Nina slaapt van 20.00 tot ongeveer 6.30 de volgende dag, ze krijgt ook tegen 20.00 de laatste voeding hoor. Ben vandaag op cb geweest en hier hebben ze verder ook niet moeilijk over gedaan. Ze groeit goed dus no problem
Hij drinkt de fles vaak genoeg niet leeg dan laat hij 20 cc of 40 cc staan. Ik bied hem altijd 120 cc aan en 's ochtends de eerste voeding 140 cc en die drinkt hij altijd wel leeg. Volgens de berekening hoort hij meer te drinken, maar krijg er niet meer in.
Welke speen gebruik jij? Ik had dat met Jason ook maar nu ik speen 2 gebruik krijg ik 150+5 er meestal wel helemaal in. Misschien dat dat bij jou ook werkt?
Nina krijgt 150/5 om de 3 uur, soms drinkt ze 180/6 als ze wat meer tijd er tussen laat, vaak drinkt ze deze niet leeg. De tijden van de laatste dagen zijn ongeveer: 07.00 150 10.30 180 14.00 150 of 180 17.00 150 20.00 150 Deze flesjes gaan niet altijd op, toch slaapt ze dan gewoon goed. Als ze meer nodig heeft gaat ze vanzelf wel meer drinken
Ik gebruik speen 2 idd omdat ik gelezen had dat hij anders te veel moet zuigen, maar nu drinkt hij als hij de fles leeg drinkt weer veels te snel, dus ik ga maar weer terug naar 1
Ik maak onze dochter inderdaad niet meer wakker voor de laatste fles en dat gaat hartstikke goed, ze is gewoon al in te diepe slaap voor nog een 6e voeding. Ze komt dan niet meer tot ongeveer 7:30 uur, ik voed ook op verzoek en haar schema is ongeveer: 7:30 - 11:00 - 15:00 - 18:00 - 21:00 Ik geef haar 150/5 maar dat drinkt ze niet allemaal op, meestal komt ze uit op ongeveer 730cc op een dag.
Jason drinkt hem ook in 8 min leeg maar hij heeft daar geen last van ofzo dus dan maakt het mij niet uit.
Mijn zoontje krijgt 5 flessen op een dag. 180 water met 6 scheppen= 200cc voeding, maar giet ik af tot 180 cc ongeveer ben de laatste fles krijgt ie ongeveer 190/200cc en drinkt deze de laatste 2 dagen goed op! Hij weegt 6270 gram en is 9 weken geweest afgelopen zaterdag! Ons schema ziet er zo uit: (ligt er een beetje aan hoe laat ie s'morgens komt maar dit is het ongeveer) 7.30 10.30 14.00 17.30 20.30 (hiervoor gaat ie in badje en smeer ik m lekker in met bedtime olie) en gaat dan altijd heerlijk slapen tot de volgende ochtend! Tusse de fles van 17.30 en 20.30 is ie de laatste week ook telkens wakker en een beetje huilerig , had ie hiervoor nooit??!!
jeetje, wel knap hoor dat ze vanaf 20.00 lekker gaat slapen. Gaat ze dan direct op bed na de fles ook al heeft ze daarvoor geslapen? Ik zit hier ook op 5 voedingen, maar probeer de laatste meestal rond 21.00/21.30 te doen.
Weet niet of het te snel is maar speen 1 drinkt ie niet goed meer mee en hij heeft geen last met krampjes o.i.d dus dan zie ik er zelf geen probleem in
Ik kom meestal tussen de 740 cc en 820 cc met 7 voedingen. Met 6 voedingen 660 cc, maar dat is eigenlijk veels te weinig eigenlijk, dus probeer hem ook 7 voedingen te geven. Vandaag drinkt hij weer veel minder: 6.00 uur:140 cc 9.15 uur:80 cc 11.45 uur: 80 cc 14.30 uur:120 cc 17.00 uur 80 cc Hij krijgt er dus nog 2 vanavond. Heb wel naar een lactatie kundige gebeld, omdat ik me zorgen maakte, maar zolang hij genoeg plast en groeit is het goed. 2 weken geleden had ik hem laten wegen en was hij goed gegroeid. Donderdag maar weer ff laten wegen
Grappig, hier ongeveer hetzelfde 'schema'. Wat doe jij als hij ineens snachts toch weer wakker wordt voor een voeding? Pas jij de hoeveelheid voeding erop aan, zodat hij over de dag gezien toch hetzelfde krijgt? Of is het dan gewoon een extra voeding?
Nee lieke heeft er ook geen last van, behalve dat ik het idee heb dat als ze er langer over doet, eerder vol zit, snappie? Aan 180 lijkt ze nog niet genoeg te hebben, maar ik heb het idee dat dat komt omdat ze te snel drinkt. Hoe merkte je dat je speen 2 moest gebruiken dan? GIng hij huilen ofzo?
Ik heb net speen 1 er weer op gedaan, maar weer laat hij 40 cc staan van de 120 cc, dus aan de speen ligt het niet. Pff wordt er zo onzeker van
maar met speen 2 dronk hij wel alles alleen dan snel? Heeft hij daar last van? Want anders zou ik toch gewoon speen 2 proberen. Voor speen 1 moet hij dan denk ik te veel moeite doen. Wat een verschil he in hoeveelheid drinken bij die kleintjes. Als ik naar lieke kijk, dan drinkt ze echt veel