hallo dames ik heb een dochtertje van elf dagen oud nu vroeg ik mij af of het wel verstandig is met haar naar buiten te gaan ik durf dit eigenlijk niet aan hoe doen jullie dat?
Je mag met je baby naar buiten als ze weer op haar geboortegewicht zit. Ik ben met Jaime iets voordat ze op haar geboortegewicht zat naar buiten gegaan. We hebben haar goed aangekleed en zijn lekker een stukje door de buurt gaan wandelen (klein stukje hoor want het was vier dagen na de keizersnede en ik kon echt niet mijlenver lopen).
Ik zou wel opletten met de storm van de laatste dagen.. Wij gingen met 2 weken met de kleine naar buiten, maar toen voelde ik me ook pas weer prettig om te wandelen enzo... succes..
Idd als de kleine terug is op geboortegewicht. En in de kinderwagenbak lekker onder dekentje of dekbedje is lekker warm hoor! Daar komt niet zo snel kou of wind in in zo'n bak.
en als je het dan in de wandelwagenbak hebt liggen trek je het dan ook een jasje aan? of do eje gewoon dekentje erover?
Ik liep na 8 dagen met Lucas al buiten. Zat zo goed als op zijn geboortegewicht. Moet wel zeggen dat we de mazzel hadden dat het half september nog ontzettend mooi weer was.
ik liep met björn gelijk buten toen ik thuis kwam (5 dagen) vanwege dat björn phototerapie had gehad en zonlicht dus ontzettend goed is. het was buiten wel warmer dan binnen. maar nu ben ik wel zeer voorzichtig met naar buiten gaan eerst goed aankleden want met dit weer hebben ze zo een koudje te pakken en dan heeft björn een groot probleem.
hoi gipsy, ik ben met orlando naar buiten gegaan, nadat hij op geb gew was en zichzelf op temp kon houden. ik deed eerst (hij is prematuur geb. en was toen nog erg klein )hem een jasje aan en mutsje op en daarbij een dekentje plus wikkeldoek erover en als het erg koud was een kruikje(een wax kruikje hoor geen origenele kruik zeg maar). nu doe ik hem een jasje en mutsje op plus wantjes en dan een dekentje. en natuurlijk altijd dat schermpje (wat je over de kinderwagenbak doet). bij veel wind doe ik ook de regenhoesj erover (ik heb nml een quinny kinderwagenbak en daar zit een soort kijkgaatje/windgaatje in de koepel en daar komt heel veel kou doorheen als het waait). na de eerste en tweede keer heb ik hem ook getemp. mss een idee voor jouw. dus vooraf ff meten en achteraf. het gaf mij een goed gevoel toen. nu doe ik het af en toe gewoon door hem vooraf in het nekje te voelen, tijdens en na een wandeling. gr en succes saskia
ikmoet volgende week met haar naar de kinderarts dus toch naar buiten en heb besloten dat ik vanaf dan af en toe best met haar een wandeling maken kan.... kan haar natuurlijk niet voor altijd binnen houden!