Goedemiddag meiden, Ik wil graag mijn ervaring met jullie delen, en wie weet hebben jullie meer informatie voor mij. Ik zit nu op dag 16 en ik heb sinds dag 3 gonal f gespoten (50) op dag 10 had ik 2 eitjes van 10 mm. op dag 13 moest ik terug komen en bleek dat mijn eitje nu 9mm te zijn daarna moest ik 3 dagen (75) spuiten en toen ik vandaag terug ging voor de echo bleek dat mijn eitje nu 7,5 mm is. Ik begrijp er nu helemaal niks meer van.. Nu moet ik dus van de gyn (187) spuiten en vrijdag weer terug komen voor de echo. groetjes, isha
Ik had veel hogere doses nodig dan 50/75. Ik reageerde pas boven de 225 geloof ik. Weliswaar niet met GonalF, maar met puregon en menopur. En dat was bij IVF/ICSI, dus voor meerdere eitjes. Zolang je bloedwaardes goed zijn, kun je doorgaan met het ophogen van de doses. In je bloed kunnen ze zien of de eitjes 'aanslaan' en pas als dat het geval is, dan gaat de klok tikken... Bij mijn laatste stimulatie ben ik op 8 mei begonnen met spuiten en had ik op 4 juni de punctie. Dus kun je nagaan. Wat ik niet goed begrijp is dat je eitjes kleiner lijken te worden? Dat heb ik dan weer niet eerder gehoord.
Hai hilly1980 Wat goed dat alles uiteindelijk bij jou goed is gekomen!! Als eerste wil ik je feliciteren met je zwangerschap !! Bij mij, is het zo dat ik nu bezig ben met de OI, dus ik zit helemaal in het begin.. maar geduld raakt enorm op Ik begrijp ook niet hoe mijn eitjes steeds kleiner worden.. Ik vind het zelf ook erg vreemd..
Raar zeg folikels die krimpen, normaal in een natuurlijke cyclus krimpen de folikels nadat 1tje is geknapt dmv de eisprong. De rest verdwijnt dan weer... Ik reageer ook pas bij 225 menopur of gonal minder werkt niet echt. Zou je niet deze poging kunnen afbreken en dan nieuw op 225 beginnen? Ik heb in begin (2008) toen het niet echt vlotte gedacht dat ik door moest zetten. Uiteindelijk had ik bij punctie nul hele eitjes en een poging die verloren is gegaan. Ziekenhuis ga mij toen zelf de keuze. Echt spijt van gehad.
Follikels onder de 12mm kunnen krimpen. Meestal als ze boven de 12mm komen groeien ze meestal door. Ik heb al 2x 6,5 week gespoten, 1x 5 weken en 1x maar liefst 9,5 week! Bij mij blijven ze net zo lang ophogen totdat er iets groeit... sommige ziekenhuizen breken na een tijdje de cyclus af en starten de volgende cyclus met een hogere dosering.