Ja ze gaat eigenlijk na de fles van 20.00 uur op bed en slaapt dan ook meteen. Ze wordt meestal om 05.00 even wakker en brabbelt dan soms wat, maar slaapt dan ook weer in. Soms slaapt ze voor de voeding van 20.00 ook, soms niet. Dan heeft ze een huiluurtje. Dit is pas allemaal sinds vorige week hoor. Daarvoor was ze een zeer onrustige slaper. Ben met dr naar een osteopaat geweest en zie het resultaat..
oh wat fijn zeg! jeetje dat hoor je echt vaak dat een osteopaat helpt! Lieke was ook een slechte slaper, maar ben haar gaan inbakeren en dat hielp echt super goed! dus je legt haar gewoon direct op bed, ook al heeft ze al vanaf 18.00 bijv op bed gelegen? dat durf ik hier nog niet aan hahaha
Ze geeft zelf goed aan wanneer ze naar bed wil, gaat dan op een bepaalde manier jengelen waaraan ik hoor dat ze wil slapen. Soms is ze ook nog weleens even op hoor. Ze heeft vandaag haar prikjes gehad, zo zielig.. Vanmiddag heeft ze geslapen van 13.00 tot 16.00 uur, toen fles en nu slaapt ze alweer vanaf half 5. Dus ritme is vandaag wel een beetje in de war door het cb, we zullen zien hoe het vanavond loopt en hoe laat ze nu wakker wordt
Nee met speen 2 laat hij ook wel is wat staan. Net weer met speen 1 gedronken en nu heeft hij de fles wel leeg. Hij heeft er wel langer over gedaan
Onze dochter drinkt volgens de richtlijnen van het CB ook iets te weinig, maar aangezien ze goed groeit en verder een tevreden kindje is maak ik me er niet zo druk om. Ze drinkt al ongeveer 5 weken dezelfde hoeveelheid (730cc), sinds 4 weken in 5 voedingen ipv 6. Eerst liet ze bij ieder flesje van 150/5 ongeveer 40cc staan, gisteren dronk ze er in ene 4 leeg, maar de laatste maar weer voor de helft waardoor ze toch weer op 730cc uitkwam Je zoontje kan waarschijnlijk per flesje gewoon nog niet meer op, hij gaat vanzelf wel wat meer drinken en laat dan wat langer tussen zijn voedingen, waardoor je er eentje minder kan gaan geven. Lastig he, dan zeggen ze dat FV makkelijk is, toen ik BV gaf wist ik ook niet hoeveel ze precies binnen kreeg.... en nu zit ik constant te rekenen
Een vriendin van mij had hetzelfde probleem, met speen 1 moest hij er teveel moeite voor doen en met speen 2 was de fles zo leeg, moest hij steeds spugen en had hij nog veel zuigbehoefte. Zij heeft toe de 1e helft van de fles met speen 1 gegeven en de 2e helft met speen 2. Misschien het provberen waard?
Niet onzeker van worden hoor!! (ik weet het makkelijk gezegd... ) hij neemt gewoon wat hij nodig heeft. Onze dochter ging trouwens wel beter en meer drinken toen ik overstapte van 6 naar 5 voedingen. Ze liet langer tussen haar voedingen en was beter uitgerust voor de volgende fles, waardoor ze dus ook meer ging drinken. Ze gaf het eigenlijk ook wel zelf aan omdat ze moeilijk wakker te krijgen was voor de laatse fles, maar misschien kan hem er een beetje bij helpen en het gewoon eens gaan proberen?
Soms krijgt hij ook 6 flessen in plaats van 7, maar dat ligt er helemaal aan hoelang hij slaapt overdag, hoe het dan uitkomt. Ik probeer wel langer tussen de flessen te laten, maar soms dan gaat hij echt huilen. Net heb ik het een kwartiertje weten te rekken, maar met de speen en dat schijnt ook weer niet goed te zijn, omdat hij dan te weinig zou gaan drinken. Hij heeft net 130 cc gedronken, maar de rest maar 100 cc en 90 cc. We hebben de laatste voeding van half 11 wel is weggelaten en toen heeft hij 1 keer doorgeslapen tot kwart over 5, maar de dag erna kwam hij om 2 uur en 4 uur. Heb hem toen wel de speen gegeven, maar het is wel vervelend. Nu we de laatste fles wel geven komt hij 's nachts ook en geven we hem de speen, maar dan pas tussen 3 en 4. We voeden hem tussen 6 en half 7 's ochtends.
Hij heeft vanmorgen de eerste voeding met speen 1 de fles niet leeg gedronken, terwijl hij dat met speen 2 wel doet, dus heb speen 2 er weer op gezet. Hij heeft nergens last van met speen 2, dus op zich kan hij die blijven gebruiken.
Wat bij mij ook mee speelt is dat mijn zoontje soms maar een uurtje of korter slaapt en hij dan vaak al weer honger heeft(vooral 's ochtends), maar dan is het soms nog maar een uur geleden dat hij eten heeft gehad, dus geef ik hem maar niks alleen de speen. Tot dat er weer 2 en een half uur tussen zit. Het liefst is het bij mij ook slapen,eten,spelen,slapen etc, maar dat lukt zo dus niet. Ik leg hem meteen op bed zodra ik zie dat hij moe is en dat gaat goed hij valt vrijwel meteen in slaap. Als hij slaapt kan hij er zo 3 a 4 uur tussen laten, maar soms wordt hij ook stipt wakker als er 2 en een half uur tussen heeft gezeten. Heeft iemand hier een oplossing voor.
Zo gaat het hier ook, heb er helaas geen oplossing voor. Vooral 's ochtends drinkt hij vaak steeds kleine beetjes en wil dus ook vaak een flesje. Gisteren was helemaal een bizarre dag, hij heeft 10x de fles gehad . Steeds kleine beetjes, en het uiteindelijke resultaat is dat hij net zoveel binnenkrijgt als andere dagen maar het is wel vermoeiend. En ook lastig, want op zo'n dag slaat hij natuurlijk amper. Ik ben soms hele dagen bezig met tijd rekken tot de volgende fles .
hier precies hetzelfde hoor. De ene keer slaapt ze 45 minuten , deandere keer wel 2,5 uur. De tijd tussen de voedingen verschillen daarom ook steeds. Wel heb ik het idee dat ze er de laatste tijd toch een beetje ritme in heeft. 6.30/7.00 10.45/11.00 14.30/15.00 18.00/18.30 21.30 Ik probeer wel een beetje hierop te sturen, maar ja als ze honger heeft, heeft ze honger. Soms kom ik daardoor wel ewer op een lastige tijd uit (20.00) en dan weet ik soms even niet wat ik moet doen. Hoe doen jullie dat dan?
Mijn zoontje is net weer wakker en daarom heb ik dus een fles minder vandaag. Hij krijgt zo de fles en dan om half 11 weer de laatste. Als hij wakker was geweest had hij om kwart voor 6 de fles gehad en daarna om kwart over 8 en dan half 11, maar als ik dat nu zou doen dan zou hij om 9 uur de fles krijgen en dan om half 11 dan zit er te weinig tijd tussen.
Ze heeft gister de hele avond ook nog geslapen, even wakker voor de fles en toen er al weer in. Met gevolg dat ze vannacht om 5.00 wakker was Denk ook door de prikjes dat ze zo heeft geslapen. Vandaag gaat het ook weer goed, voedingstijden zijn nu dus weer een beetje anders omdat het vanmorgen zo vroeg was. Ik probeer dr vanavond later nog wat te geven om te kijken of ze morgen wat langer slaapt. Ze heeft nu namelijk de laatste al om 19.00 gehad, das me toch wat te vroeg. Nu slaapt ze...
Ja ik heb dr gisteravond om 23.00 nog 120 gegeven, al slapend dronk ze deze leeg. Vanmorgen was het 6 uur. Netjes he. Ben zo trots op dr
Ik geef dr 150/5 per voeding, als ze er langer dan 3 uur tussen laat dan probeer ik 180/6. Vandaag kom ik denk ik weer op 6 voedingen nl: 06.00 09.00 12.00 15.00 18.00 21.00 Ze drinkt soms ook niet alles op dus ik kijk gewoon hoeveel ze per dag nodig heeft en welke tijd ze wakker wordt. Hoe staat het bij jou?