bijvoeding 14 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kwekkie, 7 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwekkie

kwekkie Actief lid

1 jan 2009
    102
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoon is nu 14 weken. Ik geef voornamelijk bostvoeding en af en toe (bij minder opbrengst kolven of erg warm weer) een beetje kunstvoeding erbij. Maar dat alleen als hij niet genoeg heeft aan de bv.

Nu heeft hij de laatste dagen weer erge honger en hij opent steeds zijn mondje als ik iets eet (vooral bij fruit) Mijn moeder die oppaste, zei dat ik over een week wel een keer een hapje fruit on proberen. Nu hebben mijn man en ik een beetje hooikoorts verder geen voedselallergieen. Ik lees dat je dan moet wachten met bijvoeding, maar mijn moeder zegt dat die allergieen ook vaak ontstaan bij oudere kinderen en dat 1 hapje (om te proberen) geen kwaad kan als hij zo geinteresseerd is.

Dat geloof ik zelf ook wel, maar toch graag advies. Is een hapje fruit verstandig of kan ik beter beginnen met wat rijstebloem?

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi,

wereldwijd is het advies bijvoeding te starten met 6 maanden. De darmen van je kindje zijn dan klaar voor de start, plus het immuunssysteem is beter op toeren geraakt om alle vreemde stoffen en ziekteverwekkers aan te kunnen vallen die ander eten met zich meebrengt.

groetjes
    Kirsten

Deel Deze Pagina