heel onzeker wie herkent dit

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door panda86, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Ik zal even kort mijn situatie uitleggen en even mijn onzekerheid eruit gooien. Ik heb 4 jaar lang de cerazette pil geslikt en daardoor ook 4 jaar geen menstruatie gehad. Vorige jaar augustus kreeg ik diverse klachten en in overleg met de gyn eind september gestopt met de pil en zijn sindsdien bezig zwanger te worden

Ik ben diabetes patient. Inmiddels ben ik 33 kilo afgevallen en gebruik ik hierdoor geen medicatie meer. Gezien mijn overgewicht zei mijn internist dat ik hierdoor mogelijk minder vruchtbaar zou zijn. Tijdens een later gesprek kwam die hier op terug gezien mijn cyclus. Sinds vorige jaar bleek uit het bloed onderzoek dat mijn schildklier tegen een traagwerkende aan hangt. Het word nu in de gaten gehouden en hang op de grens voor medicatie. Als ik zwanger zal zijn zal ik hiervoor wel medicatie krijgen.

Van begin af aan toen ik stopte met de pil was ik al onzeker. Bang dat ik geen cyclus zou krijgen. En mijn gevoel zij direct al dat het lang zou gaan duren voor het raak is. Gelukkig had ik wel snel weer een goede cyclus dus was een behoorlijke opluchting. Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en zitten op dit moment in ronde 13 maar mijn gevoel zegt nu al dat we ronde 14 in gaan. Ik ben sinds vorige maand met ovulatie testen begonnen en ben hierdoor er achter gekomen dat ik een korte lf heb dan 14 dagen. Tijdens mijn laatste bezoek bij de internist kreeg ik het aanbod om doorverwezen te worden naar de afdeling waar je ook word behandeld voor diabetes als je zwanger bent. Maar ja dan zie je al die zwangere vrouwen en dat zag ik ook niet zitten en was niet nodig. Hij zei nog tot september maar hopelijk zie ik je eerder terug.

Door mijn gevoel dat het lang gaat duren/ er iets niet klopt en inmiddels al bijna een jaar verder zijn word die onzekerheid alleen maar erger en erger. Zal het misschien toch aan me schildklier liggen? Zal er iets anders zijn waardoor het nog niet gelukt is?? en wat is het dan?? Ik moet 4 september weer heen voor controle en de zwangerschapswens zal ook zeker weer te sprake komen. Hopelijk kan en wil de internist me doorverwijzen. Ik wil zo graag antwoord op mijn vragen en hopelijk neemt dat mijn onzekerheid weg. Ik kan niet wachten tot 4 september. En dan maar hopen dat indien ik door word verwezen het niet te lang duurt voor ik terrecht kan. Volgens mijn vriend ben ik er teveel mee bezig. Tja misschien wel misschien niet. Maar hoe kan ik er niet mee bezig zijn, iets wat ik zo graag wil. En de onzekerheid die de overhand neemt. Telkens geconfronteerd worden met zwangere vrouwen op straat en in mijn omgeving.

Wie heeft tips en of adviezen of herkent zich in mijn situatie/gevoel?

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Rot is het als je gezondheid niet meewerkt zonder dat je er iets aan kam doen! :(

En het "er niet mee bezig zijn" dacht ik ook toen ik eraan begon, maar dat lukt niet, met iedere minuut, wat zeg ik, seconde wordt die wens groter!

En het wachten gaat tegenstaan!!

Ik zit zelf pas in ronde 4, dus petje af voor jou, dat sowieso maar kan je verder niet helpen wat betreft de MMM.

Succes iig!!! :) hopelijk mag t snel raak zijn!

3. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Dank je jij ook heel veel succes. Hopelijk mag het bij jou ook snel raak zijn:)

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

heb geen ervaring met je verhaal, maar het is wel rot dat je ziek bent. kan me heel goed voorstellen dat de onzekerheid elke maand groter word.. er niet aan denken is ook bijna onmogelijk!
    Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt 4 september. sterkte!

5. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Dank je. Ik hoop 4 september vooral een doorverwijzing te krijgen;) Ik krijg verder geen duidelijkheid dan helaas.

6. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Verder niemand die zich die hierin iets herkent?

7. r0my

r0my Actief lid

17 mei 2012
    307
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee, ik heb er ook geen ervaring mee, ik wens je wel heel veel succes en zekerheid toe 4 september. :)

Bijgevoegde bestanden:

• cyclus.png
      cyclus.png
      Bestandsgrootte:
      34,7 KB
      Weergaven:
      54

Deel Deze Pagina