hoe zit het?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Zonnestraaltjes, Mar 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,490
    0
    0
    hallo,

gisteren heb ik een echo gekregen. Ik dacht dat ik 6 weken was. Bleek volgens de gyn. 5 weken te zijn. Ik vraag me ten eerste af hoe dit kan aangezien mijn laatste men. op 11 februari was?

Ten tweede zagen ze alleen een vruchtzakje. Is dit normaal bij 5 weken?

ik hoop dat iemand dit ook heeft meegemaakt om mij gerust kan stellen.

2. Gandor

Gandor Actief lid

Mar 13, 2008
    292
    0
    0
    Bolsward
    Heb ik ook gehad.
    16 maart was ik voor de eerste echo.
    Ik en de huisarts dachten dat ik 9 weken was.
    Volgens de echo was ik dus 8 weken en mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 13 januari.

Was natuurlijk wel al meer te zien dan bij jou.

3. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

Dec 13, 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ja ik had precies hetzelfde. Had gewoon een late eisprong!
    Foto van mijn eerste echo staat in mijn album.... Was toen 5 weken en 3 dagen zwanger en er was alleen een vruchtzakje te zien :)

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Ik had destijds mijn eerste echo bij 4w6d en toen was er ook alleen nog maar een vruchtzakje te zien. Volgens mij dus heel normaal voor die termijn.

5. Zonnestraaltjes

Mar 5, 2007
    1,490
    0
    0
    Oke gelukkig, ben zo bang dat het mis is.

En wat ik wel bijzonder vind is dat ik ineens minder verder. komt dit door mijn eisprong? want moet ik nu van 11 febr. uitgaan of later qua uitreken datum?

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Waarschijnlijk heb je een latere eisprong gehad. Het hoeft natuurlijk niet dat je exact 2 weken na 11 februari een eisprong hebt gehad. Ik weet niet of je altijd een hele regelmatige menstruatie hebt gehad? Normaal gesproken ga je uit van de eerste dag van je laatste menstruatie, in jouw geval dus 11 februari, maar als je echo aangeeft dat je nog maar 5 weken zwanger bent dan moet je volgens mij dat aanhouden. Heeft je gyn daar niets van gezegd? Hij kan je exact vertellen wanneer je nu uitgerekend bent. Toen ik mijn echo bij 5 weken kreeg heeft hij gelijk gekeken wanneer ik dan uitgerekend zou zijn. Wellicht kan je dit even aan je gyn vragen wanneer je nu precies uitgerekend bent.

7. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Als je cyclus langer is dan 28 dagen, dan kan het zijn dat je korter zwanger bent omdat dan ook je eisprong later is. De tijd na de eisprong is bijna altijd 14 dagen. De tijd die varieert is de tijd voor de eisprong. Dus het kan zijn dat je ei later was en je daardoor ook korter zwanger bent. Zo ben ik ook 5 dagen terug gezet.

8. Zonnestraaltjes

Mar 5, 2007
    1,490
    0
    0
    ik heb een cyclus van meestal 30 a 31 dagen, vrij regelmatig. De gyn zei verder niet veel. En ik was eigenlijk zo teleurgesteld weinig te zien dat ik dichtsloeg. Hoe moet ik het nu berekenen dan?

Bedankt voor jullie steun en antwoorden

9. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Dan is de kans heel groot, dat je ei later is geweest en dan werkt de berekening vanaf de laatste menstruatie niet en kan het alleen heel goed berekend worden door een echo.

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Nu berekenen aan de hand van de echo, als de echo uitwijst dat je 5,1 weken bent moet je dat aanhouden, dus je bent 25 november uitgerekend ;)

11. Zonnestraaltjes

Mar 5, 2007
    1,490
    0
    0
    Oke thanks super bedankt allemaal.

Zag het echt even niet meer zitten.
    Dacht dat het niet goed was als je alleen een vruchtzakje ziet...

Share This Page