Hallo iedereen, Ik heb een BMI van 27,2 en iets wat ik maar niet kan vinden op internet is bij welke mate van overgewicht je verminderd vruchtbaar bent. Na mijn miskraam (troosteten) en de vakantie is het een beetje uit de hand gelopen en nu voel ik me heel rot, want ik wil dolgraag weer zwanger worden. Het liefst ga ik nu dieten, maar wordt ook afgeraden ivm de afvalstoffen. Of weet iemand of je misschien een halve kilo of iets in de week mag afvallen zonder dat het kwaad kan voor een vroege zwangerschap?
Hoi Jetje, een BMI van 27 is voor je lichaam niet het einde hoor! Tenzij je het zelf vervelend vindt, want die stress is niet goed voor je. Je mag wel een halve kilo afvallen in de week, maar ik zou niet diëten tenzij je onder behandeling staat van een diëtist. Je zou wel gewoon kunnen stoppen/minderen met lekkers en/of meer bewegen. Beide kunnen geen kwaad en omdat je genoeg eet, komen er ook (nagenoeg) geen afvalstoffen vrij. Succes!
hallo Ik had en heb ook overgewicht, ik heb al 1 zoon van 5 rond lopen, toen ik zwanger werd van hem was ik zo'n 105 kilo, dus erge overgewicht. Nu ben ik een stuk dunner, maar wel nog steeds overgewicht. Ik doe er al een tijdje over om zwanger te worden, het advies was ik kreeg in het ziekenhuis is: je hoeft niet echt te dieeten, gewoon normaal blijven eten maar wat minder snoepen. Hiermee ben ik in 2 jaar tijd 18 kilo afgevallen. mijn bmi is nu 29 en ik ben waarschijnlijk zwanger. Afvallen zal niet echt kwaad doen maar je moet het wel met mate doen. succes !
Met een bmi van 27 denk ik niet dat het overgewicht echt al invloed op je vruchtbaarheid heeft. Volgens mij (maar ik weet het niet 100% zeker) is dat pas met obesitas. Maar een beetje afvallen met (licht) overgewicht is natuurlijk altijd goed. Als je het rustig aan doet is het niet direct schadelijk voor een ongeboren kindje. Ik zou gewoon voorzichtig afvallen en stoppen als je zwanger bent.
Hey meis Ik ken meerdere meiden die met een heftig overgewicht heel snel in verwachting zijn geraakt. Het is per persoon dus echt verschillend. Maar veel belangrijker, zo schokkend is een bmi van 27 helemaal niet. Wat veel belangrijker is, is dat jij lekker in je vel zit en blij bent met jezelf. Ik denk oprecht dat je bmi je niet zal tegenhouden bij het zwanger raken hoor. Succes en dat jullie wens maar snel in vervulling mag gaan..
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb vandaag m'n ei gespot, dus m'n gevoel zegt niet afvallen. Maar ik doe wel m'n best om ook niet aan te komen. Gr jetje
Een bmi van 27 ... ik zit boven de 30!!! (oeps) en ik ben in 5 maand na het stoppen met de pil zwanger geraakt van onze eerste... volgens mij is het niet zo erg om gewicht te verliezen als je maar niet extreem gaat lijnen...
Ik zou nu hoogstens gezond gaan eten. Dus eens wat chips/patat laten staan, en genoeg groente en fruit. Dan val je misschien wel spontaan af, zonder al te snel te gaan. En krijg je in ieder geval de goede vitamines en bouwstoffen binnen voor een evt kleintje.. Ik heb een BMI ergens rond de 29,5. Mijn eerste zwangerschap was in de 1e maand raak. De 2e in de 3e (waarvan de 2e maand maar 1 keer actie). Dus hoeft geen effect te hebben..