Ja, we hebben die kolf. Mijn vrouw kan hem nu ook niet meer loslaten. Vanmorgen uit bed niet eens thee of ontbijt, maar meteen die kolf . Ik kreeg haar nog net op tijd zo ver dat ze inzag dat het handiger was om eerst Sara het te laten proberen. Dus dat heeft ze gedaan en daarna alsnog gekolfd. Er komt wel wat uit, maar zeer weinig. Niet meer dan een paar druppels. De vorige keren dat er tandjes doorkwamen ging ze inderdaad bijten maar daarbij ook moeilijk doen aan de borst, alsof ze niet kon aanhappen omdat er tandjes in de weg zaten. Hopelijk is ze nu goed aan het hebben van tandjes gewend en komt deze er gewoon zonder problemen bij.
ohhh en het is ook heel belangrijk dat ze veel drinkt! 2liter minstens. ik merk het ook aan mijn productie wanneer ik weinig gedronken heb. jammer dat het nog steeds niet veel is, maar een paar druppels is al meer dan gister.
Ja gisterenochtend was het helemaal niets. Gisterenmiddag had ze 1 druppel en nu al een paar druppels, dus het gaat vooruit Drinken doet ze wel genoeg (volgens mij, want we zitten geen liters te tellen hier thuis).
Wat mogen jullie enorm trots zijn op jullie inzet. En wat verdrietig dat het over lijkt te zijn. Het is wel heel opvallend dat ondanks de enorme simulatie met kolven het niet op gang meer aan het komen is. Zou dat door de ziekte van je vrouw kunnen komen? Ik heb ook de nodige dips gehad maar met kolven is het altijd weer goed gekomen. Behalve toen ik zwanger bleek van onze tweede. Misschien een hele gekke vraag gezien jullie situatie maar zou ze zwanger kunnen zijn? Ik begreep dat bij Sarah ze er ook pas heel laat achter gekomen was. Heel veel succes iig met alle tips en ik hoop dat jullie er vrede mee krijgen of natuurlijk Sarah weer vol aan de borst krijgen.
Als ze zwanger zou zijn, dan heeft ze me heel wat uit te leggen . Nee hoor, dat denk ik echt niet. Het zou best kunnen dat het door haar ziekte komt dat het kolven het niet echt stimuleert. Maar het is wel vreemd dat het zo ineens gestopt is en niet meer op gang wil komen terwijl het daarvoor 8 maanden lang hartstikke goed liep. De eerste twee maanden kwam Sara zelfs 3 kilo aan! Daarna ging dat langzamer maar niets opvallends, niets in ieder geval om aan te nemen dat er misschien niet genoeg melk was. En kolven op het werk ging ook altijd goed. Nou is het wel zo dat haar ziekte langzaamaan dingen aan het "opeten" is. Het immuunsysteem heeft het al aangetast, maar wie weet is het nu met iets anders bezig en komt daarom de melkproductie niet meer op gang. Ik weet het niet... Misschien tijd voor een bezoekje aan het ziekenhuis deze week.
Goede opmerking inderdaad. Natuurlijk is niet iedere vrouwenborst hetzelfde, maar toen mijn zoon 2 weken niet had gedronken..De productie was echt treurig gezakt maar....zoon had de boel vrij snel weer op orde, en ik heb wellicht een paar keer wat gekolft. Ik heb wel nog een lichte dosis domperidon geslikt. Maar waarschijnlijk had ik het zonder ook wel gered. Met zoveel moeite en een kindje wat wel weer wil drinken, is het opvallend hoe moeilijk het op gang komt. Wie weet speelt er toch meer,ook ivm de ziekte van je vrouw. Het zal verder niet uitmaken op de situatie en hoe het er voor staat, maar het valt wel op!
Nog niets verbeterd helaas. Mijn vrouw heeft voor woensdag tot vrijdag verlof gevraagd (dinsdag is ze sowieso al vrij). Ze wil nog niet opgeven en zeker niet zomaar accepteren dat haar lichaam het misschien gewoon niet meer kan. Dus we gaan door.
Wat zijn jullie doorzetters! Echt petje af hoor, ik weet niet of ik nu nog zou blijven proberen. Hopelijk komt het ineens weer goed en kan ze weer lekker bij je vrouw drinken. Bij mij is een dip vaak ook "ineens" over.. Succes!
heel veel succes en sterkte! wat goed dat jullie er zo voor gaan. Ik snap het helemaal. Ik zit in een iets andere situatie, maar t gevoel is vast vergelijkbaar (bv loopt terug door nieuwe zwangerschap)
@Zweden, dat is ook balen zeg, dat het zo terugloopt. Ik ken ook een geval waarbij door zwangerschap de productie heel erg terugliep maar dat kindje is blijven droogdrinken tot er na de bevalling weer melk was. Sterker nog, ik ken 2 kindjes die dat hebben gedaan. Hier goed nieuws: ze drinkt! Ze is moe dus rustig en wil nu aan de borst, ook nu er erg weinig uit komt. Goed voor de stimulatie
Ze is inmiddels aan de borst in slaap gevallen en we laten haar lekker liggen . Dit is een uniek moment en we kunnen het heel goed gebruiken, hopelijk snapt mijn vrouw haar lichaam dan weer een beetje wat de bedoeling is!
ohhhhhhh super dat ze zelfs aan de borst in slaap is gevallen, dat zijn zulke fijne momentjes en zo goed voor de stimulans!
Wow, wat zijn jullie top zeg! Wat een liefde voor elkaar, het kindje en de borstvoeding. Wat een doorzettingsvermogen! Succes.
Super en wat een doorzettingsvermogen! Was even benieuwd hoe het vandaag gaat? Stijgende lijn zet door?
Vanmorgen wel gedronken, daarna niet meer. Ik moet zelf nu gaan werken dus ik kom vanavond wel met een update.