speelgoed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cat2, 14 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Dochtertje is bijna 10 maanden. Spelen doet ze niet echt, alle speelgoed (blokken, knuffels) ze speelt er niet echt mee. Gooit het meestal van zich weg of op de grond. Ik kan niet zeggen dat ze 1 favoriete speelgoed heeft of zo. Doen jullie kindjes dit ook of is het een fase :)

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Gooien is ook spelen!
    10 maanden is nog wel heel jong om met speelgoed te spelen zoals het bedoeld is. Dus van de blokken een toren bouwen, met de duplo een huis bouwen, bal rollen etc
    Mijn zoontje van 15 mnd vindt het erg leuk om vanalles overal in te stoppen. Zo belanden er autootjes in de little people boerderij en in het keukentje van zijn zus. Dikkie dik verdwijnt in de magnetron (speelgoed). Blokken gooit hij mee, stopt ze weer in een bakje en kiepert de boel weer om. Bak met duplo kun je een hoop lawaai mee maken, is erg leuk...
    Hoort bij de leeftijd, ze ontdekken zoveel! Je zult vanzelf merken dat ze over een tijdje met hetzelfde speelgoed, al heel anders 'speelt'.
    Mijn dochter van 3,5 begint nu pas écht leuk met de duplo te bouwen. Verder is die vooral van de rollenspelen.

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Precies wat hierboven gezegd is..

Mijn zoontje (ruim 3) begint ook nu pas echt te bouwen met blokken/Duplo.. verder is het treinen rijden en playmobil (rollenspellen idd)

4. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben het ten dele met bovenstaande eens. 10 maanden is nog jong en gooien is ook spelen. Maar het kan ook blijvend zijn. Onze oudste, nu 2,5, deed dit op die leeftijd ook. En nu speelt hij nog steeds niet met speelgoed. Hij wilde vanaf het begin 'volwassen' dingen doen en dit is altijd zijn stijl van spelen gebleven. Ook nu is hij nog steeds de hele dag druk met schoonmaken met mijn emmers en doekjes, koken in mijn pannen, enz. Voorspelen met speelgoed, samen doen, bij kinderen van zijn leeftijd laten spelen: het maakt allemaal niet uit. Speelgoed interesseert hem niet. Onze jom
    ngste daarentegen (ook 10 maanden) is al uren (ik overdrijf niet) zoet met speelgoed. Hij vindt ook zelf uit wat hij er mee moet doen. Sinds kort rijdt hij met autootjes over de vloer. Van zijn broer heeft hij dat niet; die doet dat nooit, ook nooit gedaan. Die zit liever tijdens het autowassen achter het stuur van de echte auto. Ik denk dat het per kind verschillend is.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.264
    113
    Uitproberen wat je met speelgoed kunt doen helaas hoort gooien er ook bij.
    Onze uk vond quatro blokken(lego) leuk vooral uit de doos halen en op een plank zetten.
    Hij gebruikt duplo nou om overal in te stoppen maar ook als "taart" en "koek" krijg je er ook een kopje thee bij (stapelbeker)(20maanden)

De stofzuiger was met die leeftijd ook leuk hij schoof er achter aan.nu "helpt" hij met poetsen.

Deel Deze Pagina