Klinkt goed! Hier ging het precies hetzelfde hoor, als er wat langer tussen de voedingen zat ging ze beter en meer drinken omdat ze uitgerust was en dus ook meer honger had. Hoe is het verder gegaan???
Ja gaat goed nu. Vanmorgen om 6.15 uur heeft hij 140 cc leeg gedronken. Om 09.30 uur 130 cc en om 12.30 uur weer 140 cc. Dus gaat helemaal TOP. Ik laat er nu 3 uur tussen of meer. Ben net bij het consultatie bureau geweest om te wegen en hij was 200 gram aangekomen in 2 weken dat was nog net genoeg. Hield niet over. Normaal is 300 gram. Heb nog overlegd met de arts en die vond het goed dat ik nu om de 3 uur ging geven als hij dan meer dronk en om half 11 moest ik hem maar wakker maken, omdat zijn groei nog niet optimaal is. Volgende week dinsdag moet ik ook weer heen dan heb ik een afspraak.
pioen: maar wanneer besluit je dan om die dag 180/6 te geven? ik zit al bijna 2 weken op 5 voedingen en daarom zei cb 180/6 te geven, maar ja als ze dan een keer vroeg wakker is, krijgt ze 6 voedingen en zou dat dus te veel ziijn... doe jij dat smorgens beslissen adhv hoe laat ze wakker is?
Ik bekijk het een beetje per dag, als ze vroeg wakker is kom ik weleens uit op 6, niet vaak hoor. Ze kan 180 nog bijna niet op, als ze bijvoorbeeld lang slaapt, dus 4 uurtjes er tussen laat probeer ik 180 te geven. daarna dus weer 4 uurtjes er tussen laten. Ik hou me maar niet teveel vast aan voedingstijden, het wisselt nu nog zo. Ach en wat is teveel geven, als ze niet boven de liter komen is het prima. Van het cb trek ik me toch zowiezo niet veel aan
nee idd, het cb is goed voor wegen en prikjes, maar verder..... maar als ze dus 6 voedingen krijgt, zou ze 6 keer 180 krijgen en dus boven de liter komen.......vandaar
Oke ja dan moet je even wat schipperen. Nina drinkt 's ochtends altijd het slechtst, 's middags en de avond gaat meestal wel op. Vandaar dat ik weleens ook wat meer voeding geef. Gaan bij jou alle flesjes leeg?
Gisteren heeft Danian alle flesjes met 140 cc er in leeg gedronken behalve die van 22.00 uur. Daar moeten we hem voor wakker maken en gisteren heeft hij er maar 100 cc van gedronken. Hij spuugt nu wel na de voeding, dus misschien is het iets te veel. Juli 2009 Bedankt voor de tip Hij drinkt in ieder geval nu meer in 6 voedingen dan in 7 voedingen ook al is het nog niet genoeg.
Graag gedaan! Hopelijk blijft het zo goed gaan! Onze dochter drinkt trouwens ook minder als de CB richtlijn, ze mag min. 810cc terwijl ze er dus nog steeds maar 730cc drinkt. Ik heb haar voor de zekerheid even laten wegen vandaag en ze is toch 340 gram aangekomen in 3 weken (nu 5455 gram) dus prima. Die kleintjes hebben toch ook vaak van die groeispurten, dus als hij het verder goed doet zou ik me niet al te veel zorgen maken maken hoor. Volgende maand maak je je waarschijnlijk zorgen omdat hij zoveel drinkt
Ja misschien wel Hij heeft net 2 flessen leeg gedronken met 160 cc en niet eens gespuugd. Nu snap ik het helemaal niet meer
ik ben de bv nog aan het afbouwen dus is moeilijk te zeggen. geef nu de 4e voeding een fles (18.30) en die drinkt ze de ene keer leeg en de andere keer laat ze 30 staan. maar ik weet door de bv natuurlijk niet hoeveel ze verder drinkt. heb vandaag het idee dat ze weinig drinkt, maar ze heeft wel steeds zware plasluiers
haha. lieke ging ook beter drinken toen ze minder voedingen kreeg. dan heeft hij waarschijnlijk nog niet genoeg honger.
Gisteravond en vanmorgen 2 flessen drinkt hij maar weer 120 cc. Ik snap er helemaal niks van Moest hij gewoon iets inhalen ofzo.
Hoe lang blijf je proberen? Ik probeer wel eens een half uurtje later nog en dan wilt ze wel de rest van de fles.
Meestal probeer ik het een paar keer, maar wacht geen half uur dan is de melk toch ook weer koud? Dan klopt het schema toch ook niet? Hij heeft net weer 165 cc gedronken, maar de fles ervoor maar 100 cc. Ach hij zou wel drinken wat hij lust Hij drinkt in ieder geval beter dan een paar weken geleden.
Ja dan is de melk wel wat kouder, maar dat maakt hier niet uit .... En het schema gaat dan toch niet door de war? Tenminste, dat maakt heir niet uit.