kindje, ongepland dus, maar zeker gewenst!

Ik hoop voor je dat je snel resultaat mag hebben en heel binnenkort positief mag testen!!

17. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Oh wauw wat een mooi verhaal. Mooie zwangerschap toegewenst!!

18. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Hoi hoi, ben je wat wijzer geworden na je gesprek?

19. Pascale

Pascale Actief lid

20 jan 2013
    199
    0
    16
    Vrouw
    Roosendaal
    #19 Pascale, 14 mei 2017
    Laatst bewerkt: 14 mei 2017
    Ik heb helemaal geen bericht gehad dat je iets had gepost! Het is dat ik nu inlog om te laten weten hoe het telefoongesprek is gegaan!

Volgens de gynaecologe volgen zij de zelfde procedures als in Tilburg en Utrecht, dat het Amphia in Breda iets heel anders doet dat is dus aan hun. Ik zei dat ik op internet had gelezen dat het effect van LEO na 3 maanden afneemt, volgens de gynaecologe heb ik dat verkeerd begrepen. Ze zegt dat het effect niet verdwijnt, maar dat de kans op een eigen cyclus afneemt.. Ze zei ook dat ik niet persé 6 weken hoefde te wachten, ik mag ook na 4 weken starten. Als het maar niet eerder is en ik mijn lichaam zelf de kans moet geven om er toch nog iets van te maken.. :confused:

Ik heb in mijn agenda gekeken maar ik denk dat ik toch (helaas) die 6 weken moet afwachten. We zitten na die 4 en 5 weken precies in onze vakantie en dan kan ik niet voor een echo op dag 21 van de cyclus na inname Clomid.. :oops:

Hoe gaat het met de zwangerschap?

20. Pascale

Pascale Actief lid

20 jan 2013
    199
    0
    16
    Vrouw
    Roosendaal
    De leo is inderdaad de eerste actie. Ik heb, voordat ik zwanger werd van mijn dochter, 2 miskramen gehad en ze vroeg of ik nog wilde laten onderzoeken waardoor. Maar omdat ik een voldragen zwangerschap en een gezonde meid heb, heb ik dit niet gedaan. De gynaecologe stelde dus voor om de leo te doen, gezien het feit dat ik sinds mijn 21e geen eisprong, dus geen menstruatie, meer heb en de kans op vervelende ziekten hierdoor groter is. Ik vond dit direct een goed idee, zodoende ben ik 22 maart dus geopereerd. Overigens zei ze wel dat we na de leo 1x Clomid gaan proberen. Als dit geen effect heeft, direct over naar hormoonspuiten.
    Dat ik nu spontaan ongesteld word, sluit ik uit. Maar ik hoop wel dat het met clomid gaat lukken. Maar goed, mocht dit niet baten dan gaan we gewoon voor de spuiten!

Hoe gaat het met jouw behandeling met het nieuwe soort medicijn?

Deel Deze Pagina