Goedemiddag iedereen, Wij zijn druk bezig met alles te kopen voor de baby(kamer), het ledikantje en de commode hebben we inmiddels al. Maar nu moeten we nog een matrasje aanschaffen, dat er heel veel keuze is dat is wel duidelijk maar nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met de matrasjes van de Ikea? En dan bedoel ik de Sultan Dromma met een Sultan Slumra dekmatras. Hopelijk heeft iemand ervaring hiermee en kan iemand ons vertellen of dit goed is of dat we toch beter voor een matrasje van bijvoorbeeld Babydump kunnen kiezen (daar zaten we te kijken naar Polyether schuimmatrasje) of het matrasje van Prenetal (ook Polyether en dan antimusqito ofzo ). Graag horen wij jullie mening, bedankt alvast
Ik heb mijn matrasje bij de beddengigant gekocht. Daar kost een matrasje van goede kwalitiet maar 22,50. Dus informeer even bij je plaatselijke beddenwinkel of ze daar iets voor je hebben?
Daar zullen we inderdaad ook nog even gaan kijken. Het is niet zo dat het heel goedkoop moet zijn maar volgens mij zijn prijzen zoals 100 tot 150 wel behoorlijk hoog voor een matrasje. We willen gewoon een prijs, kwaliteit goed matrasje voor de kleine meid Het ikea matrasje met dek matrasje leek mij wat dat betreft best goed maar ja geen ervaring vandaar de vraag
Eerst even het ledikantje meten vanavond, lees hier dat Ikea andere maten gebruikt, dus dan zou de ikea al snel afvallen .
Volgens mij was dat tot voorkort wel zo, maar nu niet meer. Tegenwoordig heeft Ikea volgens mij gewoon de standaardmaten, 120x60 als ik het goed heb.
De ikea is ondertussen over gestapt op de standaard maat 60 *120 Ik heb hier ook een bed je van en een matras zo als jij dat omschrijft gebruik ik kvoor mijn oppas kindje eerklijk gezegd vind ik het een perfect matras groetjs Ylona
Hier ook matras ikea. Die van E40,--(of zoiets) + dekmatras. Dekmatras is wel handig. Hij heeft laatst zijn hele bed ondergespuugd en toen heb ik het dekmatrasje in de wasmachine gedaan. Zijn matras bleef daardoor ook schoon. Het matras is gewoon 60x120.
Nog geen beeb, maar wel al een Ikea Matras in huis Ik weet dus nog niet hoe lekker ze erop zal slapen. Maar als ik heel eerlijk ben.... een matras is een matras als je geen last hebt van je rug ed.
Toen ik op zoek ging naar een matrasje kwam ik erachter dat Ikea eigen maten heeft, die afwijken van de standaard maten. Even goed opletten dus, mocht je voor Ikea kiezen.
Als je een standaard ledikantje hebt dan gaat daar altijd een 60 x 120 matrasje in, die IKEA dus ook heeft. Vroeger hadden ze eigen maten nu niet meer hoor!
Ik heb ook een Ikea matras, maar dan zonder dekmatras en Eliora slaapt er prima op. Ikea heeft nu ook de standaardmaten.
Bedankt voor alle reacties. Vooral de reacties van gebruikers vonden we fijn om te lezen. Het Ikea matrasje is voor ons nu echt een goede optie geworden als matrasje. We hebben gisteren namelijk het bedje opgemeten en er moet een 60x120 matrasje in dus dat komt goed uit. Andere tips betreft matrasjes blijven natuurlijk welkom . Volgende week vrijdag gaan we het waarschijnlijk aanschaffen dus tot die tijd nog alle ruimte om van gedachten te veranderen.