Hallo allemaal, Ik en mijn vriend hebben besloten om voor een kindje te gaan. Nu heb ik van 28-3 tm 2-4 mijn laatste onttrekking bloeding gehad van mijn pil. Tot nu toe heb ik nog geen gewone menstruatie gehad (ook ben ik nog niet zwanger ) kan ik dan nu nog beginnen met ovulatie testen. Of zouden jullie zeggen om gewoon te wachtten tot na de eerste ovulatie? Misschien is het een rare vraag maar dit vroeg ik mij gewoon af Alvast bedankt voor het meedenken!
Je eerste dag van je laatste menstruatie (onttrekkingsbloeding) is nu 4 weken geleden. Ovulatie testen hebben mijn inziens nu niet veel nut meer, ik denk dat ik zou wachten tot ik ongesteld wordt. Je ovulatie is waarschijnlijk, grote kans, al geweest denk ik.
Ja dat is dus wat ik niet weet. Heb bijna 10 jaar de pil geslikt, dus weet eigenlijk nog helemaal niet hoe alles gaat lopen dus k kan denk beter wachtten tot na me volgende menstruatie en dan daarna er mee beginnen
Om heel eerlijk te zijn zou ook wachten met ovulatie-testen... het is allemaal al spannend om te gaan voor kindje en als je dan ook nog eens druk moet gaan maken om ovulatie-testen werkt denk ik juist avrecht! Ga eerst gewoon lekker proberen, om en om klussen en elkaar voor lief hebben en als je over half jaartje nog niet zwanger bent zou pas over ovulatie-testen gaan nadenken! succes!
Als je met ovutesten wil beginnen kun je beter even wachten tot je weer ongi bent meis... heeft volgens mij nu niet veel nut meer. Om iets meer zekerheid/inzicht in je cyclus, kun je het beste direct vanaf je ongi gaan beginnen met de ovutesten. Als je ze bij zwangerenkids.nl bestelt, kun je iig voordelige en goede testen halen. M.b.t. zwanger worden: ieder doet het op haar eigen manier, maar probeer niet direct al te veel beren op de weg te zien als het niet "volgens standaard" verloopt... Iedere vrouw is anders gebouwd en werkt anders. Jouw cyclus moet na de pil nog op gang komen en dat kan even duren... Toverwoord: geduld. Hoop dat het snel raak is bij jullie
Bedankt voor jullie reacties! Vind t allemaal wel erg spannend, dacht altijd dat ik erg nuchter was met zulke dingen maar dat ben ik dus niet Gaan gewoon lekker verder op de manier hoe we t nu doen. Vind het wel erg fijn dat ik dit forum heb gevonden, kan er zo veel informatie van halen, érg fijn! Jullie ook veel geluk gewenst
Ik wilde eerst ook wachten met die testen, maar ben deze ronde (3) toch begonnen omdat ik heel onzeker werd van mijn lange cyclussen. Ik ben ongeveer 8 dagen na mijn laaste menstruatie begonnen en heb doorgetest tot ik hem gevonden had. Dit was pas op dag 26 (!) Ik heb via Zwanger&Kids 35 testen besteld.
Hee summer sunshine, Ik lees dat jij net zoals ik bezig bent om zwanger te raken. Ook ben ik vorige maand gestopt met de pil. Dus allebei nog in de beginfase. Heb er ook over na gedacht om te beginnen met ovulatie testen. Ben gisteren ongi geworden, cyclus van 31 dagen. Erg blij mee omdat ik een half jaar terug te horen heb gekregen dat ik misschien wel PCOS heb. (Veel eitjes maar die niet tot een eisprong komen). Ben al wel begonnen met tempen vorige maand. Deze gaf wel duidelijk aan dat ik een eisprong heb gehad. Misschien is tempen ook wat voor jou om mee te beginnen???
Tempen heb je alleen niks aan als je wil weten wat het meest gunstige klusmoment is... Met ovutesten weet je dat je LH-piek voor het springen van je ei eraan komt, met tempen zie je enkele dagen later of je ei ook daadwerkelijk gesprongen is... Ik vind de combi van beiden ideaal voor mezelf...