Goedemiddag allemaal, Dit is de eerste maand dat ik mijn temperatuur bij houdt. De reden heirvoor is dat ik in december een miskraam heb gehad en dat mijn cyclus daarna van slag was (normaal 31, maar na miskraam, 27 en daarna 37 dagen). Ik ben dus benieuwd wat het deze maand gaat worden. Ik heb gelezen dat een temperatuurdip soms duidt op een innesteling, maar dat lijkt mij in dat geval wat vroeg (dip op dag 4 en 5 dpo) dus het zou ook nog zo kunnen zijn dat ff het mis heeft en ik pas een paar dagen na de rode lijn (6 dpo) mijn eisprong heb gehad. Kan iemand mij wat meer vertellen over mijn temperatuurkaartje en over de vraag of het een innesteling is geweest? ps ik heb geprobeerd om het kaartje in mijn handtekening te zetten (d bbcode geplakt), maar ik hoop dat het is gelukt. Anders is mijn volgende vraag hoe plak ik de link naar mijn kaartje in mijn handtekening. Alvast bedankt!
Omdat je op dag 17 een E (egg white fluid) hebt ingevuld, lijkt het mij dat je toen -net als dat FF aangeeft- twee dagen later je ovulatie hebt gehad. Op FF wordt er ook iets uitgelegd over de "Triphasic shift"... het lijkt er dus idd op dat je een dip na je ovulatie hebt gehad... maar helaas zegt het niet zo heel veel. Ik hoop voor je dat je temperatuur vandaag opnieuw mooi hoog blijft, Nog maar een paar daagjes wachten en dan kun je testen
Dank je wel voor je reactie. Ik heb het doorgelezen bij FF. Volgens mij zit de dip dan wel iets later dan 4 of 5 DPO, maar wie weet. Spannend inderdaad! Vanmorgen ging mijn wekker helaas niet af dus de temperatuur van vandaag klopt niet.
Ik heb de laatste tijd veel gelezen over temperatuurtrends na de ovulatie. Mijn conclusie is eigenlijk dat op basis van temperaturen het moment van de ovulatie heel goed is vast te stellen, maar dat er nog te weinig zekerheid is over wat de betekenis is van de temperatuurtrends ten aanzien van zwangerschappen. Heb je een dip na je ovulatie dan betekent dat niet automatisch dat je zwanger bent. Heb je geen dip na je ovulatie dan betekent dat niet automatisch dat je niet zwanger bent. Hier staat een heel aardig stuk over de "implementation dip": Implantation Signs - BBT Implantation Dip and Implantation Signs