Hallo Dames, Ik zit even met het volgende; ik heb normaal altijd een zeer regelmatige cyclus van 29 dagen. Kan er echt de klok op gelijk zetten. Tot deze maand. Laatste menstruatie begon op 7 mei t/m 11 mei. De volgende had vrijdag 5 juni moeten beginnen maar is dus niet gekomen. Eerder waren er al een paar vreemde dingen, namelijk op 17 mei een klein beetje bruin bloedverlies, echt minimaal. En ik heb zover ik weet deze maand geen eisprong gehad, want die voel ik normaal altijd heel duidelijk (pijnlijk). We hebben op 15 mei wel seks gehad, maar dat was met condoom. Het kan zijn dat daar iets is misgegaan, maar het was i.i.g. niet gescheurd. Ik heb getest vlak voor mijn nod en nog een keer zaterdagochtend na nod, beiden waren negatief. Zou het kunnen zijn dat ik nog niet voldoende HCG in mijn lichaam heb om een positieve test te krijgen? Ik heb wel sinds 18 mei last van een heel zwaar gevoel in mijn onderbuik (had ik ook bij de eerste), zeurende pijn die lijkt op menstruatie pijn, misselijk geweest, is nu minder, en heel gevoelige pijnlijke tepels. Mijn borsten voelen verder zacht aan maar zijn wel groter dan normaal. We hebben al twee kinderen dus ik weet wel hoe een zwangerschap voelt. Maar door die negatieve testen word ik toch wel heel onzeker en vraag ik me af hoe lang ik nu moet wachten om nog een keer te testen, of eventueel naar de huisarts te gaan. Want niet ongesteld worden en niet zwanger zijn klopt niet. Ik ben overigens nog niet in de overgang, dus dat kan het ook niet zijn. Bedankt voor het lezen en reacties alvast!
Hoihoi! Ik snap dat je onzeker wordt van de negatieve testen! Het zou zeker kunnen dat je nog niet genoeg HCG hebt aangemaakt. Mag ik vragen met welk merk je hebt getest? Als ik het goed begrijp, heb je afgelopen zaterdag voor het laatst getest? Dan zou ik even tot morgen wachten met opnieuw testen. Normaal zou er dan wel genoeg HCG moeten zijn. En als je het echt niet vertrouwd kun je natuurlijk ook je bloed laten testen bij de ha! Succes hoor! Laat je de uitslag even weten? Ben wel heel benieuwd!
Je zegt dat je waarschijnlijk geen eisprong gehad hebt. Dan word je inderdaad niet ongesteld. ben je al lang van de anticonceptie af? Misschien toch een veel langere cyclus of latere eisprong deze keer..
We zitten nu inmiddels op 9 juni. Zwangerschapsklachten worden veroorzaakt door het hormoon HCG wat om de dag verdubbelt. Als je al sinds 18 mei last hebt van deze kwaaltjes, zou een test nu 4 weken later, dus duidelijk positief moeten aangeven! Jij test nog negatief. Dus je eisprong moet of niet geweest zijn of juist veel later dan jezelf dacht. Het kan namelijk wel eens gebeuren, ook bij vrouwen die zeer regelmatig zijn, dat je zomaar zonder reden een cyclus overslaat of opeens een langere cyclus tussendoor hebt. Maar wie weet, is je eisprong veel later geweest en is je NOD dus ook veel later. Waardoor je dus veel te vroeg hebt getest.
Ik slik al 15 jaar geen pil meer, dus daar heeft het niets mee te maken. Mijn cyclus is altijd precies 29 dagen en eisprong heb ik niet gevoeld deze maand, maar misschien is hij er wel geweest. In ieder geval is het zo dat de pms klachten die ik normaal heb tussen eisprong en menstruatie, nu helemaal afwezig zijn. Geen pijn in de borsten, niet chagarijnig geweest, geen hoofdpijn gehad. Het is me nog nooit gebeurd dat ik zo lang overtijd was.
Daar ga ik maar vanuit dan. Pff, gek word ik van de onzekerheid. Ik lees ook verhalen van mensen die pas weken later positief testen. Voor de duidelijkheid; het is welkom maar wij hadden geen kinderwens meer. Dus beide opties, zwanger en niet zwanger, zijn prima. Het is dus niet zo dat ik me dingen inbeeld omdat ik het zo graag wil.
Ik testte net voor mijn nod met een action test en afgelopen zaterdag met een kruidvat 2 voor 5 euro test. Ik laat het zeker weten zodra ik meer weet.
Idd wat be happy zegt. Misschien een laat ei of een cyclus overgeslagen. Dit heb ik ook gehad een jaar geleden. Altijd 29 dagen en ineens een maand niks. Helaas kun je nu dus niks anders doen dan afwachten. Je weet eigenlijk ook niet of je echt overtijd bent dus, als je niet weet of/wanneer je je ovulatie gehad hebt. Succes
Klopt, ik moet het afwachten dan. Wat ik wel vreemd vind is dat ik een paar zwangerschapssymptomen heb waar ik niet omheen kan. Ik lees op andere fora dat er veel vrouwen zijn die pas laat positief testen, dus het kan allemaal. Wel spannend dit. Bij mijn vorige zwangerschappen testte ik al positief een dag voor nod. Maar ik ben nu ook een stukje ouder, dus dat kan ook meespelen.
Ik ben ook een late tester... cyclus wisselde wel tissen 30-36... 1 uitschieter van 49 en nu op dag 53 een heel licht positieve test. Ook op dag 55 is die superlicht.....ecbt een tuurstreepje.. Het kan dus.... Succes!!
Dank jullie allemaal. Ik moet nog even geduld hebben en dan ga ik vrijdag nog eens testen als ik dan nog niet ongesteld ben.
Zes dagen overtijd vandaag. Ik heb besloten om dinsdag naar de huisarts te gaan als ik nog steeds niet ongesteld ben. Dan zit ik op 11 dagen en vind ik het wel tijd worden om eens wat wijzer te worden. Ik ken iemand die hetzelfde had, ook pas heel laat een positieve test. Dus het kan nog alle kanten op. Het kan ook gewoon een late ovulatie zijn geweest. Maar ook dan zou ik dinsdag zeker ongesteld moeten worden, ik heb vorige week dinsdag heel veel pijn gehad linksonder in mijn buik en een heel zwaar drukkend gevoel. Misschien was het dat. En dan 14 dagen erbij tellen is het a.s. dinsdag.
Hier hetzelfde, Had maandag ongesteld moeten worden, al 2 weken last van misselijkheid, ongesteldheid gevoel, maagzuur, chagrijnig en weet zeker dat ik m'n eisprong 2.5 week geleden heb gehad maar nog steeds negatieve test... ma en di steeds het gevoel gehad dat ik ongesteld werd maar het blijft uit... lastig in te schatten of m'n lichaam me in de zeik neemt! 😉 wel heel veel symptomen die ik herken van m'n eerste zwangerschap... Irritant hoor!
Ja, vervelend hè? Normaal weet ik precies waar ik aan toe ben. Ik heb ook last van emotionele buien. Kan dan uit mijn slof schieten of huilen om niks. Dat ken ik alleen van de pms voor mijn menstruatie, maar dan heb ik dat een week ervoor. Verder ben ik heel moe en kan ik niet stoppen met eten. Pfff, en toch ga ik ervan uit dat ik gewoon ongesteld ga worden...
Ik heb nu ook zo'n last van steken bij m'n maagkuil, tussen m'n borsten, zeg maar. Net spierpijn maar dan wat heftiger. En inderdaad janken om niks hahaha Nou ja, afwachten is niet het leukste wat er is, maar we kunnen niet anders 😝
En weer een dag erbij. Bijna 8 dagen nu. En geen spoor van een menstruatie. Ik weet het ook niet meer hoor. Vanmorgen nog eens getest en die was negatief. Woensdag ga ik naar de huisarts.
Hier ook nog niks. Behalve het gevoel elk moment ongesteld te kunnen worden, emotioneel en erg moe. Vak continu in slaap als ik even rustig op de bank zit 😕 Ga volgende week op vakantie dus wat zekerheid zal wel prettig zijn😉
Goh, die moeheid vind ik wel opvallend. Dat had ik ook in mijn andere twee zwangerschappen. En emotioneel zijn ook. Zou het dan toch bij jou? Wanneer ga je naar de huisarts? Ja, hier ook nog niks gebeurd. Negen dagen nu. En ik begin er stevig van te balen. Had gehoopt dat ik op tijd ongesteld zou worden zodat ik volgende maand ook weet wanneer het komt omdat we dan een feest hebben en ik het fijn zou vinden dan net niet ongesteld te zijn. Wat ik opvallend vind is dat ik elke dag rond het middaguur even misselijk ben, daarna gaat het over. Verder heb ik heel af en toe nog een zeurderig gevoel in mijn buik en het idee dat mijn borsten zijn gegroeid. Maar ik weet het ook niet meer. Deze week naar de huisarts als er na woensdag nog niet is veranderd.
Elf dagen overtijd en vandaag de dokter gebeld. Morgen kan ik komen. Baal ervan, ik had vandaag wel willen gaan, maar ze zaten vol helaas. Ik voel me zo vervelend, heb nergens zin in, wil alleen maar dat mijn menstruatie komt. Dit is ook niks zo. De test van vanmorgen was negatief, dus ik ga er nu echt wel vanuit dat ik niet zwanger ben.
Weer een update in mijn eigen topic. Ik kom net bij de huisarts vandaan en hij zei dat ik tot volgende week donderdag moet afwachten of ik ongesteld word, en zo niet, dan mag ik een bloedtest laten doen. De formulieren daarvoor heb ik wel meegekregen zodat ik dan ook meteen kan gaan. Dan zou ik dus 20 dagen overtijd zijn. Hij zei dat een bloedtest dan wel een zekere uitslag geeft. Pfff, hopelijk ben ik snel van de onzekerheid af want dit is ook niet fijn. Een kindje is welkom, maar als ik gewoon ongesteld word, is dat ook prima. We hadden er niet bewust voor gekozen en van een volgende ronde is dan ook geen sprake. Man en ik gebruiken condooms en dat ging altijd goed, tot nu dus. Tot mijn 40e zou ik een ongeplande zwangerschap oké vinden, daarna moeten we maar eens naar andere maatregelen gaan kijken ( dwz man onder het mes).