Mijn vriend en ik zijn inmiddels bezig met de 5e iui behandeling. Bij mij lijkt alles perfect in orde, alleen is mijn vriend verminderd vruchtbaar. Bij de eerste onderzoeken leek het mee te vallen, maar bij onze 5e iui vorige week was de opbrengst iets onder de 500.000. In het ziekenhuis zeggen ze dat de kans klein is, maar zwanger worden hiervan wel kan. Ik heb weinig hoop. Wat is jullie ervaring?
Ons ziekenhuis deed onder de 1 miljoen alleen icsi. (Isala Zwolle) Persoonlijk vind ik het ook echt heel heel weinig om nog iui te doen. De kans is dan behoorlijk klein. Zijn zijn zaadcellen verder wel goed bewegelijk enzo??
Ik denk dat je mij bedoeld Mutskuh? Hihi ik moet zeggen dat onze hoop ook erg klein was maar ik ben inderdaad zwanger geworden met een opbrengst van 350000. Wonderen bestaan Blijkbaar dus toch!
Wow, de kans om met die opbrengst zwanger te worden is volgens mij heel klein. Superfijn om te horen!
De kans bestaat, maar is zeker klein... Hoe was 'de opbrengst' van je man de andere iui's? Waren die ook zo laag? Wij begonnen met ivf, maar hadden toen maar een zaadstaal van 400 000 zaadjes en moesten dus wel icsi doen. Met de iui hadden we telkens wel hogere aantallen; 8.9 mljn, 4.7 mljn en 1.7 mljn. Bij die 1.7 miljoen vonden ze het voor ons eigenlijk al 'kansloos' met iui, dus zijn we doorgegaan met ivf (gelukkig maar!).
Ik had bij mijn 4e IUI maar 0,5 miljoen zaadcellen. En daarvan zwanger geraakt!! We zouden net met ICSI gaan starten omdat de aantallen steeds laag waren. Dus ja het kan.
De kans is klein, maar de kans is wel groter dan op "natuurlijke" manier. Wij hebben ook IUI gehad ook al was de kans erg klein dat het slaagde, maar beter iets dan niets. We moesten toch wachten voordat we met ISCI konden starten, dus eigenlijk was IUI voor ons de voorbereiding zo konden ze zien hoe mijn cyclus was en konden ze zien hoeveel zaadcellen er elke maand waren. En het was vanaf de 4e iui ook een controlere van hoe ik op de hormonen reageerde.
De opbrengst is wisselende, maar dit is wel de laagste tot nu toe. De andere heb ik in mijn handtekening staan. En bij 0,5 miljoen hoor ik dat in andere ziekenhuizen ook meteen icsi geadviseerd wordt.
Yes, wat goed om te horen! Heel fijn voor jullie. En het geeft me weer wat hoop. Misschien toch maar geen alcohol met oud&nieuw dan...
Wij hadden vergelijkbare zaadopbrengsten destijds en uiteindelijk met ICSI zwanger geraakt. Zoals al eerder gezegd, al is dit begrijpelijk niet fijn om te horen, is de kans bijna nihil. Dit is overigens ook wat ons in Dusseldorf verteld werd. Zij vonden het toen, en daar was ik toch blij om om te horen want dat bevestigde ons gevoel, zinloos om met dit soort opbrengsten en de meerdere gedane pogingen, nog verder te gaan met IUI. De succesverhalen zijn er natuurlijk wel, maar die zijn erg zeldzaam. Sorry, maar denk dat je meer hebt aan de realiteit en waarheid.... Dat vond ik toen ik in jouw schoenen stond althans wel.