wat spelen/doen jullie met jullie kindjes van 2 (of iets ouder of wellicht iets jonger?) Ik ben van mezelf eigenlijk niet zo'n spelerige moeder en moet mezelf er echt toe zitten om met mijn dochtertje te gaan zitten en wat te gaan doen. Verveel me ook erg gauw en ga dan al snel weer wat voor mezelf doen, opruimen of tv kijken of even op de computer ofzo. Maar ik wil toch wat meer met haar gaan spelen. Ook omdat het een must is om haar nederlands wat op te krikken. Tijdens het spelen praat je toch meer enzo. Wat voor leuke tips kunnen jullie mij geven?
Samen liedjes zingen, met gekleurde blokjes bouwen en ondertussen de kleuren benoemen, tekenen, samen een boekje lezen
Ik ging eergisteren voor het eerst met Justin kleien. Nou ja.. mama moest wat maken en Justin maakte t weer stuk.
klei heb ik weleens vaker gelezen ja dat mama's dat deden maar ik vind dat dus niet zo'n grappig idee..volgens mij stopt ze dan alles in haar mond. ze vindt tekenen leuk..maar ze krijgt alleen een grijs potlood in haar handen want ze tekent dus ook soms de muren mee.
wasco krijg je met een vochtig doekje ook van de muur af weet ik uit eigen ervaring, en als je erbij blijft zodat ze niet met de kleurtjes aan de wandel kan is er niks aan de hand toch? Verder is hier boekjes lezen, blokken bouwen, stoeien altijd erg populair
Als je de kinderklei pakt , is het helemaal niet zo erg als er een stukje in de mond komt , is het speciaal voor ontwikkeld , staat er ook op ..
Er is ook een spel voor 2-jarigen van Hopla. Hopla speelt verstoppertje ofzoiets. En ik zag in de Blokkerfolder een Bumbaspel staan, ook vanaf twee jaar. Lijkt mij heel leuk voor mijn kleine boef en gaat op het verlanglijstje voor de Sint.
spelletje van hopla hebbenwe hier ook, doen we niks mee ...... ik snapniet dat dat speelgoed van het jaar was geworden
je moet eigenlijk iets zien te vinden, dat je evt zelf ook leuk vindt. Het feit dat ze maar 1 kleurpotlood krijgt omdat ze anders alles eronder kleurt, lijkt me voor het kindje ook niet leuk. Daarnaast merken ze het als je iets tegen je zin doet. Zou het misschien een idee zijn om met stoepkrijt te kleuren (buiten dan he ), dit spoel je er zo weer af. Cakejes bakken ed kunnen ze met die leeftijd ook wel. Je laat ze wat deeg kloppen of de versieringen erop strooien. Vingerverven met afwasbare vingerverf is ook altijd leuk. (wat kranten op de vloer of tafel en voilá). Je hebt ook verf voor in bad in het geval je twee vliegen in één klap wilt slaan. Je kunt je ook gewoon laten "meehelpen"door je kindje. Geef haar de bezem of de stofdoek. Dit vonden die van mij altijd erg leuk om te doen en het huis is in een wip weer schoon
Als je het niet erg vind om achteraf schoon te moeten maken: canvasjes beschilderen met plakkaatverf. Glenn vind dat gewéldig. Hij heeft er al 2 gemaakt. Als ze droog zijn, vernislaagje erover en klaar.
ik doe van alles, met mijn twee kids: Koekjes bakken, buiten dingen verzamelen (eikels, kastanjes) en ze laten knutselen, verven en tekenen vinden ze heel leuk maar ze spelen ook heel veel met elkaar en dan ben ik al gauw overbodig (snik) maar dat is ook wel weer heel fijn, Vooral buiten spelen in de tuin vinden ze heerlijk., vind ik ook niet gek, we hebben een schommel in de tuin een speelhuisje, konijnen, hond, trampoline glijbaan, soort van speeltuin zeg maar en altijd wel andere kinderen op bezoek om mee te spelen
Nou de mijne vind het echt geen probleem dat ze maar een kleurpotlood te besteden heeft hoor dat heeft ze niet eens door. stoepkrijt heb ik hier nog nooit gezien Maar ik laat haar inderdaad wel meehelpen met dingen..als ik de was op hang mag zij de sokjes opruimen..ze ruimt ook de was op als ik het heb opgevouwen zoals de handdoeken en haar ondergoed enzo of in de keuken als ik eten aan het maken ben krijgt zij ook een slablaadje in haar handen ofzo. Ik zie haar eigen niet hetgeduld hebben en stil zitten om te gaan vingerverven ofzo. Weet ook niet of ze dat wel verkopen hier. maar ik zie dat dus al finaal fout gaan doordat ze alles ermee ondersmeert maar zal er eens voor kijken voor dat soort dingen.
heeey weet je wat ik heb gedaan toen ik zwanger was heb ik youame met vingerverf op mijn buik laten verven vondt ze helemaal geweldig en daarna der zelf onder verfen foto's maken en dan samen onder de douche verder doen we tekenen,naar buiten gaan met de laarsjes in de plassen springen blaadjes zoeken buiten en dan op een groot vel papier plakken
Hey meiden, Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Ik heb een zoontje van bijna 2 en ik weet binnenshuis niet zo snel iets met hem te doen. We verven, kleien en spelen samen met de auto's/garage, etc. Ik wil wel meer met hem gaan doen, want ik merk dat ik hem snel een dvd laat kijken of ik ben aan het opruimen (en voel me toch wel lichtelijk schuldig als ik mn kind mee laat schoonmaken, al vindt hij het wel ontzettend leuk! pfff). Buiten krijten en dingen uitzoeken van buiten en er mee laten knutselen vind ik wel een topidee. Maar kan iemand me een tip geven over wat voor lijm ik kan gebruiken? En weet iemand misschien een goed boek dat ideeen geeft? Mijn zoon is erg van het knutselen.
Leuke idee heb ik hier voor bij zien komen. Ik ga morgen met mijn dochter de bladeren in de tuin op ruimen ze is gek op bladeren en op opruimen dus dat moet geen probleem zijn en zo is ze lekker bezig. Ook laat ik haar helpen in de keuken als ik aan het koken ben, dus een aardappel geven en een plastik mesje Was uit de machine halen of de was aangeven als ik die moet ophangen etc... waar kan je die verf kopen voor in bad?
Volgens mij kun je badverf bij Etos en Hema kopen. Wat die aardappel betreft, dat is ook een goeie! Nooit aan gedacht! Ga hem voortaan gewoone en klusje geven! hihi
Je hebt pictolino dan moeten ze plaatjes op een juist vakje zetten. Er mist een stuk tekening en dan hebben ze die stkjes los en meoten ze zoeken. Hier heb je ook een variant van van winnie de pooh. (disneylotto) , vormenlotto van bert en ernie is leuk. Je hebt een spel van nijntje. Een soort electro. Nijntje interactive qiuz Bumba memorie junior colorino van nijntje Mijn dochter vond het egr leuk van twee. Groetjes