uh ik geloof dat het inhoud dat je een basale lichaamstemp hebt. Na je eisprong stijgt die temp, een paar dagen later zakt die weer en daarna stijgt ie weer om vervolgens ongi te worden (of zwanger te zijn). Dit is natuurlijk nu bij jou wel het nadeel dat je pas voor de eerste keer tempt. Er is nog geen vergelijkings materiaal. Laag en diep kan niet. Of hij zit laag of hij zit diep haahaha. Als je er gemakkelijk aan kan zit ie laag. Anders zit ie diep (of hoog) het is zeg maar het einde waar je tegen aan 'botst' als je in je vagina voelt het uiteinde voelt aan als een soort omgekeerde vulkaan ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen..... Is dit stevig en voel je een klein rondje dan is ie gesloten, is ie zacht en voel je een kleine opening dan is ie open.
Hey Jody Ik wil je heel veel succes wensen nu je de mmm in gaat. Leuk is anders natuurlijk maar wie weet helpt het je snel verder.
Heej jody... zoals babe al zei... ik wens je ook heel veel succes... toch wel beter dat er zo snel wat aan gedaan wordt! Ik heb ook een vaag iets... heb trouwens getest..negatief... Wil ff voorop stellen dat ik niet temp (jah nu wel.ben er aan begonnen) Maar heb wel eens getempt.. en kwam altijd rond de 36.2 36.4 uit.. en nu is mijn temp vanaf zaterdag 38.9/38.4/38.8 (zou dit mn eisprong zijn?) Griep is het niet..voel me kiplekker en dat heb ik 4 weken geleden al gehad.. *zucht*
temp je wle s' morgens op het zelfde tijdstip, als eerste als je je ogen open doet. bij mij geeft een beetje beweging al best verschil
wendyp: als je temp hoger is dan 'normaal' (dit weet je nu alleen niet zeker dan?) dan is je ei toch al geweest. een ei geeft toch een dip? Jammer dat de test negatief was. Op hoeveel dagen zit je nu? Misschien anders ff de ha bellen voor een bloed onderzoekje?
@ Wendyp: Ik heb echt totaal geen ervaring met temperaturen etc. Maar weet je al zeker dat je nu overtijd bent en je eigenlijke NOD hebt ?
@mj...zoals ik al zei.. ik temp nooit.. maarre ben er zaterdag mee begonnen.. heb wel eens getempt... maarre ik kwam altijd op de 36.2/36.4 en nu het eerste wat ik dus deed.... wekker ging.. snooze..wekker ging nog een keer...snooze..nee ff zonder dollen meteen tempen... toen kwam ik uit op 38.9 en de rest. @jody. ik heb er geen verstand van... het viel me gewoon op dat het zo hoog was..bijna 2,5 graad verschil...overdag is mijn temp ook nog steeds zo hoog...bloedtest.. nee ik geloof wel dat ik niet zwanger ben hoor.. maarre dacht misschien heb ik mn ei wel gehad ofzo.. @babe...NOD? geen idee? weet ook niet hoe het voelt om een 'ei' te hebben..dusse dat weet ik ook niet... ga maar weer braaf afwachten...
Nou meiden zal ik me ook hier maar melden. Heb vanochtend een topic geopend: lange cylus. En werd hier naar verwezen. Dus .... hier ben ik! Ik ben begin dit jaar gestopt met de pil. De eerste cyclussen waren netjes rond de 30 dagen. Maar nu gaat het steeds hoger oplopen. Heb net alles (29 pagina's!) even oppervlakkig doorgelezen. Zodat ik ook een beetje op de hoogte bent, van julie wel en wee. Begrijp dat er best al wat naar de HA geweest zijn. Hoelang zijn julie dan bezig? Ze zeggen toch meestal dat je na een jaar naar de HA mag. En hebben jullie dan ook eerst getempt? Ik zou ook best wel willen. Maar heb nog nooit mijn temp. bijgehouden Ben bang dat hij me naar huis stuurt en dat ik dan alsnog 3 maanden moet gaan tempen en trouwens.... ik wil dat helemaal niet! Want ik ben er dan veel te veel mee bezig. Als ik dat iedere dag moet gaan doen. Fijn trouwens om er met 'lotgenoten' over te praten!
Heej corina... Helaas welkom in dit topic.... als je begrijpt wat ik bedoel Ik ben al bezig vanaf mei... toen ben ik voor het laatst ongesteld geweest (door de pil nog) en sindsdien niet meer... na een cyclus van 90 dagen (3maand) was ik het wel eens zat aan het worden en ben ik naar de h.a. gegaan... heb toen eerst een inwendige echo gehad. geen cystes te zien en wel 4 eitjes aan 1 kant. toen een kuurtje primolut om de boel op gang te helpen..ben nu dan pff 42 dagen ofzoiets verder.. en nog nix...Tempen ben ik afgelopen zaterdag maar mee begonnen.. om wat meer inzicht te krijgen..maarre dat schiet ook niet op! Het fluctueerd iedere keer tussen de 0.2 en de 1 graad... dusse...zit weer in de wachtkamer.!
Hoi Corina, Ik had ook al gereageerd op je andere topic Helaas ook welkom hier... Ik denk dat je er niet aan onderuit komt aan het tempen. In het begin (de eerste maand) ben je er idd veel mee bezig. Daarna wordt het meer een soort automatisme. Ben in juni begonnen en zit nu in de 3e cyclus met tempen. De ha zal er toch naar vragen en anders de gyn, om te kijken of je wel een ei hebt en of er een regelmaat te ontdekken is. Ik raad je aan om toch gewoon te beginnen. Alles went, zelfs het tempen. Succes
mij geeft het tempen wel veel rust juist hoor.. Je denk niet meer bij elk pijntje of krampje dat je een eisprong hebt. Dus het is best wel ok om te doen. Welkom hier en ik hoop dat je snel meer regelmaar hebt. Wendy hoe gaat het met jou temp?
@mj... nou kan er echt geen draad aan vast knopen.. zal mn lijstje ff pakken van boven... En dit heb ik getempt.. iedere keer als ik net mijn ogen opendeed... za 38.9 zo 38.0 ma 38.6 di 38.7 wo 38.4 do 37.6 vr 36.7 Snap er de balluh niet van!
ik vind het wel erg hoog hoor wendyp. Mijne is naar mijn dip op 36.7 gebleven, even een dip en vanmorgen weer 36.8.. heb je wel al getest?
Jah dat vind ik dus ook! Ik dacht in eerste instantie dat ik misschien koorts had..Ben wel sinds vorige week donderdag verkouden. maarre that's it. En vorige maand griep gehad. Getest..jah ik heb zondag getest,maar toen was het negatief. *zucht* kan wel janken! Lijkt wel alsof ook tempen niet lukt bij mij
Nee niet echt...jah moe..maar ben altijd wel een beetje lui geweest...Vaak plassen,maarre drink ook veel...(water) enne gister maakte mn vriend een move..enne zat aan mn tepels, vond ik niet prettig..maarre die zijn altijd wel een beetje gevoelig geweest (gepierced)
Verevelend is het he wendyp, ik wordt ook zo stapel gek ervan.. maar ik voel mij zo happy afgelopen week, weeet niet waarom. Ik sta bij de metro gewoon een beetje te nurien enzo. Ik durf morgen niet te testen, maar als mijn roze slijm een innestelling was, dan kan ik morgen testen, maar ik durf het niet.. voel me nu blij en straks ben ik weer zo teleurgesteld.. en mijn vriend is er zo van overtuigd dat het raak is... het enige waar ik nu nog last van heb is erg veel slijm als ik voel zeg maar. en hoofdpijn met vlagen, wazig gevoel en moe met vlagen.. maar vanmorgen was mijn temp 36.8.. vind het te laag voor zwangerschap. Wat moeten wij nou.. dat wachten is zo vervelend.