Hoi dames, Omdat ik klachten heb die kunnen duiden op zwangerschapssuiker, moet ik morgen naar het ziekenhuis voor een dagcurve. Ik moet om 08.00 uur nuchter, 11.00 uur na het ontbijt en om 14.00 uur na de lunch weer. Wie heeft er ervaring mee en wat kan ik allemaal verwachten. Volgens mij is het gewoon bloed afnemen toch? Ik hoef ook niet een hele dag te blijven dacht ik. Verder weet ik niet precies hoe de waardes liggen voor zwangere. Ik krijg dinsdag de uitslag, maar wat ervaringen kunnen nooit kwaad. Alvast bedankt. Gr Tascha
Ik heb destijds ook een dagcurve gehad. Het is inderdaad even bloed afnemen (via de vinger, niet eens via een ader) en dan mag je weer gaan en op het volgende tijdstip weer terugkomen. Stelt eigenlijk heel weinig voor, het enige is dat je hele dag weg is. Je kan niet veel anders meer doen, omdat je telkens naar het ziekenhuis moet.
Ook bij mij is die toen geprikt, stelt idd niets voor. 3 keer een klein prikje. Ik had toen waardes 4.6 (nuchter), 5.4 (na ontbijt) en 6.6 ('s middags). Dat waren volgens de gyn perfecte waardes, maar waar de grenzen liggen weet ik niet. Succes!
tussen de 4 en de 8 zijn normale waardes. Vlak na het eten mag deze ook rond de 10 liggen. Het is enkel een vinger prikje meer niet