Ik moet even mijn 'ei' kwijt

Discussion in 'Zwanger worden' started by Olliebollie, Nov 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Olliebollie

Nov 3, 2012
    22
    0
    0
    Omgeving Haarlem
    Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee met het forum, maar ik wil nu ook graag reageren. Want ik houd het inmiddels niet meer! Ik zal even kort uitleggen wat er aan de hand is.

In mei van dit jaar ben ik gestopt met de pil. Ik had daarna eigenlijk direct een regelmatige cyclus. Ik heb ook altijd een regelmatige cyclus gehad. We zijn niet bewust bezig geweest met het krijgen van een kindje, maar we hebben gezegd dat het welkom is als het zover komt.

Ik ben inmiddels dus 10 dagen overtijd. Afgelopen donderdag (6 dagen overtijd) heb ik negatief getest. Oké, niet zwanger dus. Ik dacht dus dat ik wel ongesteld zou worden daarna. Maar dat is nog steeds niet gebeurd. Hoewel ik me niet helemaal 100% voel, heb ik ook geen kwaaltjes... Ik heb dus met mezelf afgesproken dat ik woensdag weer ga testen. Ik knijp 'm echt en ik zit me alleen maar te bedenken dat er iets mis met me is als ik toch niet zwanger ben :S... Ik heb geen stress gehad ofzo, waardoor mijn menstruatie uit zou kunnen blijven...

Anyway, ik wilde even mijn hart luchten hier. Ik was zo nuchter de afgelopen dagen, maar inmiddels maak ik mezelf helemaal gek... Woensdag weet ik weer meer. Ik hoop dat ik het nog een beetje los kan laten tot dan...

Bedankt voor het lezen!

2. Dotjes

Dotjes Bekend lid

Oct 17, 2012
    966
    394
    63
    Female
    Pedagoog
    Noord Holland
    Frustrerend! Ik had het ook afgelopen maand, (14 dagen over tijd) geen idee waar door het kwam, schiet mij maar lek!
    Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

En wat betreft je 'ei' kwijt kunnen. Grappig! ;)

3. eva10

eva10 Actief lid

Aug 20, 2012
    232
    0
    0
    Zou inderdaad nog een keer testen en als hij dan nog steeds negatief is, even de dokter bellen!!

4. Sniekie

Sniekie Bekend lid

Aug 1, 2012
    832
    412
    63
    Kan me voorstellen dat je jezelf ondertussen gek maakt! Zit niet helemaal in dezelfde situatie, maar maak mezelf ook gek. Weet niet precies waar ik in m'n cyclus zit aangezien m'n lichaam een beetje van slag lijkt. Ik heb gisteren avond getest, maar had half uur ervoor nog geplast en ook 2 glazen drinken op.. Was een eigenmerk test van de apotheek. Was in ieder geval negatief. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!

5. Olliebollie

Nov 3, 2012
    22
    0
    0
    Omgeving Haarlem
    Bedankt voor jullie reactie Dotjes en Eva10!

Als het woensdag nog steeds negatief is, dan bel ik de dokter.

6. Dotjes

Dotjes Bekend lid

Oct 17, 2012
    966
    394
    63
    Female
    Pedagoog
    Noord Holland
    Ik hoop dat die dan duideiljkheid kan geven.
    Mijn huisarts scheept me af en met 4 weken over tijd mocht ik terug komen! (Het was ook stom mens hoor!)

Ik hoop dat jij wel serieus genomen wordt! Ik ben wel benieuwd waar het vandaan komt, laat nog ff weten hoe & wat!

7. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Lastig he, om nog ontspannen en nuchter te blijven! Maar soms pakt het ook goed uit, duim voor je!

Ik ben bij mijn dochter 10 dagen overtijd gegaan voordat 6e testje dat ik deed eindelijk een tuurstreepje liet zien, de dagen ervoor werd ik helemaal gek ;) (ik had wel kwaaltjes, dus wel gevoel zwanger te zijn). De test werd 12 dagen overtijd pas duidelijk, dat ik er echt in kon gaan geloven.

Achteraf bleek ik (bij de termijnecho), ondanks mijn regelmatige cyclus, opeens een (heel) laat ei te hebben gehad, zou dus mijn langste cyclus ooit zijn geweest. Zomaar opeens... Geen idee waarom.

Dat was voor mij een van de redenen waarom ik nu bij de 3e heb getemperatuurd, zodat ik zeker wist wanneer ei was geweest en ik dus ook zeker wist wanneer ik overtijd zou gaan, zodat ik niet nog een keer in die stress zou zitten!

Veel succes!

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    hier zelfde situatie
    dag 44 en 2 x negatief getest
    wacht deze week nog af en dan de ha maar bellen

heel veel succes met wachten

9. Olliebollie

Nov 3, 2012
    22
    0
    0
    Omgeving Haarlem
    @Kache, ja nuchter blijven is vreselijk moeilijk. Ik hoop stiekem
    toch wel op een wondertje. Maar ik mag niet teveel te hopen. Ik probeer ook echt eventuele kwaaltjes te negeren, omdat ik bang ben dat ik ze anders mezelf aanpraat. We wachten lekker verder ;). Ik wou dat ik zo rustig was als mijn vriend. Die laat zich echt helemaal niet gekmaken haha.

@sem frummel: O jeetje 44 dagen al!! Poeh das een hoop. Jij ook sterkte met wachten!

@Snieke: thanks!

Share This Page