Dag dag borstvoeding :( (even emotie uiten)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kleinesara, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik dacht, ik gooi het toch maar in de groep. Nu is het natuurlijk gewaagd, vroeger heel normaal. Op zich krijgt het kindje natuurlijk weinig binnen, maar het gaat om de intimiteit en dat is best een stap.

Zo'n superkolf is wel een goed idee. Vaak wat meer effect.

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Nog nooit van een superkolf gehoord, maar wie weet is het een optie.

Mijn vrouw zit nu weer druk te kolven nadat Sara net wel wilde proberen maar het al snel weer opgaf. Ze wil nu gaan proberen wat iemand hier gisteren zei, kolven tot er melk toeschiet en dan Sara alsnog aanleggen.

3. kleinesara

Zonder succes helaas, nu met de kolf ook geen druppel :(.

4. kleinesara

Ik heb die capsules van moedermelknetwerk die hier net werden geplaatst besteld. En we gaan zo op zoek naar een goede thee.

5. adi

adi Niet meer actief

Die kolf heet Medela Symphony dubbelzijdig, en je kunt hem huren bij de thuiszorgwinkel.
    Dat is de enige kolf waarmee moeders van premature baby's bv op gang kunnen brengen. Hij bootst het drinkgedrag van een kind goed na en is heel krachtig.

Ik zou het zeker nog proberen, huur hem maar een week. Zonder die kolf had ik zeker weten geen bv kunnen geven.

6. kleinesara

Kun je bij de thuiszorgwinkel huren in het weekend? Want dan stuur ik mijn moeder er even heen met de auto, helaas is hij met OV niet goed bereikbaar.

7. adi

adi Niet meer actief

Volgens mij wel. Je kunt eerst even bellen.
    Anders bellen naar de serviceapotheek van het ziekenhuis. Daar kan het vaak ook.

8. kleinesara

Ik ga er even achteraan! Tenminste, ik stuur mijn moeder er achteraan want die heeft een auto ;). Ik ga zelf nu op zoek naar een goede thee.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Balen (zachtjes uitgedrukt)), maar als je vrouw wil vechten, dan steun jij haar toch zeker?

Wat die neusspray betreft: als zij i.v.m. haar ziekte orgasmes mag hebben, dan mag de neusspray ook hoor.
    Domperidon kan dan wel niet, maar er zijn natuurlijk meer middelen die een vergelijkbare werking hebben, ik neem aan dat de lactatiekundige jullie daar op gewezen heeft? Zo niet, neem even contact op met Gonneke Veldhuizen, die weet erg veel van dit soort dingen.

10. kleinesara

Lactatiekundigen weten natuurlijk veel over dingetjes die helpen om de bv te stimuleren, maar die weten niets van haar ziekte. Dat maakt het ingewikkeld. Het is een hele complexe ziekte waar zelfs de artsen in het ziekenhuis niet helemaal uit komen. Ze weten ook niet welke ziekte het precies is, en of het uberhaupt wel een naam heeft. Het zit gewoon heel ingewikkeld in elkaar. Het enige wat duidelijk is is dat haar afweer zo ongeveer tegenovergesteld werkt van hoe het zou moeten werken. Ze heeft een paar keer bij het gebruik van geneesmiddelen zeer heftige reacties gehad dus dat maakt dat het we het nu allebei eng vinden om toch weer een geneesmiddel te gaan gebruiken, al is het een neusspray.

Ik steun haar zeker 100%, absoluut! Vandaar dat ik ook hier alle vragen stel, als er maar iets is wat ik nog kan doen om haar te helpen dan doe ik dat. En aangezien ze zelf weinig Nederlands spreekt komt al het bellen en googlen en forummen op mij neer. Maar dat doe ik met liefde :).

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    OK, ik dacht al dat zij aan jou supersteun heeft, ze boft met zo'n partner!

Hebben jullie hier al gekeken?

LLLI | La Liga de La Leche (Espanol)

Wat de havermout betreft: net als Brinta hoeft dat niet met melk.
    het kan ook met water of anijsthee, of op z'n Indonesisch, met bouillon, of gewoon als vulling in een soep.

Als Sara minder geinteresseerd is omdat haar moeite niet beloond wordt, dan zou een Medelahulpset eventueel nog kunnen helpen, dan krijgt ze melk uit een flesje via een slangetje dat op de tepel zit zodra ze begint met drinken. Maar sommige kinderen van haar leeftijd gaan dan met de slangetjes zitten peuteren i.p.v. drinken.

Wat het afgeleid zijn: verdraagt ze mutsen op haar hoofd? Misschien wordt ze minder afgeleid als ze door iets op haar hoofd minder kan zien en horen.

Wij zijn altijd erg AP met onze kinderen omgegaan, en zeker toen ze zo klein waren eerder UP (al kende ik die term toen nog niet), maar ondanks dat zijn er periodes geweest waarin ik ze in de houdgreep heb genomen om ze aan de borst te krijgen of houden. Dat klinkt erg tegenstrijdig, maar het voelde op dat moment belangrijker om even het heft in handen te nemen. Anders had mijn borstweigerend monstertje zich doodgehongerd, en ik betwijfel of dat echt haar intentie was. Ze had en heeft een heel erg sterke eigen wil, meestal is dat goed, soms moet ik daar als ouder even iets tegenover zetten, of iets sturen.

Overigens, ik geef het ook grote kans dat er bij je partner sprake kan zijn van het op gang komen van de cyclus. Helaas kunnen zowel eisprong als menstruatie voor een productiedip of een moeilijke tsr zorgen.

Er zijn trouwens ook massagetechnieken die een tsr kunnen opwekken, als de spray niet zou kunnen. Of een orgasme, maar dat lijkt me erg vermoeiend meerdere keren per dag.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Ik huurde de kolf via Evean
    maar ik weet dat de meeste thuiswinkels daarvan niet geopend zijn op zaterdag.
    Je kan een LK bij jou in de buurt bellen om te kijken of die wellicht een adres weet.
    Stel deze vraag ook op het borstvoedingsforum,daar lezen (zoals je weet) ook LK's mee.
    Of bel met een contactpersoon van LLL of VBN
    Je weet het nooit waar die mee komen qua locatie vinden

Ik gooi maar wat in de groep hoor..

13. kleinesara

We zijn net bij De Tuinen geweest en hebben gevraagd naar borstvoedingsthee, en een doosje meegenomen. Ik heb ook weer een vraag op het borstvoedingsforum gesteld.
    Havermout hebben we nog in huis, dus als dat met water kan is dat wel iets om te proberen. Lekker bij de lunch straks ;). Mijn vrouw heeft inmiddels ook gezegd dat ze maandag wel gaat werken maar daar gaat vragen of ze van dinsdag tot vrijdag verlof op kan nemen, zodat ze zich even volledig op de bv kan concentreren.

Ik kijk even naar die link!

14. kleinesara

Heb inmiddels ook gevonden dat de thuiszorgwinkel vandaag van 10:00 tot 16:00 open is, dus ik stuur mijn moeder er met de auto naartoe. Lopen word helaas wat te ver.

15. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohhh ik hoop zo voor jullie dat alles beloond wordt en jullie straks weer heerlijk kunnen genieten van een kindje aan de borst!

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  17. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik wil even zeggen dat jullie het hartstikke goed doen! In het eerste bericht lees ik voornamelijk de teleurstelling dat de bv op z'n einde lijkt te lopen. En idd er wordt gezegd dat 2 jaar bv het beste is voor je kindje. Maar 8 maanden is prachtig! En tuurlijk wil je het liefst langer en doen jullie daar alles aan. En dat is echt hartstikke goed van jullie.
    Maar jullie moeten er niet een rotgevoel aan over houden, dat is nergens voor nodig. 8 maanden is prachtig, kv is ook prima. Het zou zonde zijn als jullie niet van jullie dochter kunnen genieten omdat jullie voornamelijk bezig zijn met voeden en kolven en oplossingen bedenken.
    Dus een dikke pluim voor wat jullie bereikt hebben! En geniet verder vooral lekker van jullie dochter!

18. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Kan me de emoties heel goed voorstellen.
    Heb zelf geen tips want heb het probleem nooit gehad, maar zou hulp zoeken. Hebben jullie al gedaan bij de lactatiekundige, maar de huisarts kan ook advies geven, etc.

En wat hierboven al geschreven is:
    8 maanden borstvoeding is ook goed!
    Als het echt niet meer wil dan houdt het misschien op, maar:
    Jullie hebben je uiterste best gedaan ;)

19. kleinesara

Absoluut, als het hier stopt zijn we tevreden. Maar wel pas als we iets hebben gedaan om het toch nog op gang te brengen. We stoppen niet zomaar.

Bijkomend probleem nu: mijn vrouw spotte net een doorkomend tandje. Is Sara net eindelijk weer terug aan de borst, krijgen we dat weer :)

20. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier heeft tandjes alleen gezorgd voor beetje bijten (1e tandje met 4mnd) hopelijk krijgt sara er geen last van.
    is het nog gelukt met die kolf huren?

Deel Deze Pagina