Stel je bent een paar dagen overtijd, en dan zet je menstruatie door. Stel dat dit een vroege miskraam is. Kun je dan de volgende maand gewoon weer zwanger worden???? Ik weet dat je een paar maanden moet wachten als je een 'echte' miskraam hebt gehad, maar als het zo vroeg gebeurd weet ik het eigenlijk niet... Weten jullie dit???????
Hi Norah, Ook bij een 'echte' miskraam mag je gewoon de volgende maand weer zwanger worden. (en trouwens een vroege miskraam is ook een echte mk, alleen emotioneel misschien wat minder zwaar) Maar in ieder geval is er geen reden waarom je niet direct zwanger mag worden na mk. Groetjes,
ik zelf heb vorige maand een mk gekregen met 6wkn, en mijn gyn zei alleen dat het beste is voor de 1ste ongi af tewachten, maar dat je gewoon zwanger kunt worden..!! succes meid..
zodra je een eisprong hebt kan je zwanger worden lijkt mij dus ook na een mk (ik ga deze week weer proberen)
hier in hetzelfde schuitje, heb vorige week vruchtbaarslijm gespot en wilde ook niet echt w8en tot de eerste menstruatie.. dus we gokken er maar op jij succes meid
Wij hebben ook de 1e ongi afgewacht, op aanraden van de gynaecoloog (mijn menstruatie was ook veel heftiger en langer)
had je wel 'op tijd' je ongi gekregen? want zoals ik hetzelf even uitgerekend heb bij mij, dan heb ik vorige week mijn vruchtbaarslijm gespot en zou ik 2weken erbij tellen, precies weer op 30 dgn zitten.. of is je eisprong dan ook van slag? pff wat een vragen: en ik weet dat elk lichaam anders reageert, maar toch
Ik heb normaal een cyclus van 28 dagen, nu was mijn ongi een paar dagen eerder (maar hij kan ook pas tussen 6 en 8 weken na de mk komen) mijn ongi was bijna 2 weken (er komen allemaal nog restjes uit volgens de gynaecoloog, daarom adviseerde hij 1 cyclus af te wachten
Ik had geen eisprong voor mijn 1e ongi, wel veel vruchtbare afscheiding, maar door te tempen en de ovulatietesten geen eisprong gevonden. (schijnt ook heel normaal te zijn als er nog veel HCG aanwezig is in je lichaam) Ik hoop dat jullie (en ook ik) snel weer zwanger zijn
Je mag meteen weer zwanger worden, is alleen even afwachten of je cyclus veranderd is door de miskraam. Mijn gynaecoloog zei dat het alleen makkelijker uitrekenen is hoe lang je zwanger bent als je weet hoe lang je cyclus precies is, en dat is met een menstruatie tussendoor een stuk makkelijker te bepalen. Overigens, als er nog restjes uit kunnen komen van de miskraam, wat ik hierboven las, denk ik HUH volgens mij moet je dan toch echt curreteren, maar goed. Ik had na een missed abortion nog wat kleine restjes zitten, maar ik moest mooi een curretage, mocht niet blijven zitten of afwachten...
Zodra het bloeden gestopt is mag je 'gewoon' meteen na een miskraam weer zwanger worden, dat heb ik zowel van de gynaecoloog als de verloskundige te horen gekregen. Cyclus afwachten kan, maar dat hoeft niet perse, is alleen omdat het dan later makkelijker uit te rekenen is hoever je precies bent.
Hoi, ik ben na mijn laatste miskraam niet meer ongesteld geworden.....dus ja gelijk weer zwanger....dat kan dus gewoon! Wij hadden geen zin om een maand te wachten.... Succes
Ik heb helemaal het advies van mijn gynaecoloog gevolgd ook al vind je het vreemd, ik geloof er in.. mijn menstruatie was het bewijs dat hij gelijk had (voor mij). Ook heb ik gevraagd, waarom hij adviseerde 1 cyclus te wachten (of dat soms makkelijker uit te rekenen zou zijn) zijn antwoord was, met de echoapperatuur van tegenwoordig kun je precies de termijn zien En nee ik hoefde niet gecurreteerd, ik heb 2 echo's gehad ter controlle.
Ik heb ook een vmk gehad, maar de cyclus daarna haalde een rare grap met me uit. Wel een positieve ovutest en vervolgens veel te vroeg ongesteld. Dat het ik echt nooit, heel vreemd. Was ook heel anders dan anders, geen kramp, geen pijn in mijn rug. Was wel ongesteld, maar echt anders dan anders. Nu nieuwe ronde, nieuwe kansen
uit mijn bloedtest 4 november is gebleken dat mijn hcg weer negatief is nu dus ik verwacht deze week wel mijn eisprong heb vandaag alvast weer een beetje geoefend hahaha en ga deze week nog meer oefenen mijn cycles is normaal 30/31 dagen
hoi dames, jeetje opeens zoveel reacties, goed om te zien Degene die na een mk zwanger proberen te worden: succes! Degene die zwanger zijn geworden: gefeliciteerd!! De reden waarom ik het vroeg, is omdat ik denk dat ik een vmk heb geahd vorige maand, maar ik hoop echt dat het deze maand raak is... Zit nu op 7 dpo en heb rare klachten: pijnlijke borsten (net soort spierpijn of blauweplekken gevoel) veel buikpijn droge ogen erggg moe Dus wie weet, maar even geduld...zucht...