Hoi allemaal, Wil hier even mijn ei kwijt. Nou mijn ei kwijt, liever geen ei kwijt, want dan heb ik er straks helemaal geen meer over. Anyway, jullie begrijpen vast wat ik bedoel. Morgen wordt ik 30 En daar heb ik helemaal geen zin in. 30 is geen twintiger meer zijn. 30 is gewoon 30. 30 is niet meer jeugdig, maar volwassen. En daar horen volgens een hoop mensen kinderen bij... De vragen van de mensen om me heen zijn de laatste weken steeds erger geworden. "Waneer ga jij aan kinderen beginnen?" "Ben je al zwanger?" "tik tak tik tak tik tak tik tak" Om gek van te worden toch? Ik heb er ook niet voor gekozen om nu nog kindloos te zijn. Ben wel laat de juiste man tegen het lijf gelopen, maar goed, wat doe je daar aan? Iets meer dan een week geleden was ik er nog van overtuigd dat ik zwanger zou zijn, maar helaas bleek dat niet zo te zijn. En nu word ik over een paar uur al 30. Daar gaan mn eitjes. Want na je 30e wordt het allemaal minder. De kansen om zwanger te raken nemen drastisch af. En dat terwijl die kansen toch al kleiner waren, aangezien manlief trage zwemmers heeft. Maar ja, wat doe je er aan. Helemaal niets, want de klokt tikt gewoon door en de kinderwens wordt steeds groter. Vanavond maar even lekker een fles wijn open trekken, want dat mag dan weer wel als je niet zwanger bent.
Hey meid, Kop op, 30 is nog jong! Oké, je bent geen dartelend veulen meer en jah, de eitjes zijn aan 't opgeraken... Maar 't verschil tussen 29jr dag 365 en 30jr dag 1 is niet groot hé, da's allemaal zeer statistisch. Je bent hoe jong je je zelf voelt. Beeld 't je zo in : je wordt een hippe 30+ mama mét extra levenswijsheid!
Meid ik ben nu 33, zag er ook tegenop maar nu denk ik zo: ik zie er super uit voor mijn leeftijd, heb alles gedaan wat ik wilde: studeren, een huisje, beestjes, een leuke vriend, een auto etc..ben sexueel op mijn hoogtepunt(dat is een feit, haha) Nu is het tijd voor een kindje.. Laat anderen lullen, die weten t altijd beter en het is toch nooit goed!! Heel veel succes met zwanger worden en je eitje is nog in super staat op deze leeftijd, ik wens je een fijne dag morgen Gr wen
Ja zeker is er nog een leven na de 30. ik ben zelfs met 34 pas zwanger geworden van de 1st en ben nu bezig (37) voor de tweede. En ik zou het echt niet anders doen want nu heb ik alles. (huisje boompje beesje) En laat andere maar praten, of probeer eens een ander reaktie van te maken. ( bijv terug koppelen van misschien lukt het wel niet, dan worden de opmerkingen heeeeeel wat minder). En probeer toch maar te genietten van de verjaardag.
30 oud? Wat ben ik dan met mijn 38? Een bejaarde? Je bent nog een jong kippie, kop op! ps: gefeliciteerd!
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag! En ik wil graag dat je weet dat ik ook kinderloos ben gebleven tot na mijn dertigste. Niet omdat ik daarvoor gekozen had want ik heb met mijn ex man 3 jaar in de mmm gezeten. Tot icsi aan toe hebben we alles geprobeerd. in 2006 leerde ik mijn huidige man kennen en we zijn in feb 2008 getrouwd. Ik was toen 32 en we dachten dat ik nooit kinderen kon krijgen. Adoptie procedure gestart en in juli 2008 werd ik maar niet ongesteld... Na een week overtijd te zijn dan toch maar getest en pats boem zwanger! Zonder enig nadenken. Houd moed! mijn punt is dus: voor mijn dertigste lukte het niet en na mijn dertigste ging het allemaal vanzelf. Misschien dat onze eitjes eerst wat beter hebben moeten rijpen?
Kop op meid ! Komt allemaal goed ! Ik wordt dit jaar ook 30, en vind het helemaal geen probleem!!! Ook ik ben jacob wat laat tegen gekomen , en wij zijn nu ruim een jaar aan het proberen, maar komt helemaal goed ! Geniet er gewoon van en je moet maar zo denken : HET LEVEN BEGINT BIJ 30 haha Ik wens je dan ook een hele fijne en leuke dag morgen !!!
Je bent ooit begonnen met 2 miljoen eitjes, die zijn heus niet opeens op als je 30 bent! Er zijn genoeg vrouwen die onder de 30 zijn en moeite hebben met zwanger worden, en er zijn genoeg vrouwen die al ver achter in de 30 zijn en gewoon zwanger worden!
Volgende maand wordt ik ook 30 en als ik dit zo lees, dan wordt ik er depri van. Beetje googlen op internet en dan wordt je nog deprimeerde..., MAARRRRR... we blijven lekker proberen. En in deze tijd zijn er veel vrouwen die na hun 30e zwanger worden. Dus kop op..... Jouw lichaam is anders dan bijvoorbeeld die van mij!
Ik kreeg op mijn 23ste horen dat de conditie van mijn eitjes slecht was en de kans dat ik zwanger kon raken gering, heeft dus niets met leeftijd te maken! Iedereen heeft weer een andere situatie... 3 maanden na die kijkoperatie was ik zwanger van mijn dochter! Ben nu 27 en we zijn al weer een jaar aan het proberen voor een 2de. Volgens de arts kan het niet (alhoewel ze nu wat voorzichter praat)maar ik denk gewoon ER HOEFT MAAR 1 GOEDE TUSSEN TE ZITTEN!
Haha ik word volgende maand 31! En dat gedoe dat na je 30e alles minder wordt en de kwaliteit afneemt, vind ik eerlijk gezegd wel een beetje overdreven. Tegenwoordig zijn er heel veel vrouwen die pas na hun 30e beginnen met kindjes krijgen. Ik vind dat je heel erg negatief tegen alles aankijkt hoor! Hoe moet dat wel niet als je 40 gaat worden? Kop op, 30 is hartstikke jong!
Ja ik snap helemaal wat je bedoeld hoor! vond het ook verschrikkelijk om 30 te worden en nu ben ik inmiddels 31 en ik voel me echt niet anders dan toen ik nog 29 was. En wat betreft de vruchtbaarheid, je moet maar denken er zijn genoeg meiden die er voor hun 30ste moeite mee hebben, waarom zou het bij jou niet lukken, toch?? Je kan ook denken nu begint het pas. Nou Laat anderen maar lullen. Alvast hele fijne dag morgen. Gr.
Ik zag er ook vreselijk tegenop om 30 te worden en nu ben ik 30 en weet je...ik voel me echt niet anders haha!!! En wat je eitjes betreft... die zijn morgen alleen maar 1 dagje ouder en dat kunnen ze best hebben! Je bent zo oud als je je voelt, dus je wordt morgen gewoon 20 ofzo haha! Fijne dag morgen!
Mijn leven is een stuk leuker in de 30, ik word over een week 34. Ja okay, misschien was het beter jong moeder geweest maar dan was ik vast een hele onzekere moeder geweest. Ik ben een laatbloeier. Worstelde met grote levensvragen tijdens mijn twintiger jaren. Was druk druk druk met studie, stappen en eigen ontwikkeling. Had ik niet willen missen... En maakt mij straks (hoop ik) een betere relaxtere moeder dan ik als twintiger zou zijn geweest. Elk voordeel heeft zijn nadeel, en andersom. Vriendin van mij heeft heel jong op 21 jarige leeftijd een kind gekregen. 12 jaar later van haar huidige man. Zij bevestigt voor mij alleen al bovenstaand verhaal.
Dan wordt je 30e jaar vast je geluksjaar!! Positief blijven denken. Toch een hele fijne verjaardag en proost!!!
hahahahahaha.. de openingspost is hevig pijnlijk voor deze 33er Maar ik weet ook nog dat ik zo tegen de 30 grens op zat te hikken.. Ik heb het creatief opgelost.. ik tel gewoon elke verjaardag weer terug tot 25 en dan weer op.. Dit jaar word ik dus voor de 2e keer 26 (ow en de eitjes verschrompelen niet op je verjaardag hoor meis ze zitten er nog!.. behalve dat ene eitje wat je hier bent kwijt geraakt!)
Mwahh, hoeft helemaal geen verschil te maken hoor, en idd alles heeft een voor en nadeel. Jong kinderen, ouder kinderen, heb het allemaal meegemaakt (zó dat klinkt wel heel oud he??) wordt in april 34 en gaan voor nr 4. Moet zeggen dat ik het allemaal leuk vond en heb alles gedaan wat ik wilde en mijn huisje boompje beestje verhaal is ook al vervuld. Beestjes zijn er alweer uit Zwanger worden na je 30e maakte voor mij geen verschil, 3x in 1x raak. En nu voor de 4e ronde 2 in, heerlijk!
Gefeliciteerd meid, Ook hier al een methusalem hoor... ben 36 en nu voor de tweede keer zwanger. Beide kindjes in ronde 4 zwanger geworden (34 en 36 jarige leeftijd)
Wat een herkenbaarheid... ik wordt volgende maand ook 30... Maar ja als je 14 bent wil je 16 zijn.. Als je 16 bent wil je graag 18 jaar oud zijn. En als je 18 bent wil je graag 21 zijn... toch??? En vanaf je 25e wil je het gewoon zo houden.. hahaha Nou ik hoop dat het een fantastisch jaar mag zijn 2011, hopen op een wonder in de buiken van de moeders die zo vol verlangen zitten...