dag/ avond indeling

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adnalie, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Hoi hoi,
    Ik heb een dochter van 11 weken en ze zit nu tussen de 5/6 voedingen per dag.
    Omdat ze nog wisselend van tijd wakker wordt, verschillen de tijden eigenlijk van dag tot dag.
    s avonds krijgt ze meestal tussen 18.00/ 19.00 een voeding en dan de laatste tussen 21.00 en 21.30. Nu is het zo dat ze de laatste week tussen die laatste twee voedingen niet meer 'wil' slapen. Ze lijkt wel moe, maar blijft maar huilen in haar bed (helemaal bezweet etc.)Dus is ze wakker tussen die voedingen. Eigenlijk gaat dat een beetje tegen mn gevoel in, want mijn gevoel zegt dat een baby niet pas om 21.30 naar bed hoort te gaan.
    Nu vroeg ik me af hoe dat bij anderen is. Verder slaapt ze wel overdag. De ene dag 1 uur tussen de voedingen, andere dagen 2 uur of nog langer.
    Hoe hebben jullie er een soort van ritme in gekregen? Omdat de slaapjes en tijdstip van wakker worden steeds anders is, lukt dat hier niet.... Hoe gaan jullie om dat de kindje bijv de ene keer 3 uur na een voeding wakker wordt en de andere keer 4 uur?
    En soms komt hier een voeding uit om 20.00, dit vind ik te vroeg als laatste voeding. Hoe doen jullie dat dan? We proberen de laatste altijd rond 21.30 te doen, soms ietsje later of eerder.

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Wij zitten op 6 a 7 voedingen per dag en dat wisselt ook per dag, omdat hij elke keer om een andere tijd komt.
    Wij geven de laatste fles ongeveer om half 11 als wij naar bed gaan.
    De fles ervoor is tussen 7 en 8 uur en dan brengen wij hem gewoon naar bed en maken we hem dus om half 11 wakker.
    Als hij wakker is overdag dan wil hij na 2 en een half uur weer eten, maar als hij slaapt kan er ook 3 of 4 uur tussen zitten.
    Ik denk dat je een ritme niet af kunt dwingen zij komt wanneer ze komt.
    Wij eten en slapen ook niet elke dag om de zelfde tijd.
    Je kunt ongeveer dezelfde tijd aan houden ik wil ook niet dat mijn zoontje te laat naar bed gaat.
    Wat dat wakker zijn tussen de voedingen betreft, denk toch dat je hem naar bed moet brengen zodat hij weet dat hij dan moet gaan slapen.
    Het blijft moeilijk.

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hoi tamtam,
    net als nu slaapt ze al vanaf 16.40 en als ik haar dan straks als ze bijv om 19.00 komt meteen op bed leg, zal ze niet moe zijn.
    Leg jij hem dan wel altijd weer direct terug op bed?
    Wordt hij net wakker voor de voeding van 7/8 uur? en dan direct weer naar bed?

4. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Mijn dochtertje is nu maanden, en zit nog maar op 4 voedingen, 5 lukt echt niet meer. De laatste voeding geven we tussen 20.30u en 21.00u en ze gaat slapen tussen 21.30u en 22.00u. Dan slaapt ze tot 09.00u en krijgt ze haar eerste voeding. In de loop van de voormiddag geef ik haar een badje, speel ik wat met haar en slaapt ze een uurtje in de box. Om 12.30u krijgt ze haar 2de voeding en daarna gaat ze in haar bedje en slaapt dan tot ongeveer 17.00u. Daarna geef ik haar 3de voeding en in de loop van de avond slaapt ze nog een uurtje beneden.
    Ze slaapt dus een lange nacht door en een grote namiddagdut, verder slaapt ze niet zo veel overdag, maar ze is wel altijd uitgerust en goed gezind, dus wij vinden het prima zo.

5. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    hoi ik lees even mee want ik zit dus met hetzelfde probleem alisha blijft tegen de avond ook huilen en wil alleen maar drinken en tussen 21.00 uur en 21.30 krijgt ze de laatste voeding en dan is ze pas tevree

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

die van ons bleef ook wel eens `op`,
    hij wachtte dan op zijn laatste fles en gooide nog even zijn laatste energie eruit door te gaan spelen, om zo de hele nacht door te kunnen slapen.
    nu heeft ie zelf een nieuw ritme gemaakt, namelijk om half 8 laatste fles en 8 uur slaapt ie.
    pas als ze wat ouders worden kun je van ze verwachten dat ze eerder op bed gaan, ook omdat ze dan veel meer wakker zijn overdag.
    groetjes

7. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Onze dochter is heel vaak wakker tussen de laatste 2 voedingen, soms slaapt ze wel maar dan is het vaak maar een half uurtje. Ik heb wel eens ergens gelezen dat babietjes vaak 's avonds wakker zijn. Volgens mij vind onze dochter het ook gewoon gezellig met papa&mama op de bank :D Laatste voeding (5 op een dag) geven wij meestal rond 21:00 uur, maar het is ook wel eens voorgekomen dat ze om 20:00 uur al honger had, gewoon de fles gegeven en heeft ze net als altijd doorgeslapen tot de volgende ochtend.

8. Juli2009

Als ze om 21:00 al honger heeft kan je haar toch gewoon al voeden? Waarom zou je het dan rekken tot 21:30 uur? Heb je een schema en kom je dan niet helemaal uit? Het is toch niet zo erg als er 's avonds wat korter tussen de voedingen in zit???

9. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Als mij dat gebeurd dan laat ik hem wel wakker beneden totdat hij aan geeft dat hij moe is, want anders wordt het huilen.
    Dat doe ik overdag ook zodra ik zie dat hij moe begint te worden breng ik hem naar bed en dat werkt goed hij huilt dan ook bijna niet.
    Als hij om 7 uur pas wakker wordt dan gaat hij om half 9 weer naar bed en dat vind ik nog kunnen.
    Hij is meestal naar een uur ander half uur weer moe.
    Meestal is hij beneden vanaf die voeding ervoor, dus dan brengen we hem naar de fles gewoon naar bed.

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb gisteren het consultatie bureau gebeld ivm de laatste voeding.
    De een zei dat ik hem moest laten slapen en de ander zei dat ik hem wakker moest maken voor de laatste fles, dus wilde het nu cker weten.
    Zij vertelde mij dat als ze onder de 4 maand zijn ze maximaal 8 uur tussen de laatste en de eerste voeding mogen hebben ivm de suiker van het kindje.
    Overdag max 4 uur.
    Dus hem wakker maken was goed dan red hij het tot 6 uur 's ochtends.
    Hij heeft ook 1 keer van 20.00 uur tot de volgende ochtend kwart over 5 geslapen, maar eigenlijk is dat dus te lang.

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Onze zoon slaapt ongeveer 10 uur in de nacht dus volgens cb 2 uur te lang. Maar weet je ik denk ook gewoon dat het per kind verschilt hij doet dit al heel lang en ik merk niks aan hem....

@jolan ik denk idd dat je een ritme niet kan afdwingen je moet echt met haar flow mee gaan...
    En wat betreft slapen enzo leg haar pas op bed als ze écht moet is en niet omdat jij vind dat een baby van deze leeftijd niet zo laat op hoort. Juist baby's zijn nog vaak laat wakker ik kreeg vroeger van mijn ouders mijn laatste fles ook pas om 23.00.
    Pas als ze een aantal maanden ouder zijn,zoals eerder gezegd hier, kan je verwachten dat ze vroeger op bed ligt omdat ze dan idd overdag vaker en langer wakker zal zijn.

12. Juli2009

@tamtam78: ik heb het er bij het CB ook over gehad en daar vonden ze het juist zo knap dat zo al zo goed sliep (22:00-7:30 uur). Richtlijn/advies is dat je kindje 1 uur per 500 gram gewicht achter elkaar mag slapen, dus als je kindje 4,5 kg is is dat 9 uur. Vermoeiend dat ze bij elk CB iets anders zeggen!

Wakker maken voor de laatste fles werkte hier ook gewoon echt niet trouwens, ze was moeilijk wakker te krijgen, te moe om de fles leeg te drinken en viel meestal na 20cc gewoon weer in slaap. Ik vond het gewoon zileig om haar haar wakker te maken. Ik ben het wel met Aaliyah eens dat het waarschijnlijk ook per kindje verschilt, als je kleintje na 10 uur slapen goed uitgerust wakker wordt, alert is, en goed drinkt is er volgens mij weinig aan de hand.

13. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ik vroeg ook nog aan die vrouw of het niet aan het gewicht van het kindje lag, maar zij zei dat ze naar de leeftijd kijken.
    Mijn zoontje drinkt ook zijn fles niet leeg als we hem wakker maken.
    Meestal drinkt hij ongeveer 80 cc.
    Hij drinkt zo wie zo erg vreemd, want hij drinkt bijna nooit meer dan 120 cc.
    Alleen na de nacht dan drinkt hij wel 140 cc, maar dan kan de fles er na zoals vanmorgen in eens 80 cc zijn.
    Hij groeit wel goed en plast goed, dus het zal wel goed zijn.
    Ik geef hem meestal 2 flesjes kunst voeding en de rest is gekolfte melk.

14. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    soms heeft mijn dochter pas om 20.00 haar 4e voeding op, dan is 21.00 wel wat snel voor de 5e..... En om de 4e als laatste voeding te houden, dat durf ik eigenlijk nog niet :(

15. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Hoeveel geef jij per fles? En hoeveel hou je er dan ongeveer tussen? Sinds gister ben ik bezig met het afbouwen van bv, dus is nog even zoeken.....
    En gebeurt het ook wel eens dat je dochter bijv om 19.00/19.30 voor een fles komt, hoe doe je dat dan met de laatste?

16. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ja idd, dat doe ik hier met lieke ook, zodra ze aangeeft moe te zijn leg ik haar op bed.

17. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    uhm.... lieke slaapt de laatste tijd van 22.00 tot 7.00, dat is dan dus ook te lang, ik heb er nog nooit van gehoord dat dat niet zou mogen.

18. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    :D je hebt gelijk!

19. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    dus jij maakt nu niet meer wakker voor de laatste fles? jij geeft om 21.00 de laatste,maar dan komt ze uit zichzelf of niet?

20. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hoeveel voedingen krijgt hij per dag?

Deel Deze Pagina