Dag dag huis kopen, hallo rot lening......

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 16 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ga ik eens over denken, thanks voor de tip.

2. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Cabb bedankt voor je reactie.

3. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Pardon??? Ik trap haar niet de grond in en jij legt woorden in mijn mond! En jij voelt je blijkbaar erg aangevallen....ook wat kredietjes?;) (sorry maar wie de bal kaatst...)
    Iedereen moet lekker zelf weten wat hij zij doet maaaaar daar zijn gevolgen voor! Ik kan het niet mooier maken dan het is. Ze heeft meer aan eerlijke en realistische opmerkingen.
    Ik gaf naar mijn idee een normaal antwoord op een normale manier....

4. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Verstandig!!! Komt echt wel goed hoor....en dat droomhuis komt er echt!

5. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    succes ts, ik weet hoe klote zo'n doorlopend krediet kan zijn. Gelukkig konden wij destijds nog een deel meefinacieren waardoor we nu de helft rente betalen. Kan je hem niet omzetten naar een vaste lening met een vast rentepercentage, misschien dat dat qua rente erg veel scheelt. En hoe minder rente je betaald hoe meer je kan aflossen.

6. Cabb

Cabb Niet meer actief

DK meefinancieren in hypotheek moet je mee oppassen, rentepercentage is wel lager maar grote kans dat je uiteindelijk veel meer rente betaald omdat je er 30 jaar over doet ipv bijvoorbeeld 3 jaar. Als je ooit dan ook weer je huis moet of wilt verkopen is je hypotheek hoger dan dat het zou moeten zijn.

Persoonlijke lening is vaak qua rente duurder. Werd door onze bank ook geadviseerd omdat we aangaven zo snel mogelijk te willen aflossen en niet meer opnemen, alleen wij hebben nu het motto, alles wat we kunnen missen gaat naar het doorlopend krediet, hebben geen geld appart op de spaarrekening voor het geval er iets kapot gaat want als het echt niet anders kan kan je weer opnemen op het krediet. En dan heb je in ieder geval een tijdje minder rente betaald en als je goeie dicipline hebt zal dat opnemen eigenlijk nooit gebeuren, tenminste hier iig niet. Bij een persoonlijke lening kan je vaak ook wel extra aflossen maar dan zou ik toch wel graag nog geld achter de hand willen houden voor het geval dat, dus blijf je over dat bedrag rente betalen.

7. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Cabb wij gaan inderdaad ook zoveel mogelijk aflossen. Echter houden we wel wat spaargeld aan de kant. Ik wil die lening echt weg hebben en er verder nooit meer aankomen(doen we al niet meer sinds we hem hebben). Gelukkig is die discipline er wel.
    We hebben wat dingen bekeken/berekend en kunnen ruim 5000 euro per jaar af gaan lossen excl. Overwerk en eventuele extra's.

Dames echt heel erg bedankt voor het lezen en reageren. Had jullie echt even nodig!!!!

8. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Werk je inmiddels wel weer? Wie weet dat de bank een deel of alles nu alsnog kan overnemen? Veel succes, ik kan me het goed voorstellen hoe k*t dit is.

9. yasmin30

yasmin30 Actief lid

30 mrt 2012
    379
    1
    16
    Komt uiteindelijk wel goed meis. Jullie tijd voor een eengezinswoning komt wel. Sta je niet ingeschreven bij de woningbouw, kan je voorlopig niet een eengezinswoning krijgen?

10. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Sta wel ingeschreven, maar staat voor een eengezinswoning in een "goede" wijk 8 jaar. Nou zo lang sta ik niet ingeschreven.....

En dat brengt ook weer kosten met zich mee, die ik dan liever aflos.

11. Cabb

Cabb Niet meer actief

Het zou slimmer zijn om het spaargeld wat je hebt ook op je lening af te lossen. Stel het is 3000 euro. Op je spaarrekening krijg je misschien 1,2 procent, das 36 euro per jaar. Op je krediet betaal je misschien 8,3 procent? Dus 249 euro per jaar. Als je die 3000 euro dus af zou lossen levert je dat zomaar weer 213 euro op! Mocht je het geld nodig hebben kun je het weer opnemen of proberen het anders op te lossen, je zal dan nog wel even 2 keer nadenken voor je het krediet ervoor aanspreekt.

12. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Daar heb je ook een punt..

Deel Deze Pagina