Wie kan mij vertellen..... (slaapvraag)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RianneD, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Wie kan mij vertellen wat een reden zou kunnen zijn dat Ties ergens anders heerlijk slaapt (na eerst even gemopperd te hebben)? Hij is vandaag voor het eerst naar het KDV, en daar hebben ze een soort van stapelbedden, dus totaal anders als wat hij thuis heeft. Ik belde ze vanmiddag op om te vragen hoe het ging, het ging prima, en hij had van kwart voor 10 tot half 12 geslapen! En dat terwijl hij thuis maar maximaal een uurtje slaapt. Ook bij opa en oma in het campingbedje slaapt hij 's avonds stukken beter als thuis. Moeten wij er gemiddeld tussen de 5 en 15 keer uit voor meneer, hoeft het daar maar hooguit 2 keertjes. Waar kan dit aan liggen? Bij ons thuis is het gewoon stil, bij opa en oma ook, op KDV niet maar daar doet hij het ook! En dat zelfs al de eerste dag! Heeft er iemand een idee want heb zelf nu het gevoel dat hij ons onwijs uit aan het spelen is! Heb net al zijn bedje een kwart slag gedraaid, kijken of het wat uithaalt maar vind het wel uitgekookt

2. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Kan mij voorstellen dat je je afvraagt wat de reden kan zijn. Is het koeler op die kamertjes?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Of is hij daar gewoon steeds "kapot" van alle indrukken?
    Anders inderdaad klimaat eens bekijken...of vragen HOE zij hem naar bed brengen.
    Gezellig of juist heel zakelijk ..... lastig zeg.
    Elmo

4. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik zat ook met Glenn in hetzelfde schuitje: bij opa en oma heel de nacht doorslapen, en hier vaak, heel vaak wakker en huilen.
    Nu is het gelukkig niet meer zo. Hij slaapt ook hier nu de hele nacht door, 's middags 1½-2 uur slapen en rond 18:45 op bed tot de andere dag gemiddeld 8 uur. (van de week 3x een uitzondering met 9:15!)
    Wat bij ons hielp was dat Glenn teveel indrukken kreeg van speelgoed ed. Wij hebben zo goed als alles in de huiskamer opgeruimd en hij mag per dag met 1 speeltje spelen. We varieren dus iedere dag. Hij is veeeeeeeeel rustiger, geen driftbuien meer, slaapt goed.
    Misschien een idee? Of heb je dit al geprobeerd?

5. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Alvast bedankt voor jullie reacties! Heb hem vanmiddag om 5 uur gehaald, bleek zelfs dat toen hij naar bed ging om kwart voor 10 er een ander kindje naast hem lag te gillen omdat die dus niet wilde slapen :confused: . En meneer viel gewoon lekker in slaap terwijl wij hier altijd moeite moeten doen om hem zijn bed in te krijgen, slapen doet hij best snel, hij huilt nooit echt, maar hij is wel van elk geluidje wakker! (bv wc doorspoelen boven is uit den boze als meneer slaapt). Koeler is het er niet, misschien iets, maar op zijn kamer thuis is het ook niet mega warm. En kapot van alle indrukken lijkt me sterk, want dit was de derde keer dat hij ging. 1e keer uur wennen met mij 2 weken gelee, vorige week 2 uur zonder mij wennen en dan vandaag de hele dag. We hebben hem om 9 uur gebracht, en kwart voor tien viel ie in slaap. Ik snap het ook niet hoor. Driftbuien heeft hij niet, alleen als hem iets niet lukt of zint word hij boos, maar dat word iedereen toch? En hij heeft wel verschrikkelijk veel speelgoed maar daarvan staat 9/10e deel opgeborgen en hij speelt maar met 1 ding tegelijk. Word er beetje moedeloos van, snap niet wat ik dan verkeerd doe!

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier slaapt Justin slecht op t KDV, bij ons matig en soms idd wakker s nachts. En bij opa en oma slaapt hij wél goed. Ik weet t ook niet. Andere omgeving, andere indrukken..

7. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Poe, lastig zeg. Misscjien is er iets met zijn bedje wat hij niet prettig vind?

8. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Of mischien moet je z'n kamertje anders indelen

9. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    ja heb zijn bedje een kwart slag gedraaid, kijken of dat helpt maar hij ligt nu net een klein uurtje op bed en is al 2 keer wakker geweest! En zijn bed is gewoon zoals ieder ander bed........

10. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    heeft ie het echt al heel lang of is het pas sinds kort, mischien gaat het vanzelf weer over en natuurlijk geen aandacht aan besteden, want dat is uiteindelijk z'n bedoeling, hij denkt Jeeeee mama komt weer!

11. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Bij ons thuis is het ook echt een spenen kwestie! hij heeft 5 spenen in zn bed, die hij dondersgoed zelf kan pakken maar hij vertikt het in zn bed! Als hij voor de zoveelste keer wakker word, en je geeft hem zn speen in zijn hand, dan wurmt ie net zo lang ermee dat hij in zijn mond zit en slaapt weer lekker verder.....

12. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Nee, dit is al zo vanaf de geboorte eigenlijk en ik geef hem totaal geen aandacht, zeg niks, houd het zo donker mogelijk, alleen die speen maar he.....

13. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    laat je hem wel even piepen voordat je naar hem toe gaat?

Rick wordt ook weleens wakker, maar als ik hem dan 5 minuutjes laat piepen (niet hysterisch huilen) valt hij weer in slaap.

En misschien dat juist die 5 spenen hem onrustig maken? Dat ie niet kan kiezen? Leggen ze bij het KDV of bij opa en oma ook zoveel speentjes in bed bij hem?

14. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Nee dat hebben we zelf bedacht, juist omdat het juist een spenen kwestie is, en hij het vertikt om ze zelf te pakken, we dachten missdchien kan ie die ene niet vinden dus leggen we er een paar in zijn bed dat hij niet mis grijpt maar hij probeert het niet eens

15. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Nu is het helemaal mooi. Ties is afgelopen nacht weer bij opa en oma geweest, omdat mijn vriend en ik nacht dienst hadden. Ik belde ze net, en kreeg te horen dat meneer om 8 uur naar bed is gegaan, ze hem GEEN ENE keer gehoord hebben, hij om kwart over 8 vanmorgen een beetje wakker werd, dus oma liep erheen, hij lag zoals zo vaak op zijn buik, dus ze draait hem terug, zegt tegen hem : zal ik een flesje voor je maken dan, hij kijkt haar aan, ze loopt weg naar beneden (op dit punt zou Ties al gaan brullen thuis), komt terug met een fles, en hij slaapt weer tot 9 uur! Daarna is hij om 11 uur weer naar bed gegaan daar, en sliep hij tot HALF 2! Word er nou helemaal niet goed van, wat kan dit nou zijn? Waarom doet hij dit thuis niet?

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    klinkt als aandacht vragen....
    Kijken tot hoever hij kan gaan bij mama.

En je houdt het zo donker mogelijk, misschien wil hij juist wel een klein lichtje op zijn kamer.

En als hij 's nachts wakker wordt ga je dan elke keer ook naar hem toe? Of laat je hem eerst zijn gang gaan?

17. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    omgeving misschien ? lars slaapt thuis smorgens nooit maar bij de oppas wel. als ik m in bed leg om 10.15 gaat ie brullen of keten en als zij het doet gaat hij lekker slapen. hier slaapt ie smiddags dan max 2 uur, bij haar rustig 3, terwijl hij dan smorgens ook nog een uur geslapen heeft. nou heb ik verder geen klagen want hij slaapt van 19.30 tot minstens 8 uur dus hoeft hij van mij ook niet de halve dag ook nog naar bed, maar daar geeft ie aan dat hij moe is en wel een tukkie wil doen. hoe dat kan ? schiet mij maar in de kerstboom ik weet het niet, maar ben blij dat het zo gaat en niet andersom :)

18. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Ja ik denk ook idd dat hij aan het testen is hoever hij kan gaan.
    We hebben vandaag een nachtlamp voor hem aan de muur gehangen, met 5 watt, dus het laagste. Hij had al een klein nachtlampje, die je in het stopcontact steekt, maar die gaf zo weinig licht dat je eigenlijk nog steeds niks kon zien op zijn kamer. Even kijken hoe dat gaat. Ik ga altijd vroeg naar bed vanwege het feit dat ik er zo vaak uit moet (rond half 10) en mijn vriend pas rond 1 uur. Hij haalt Ties altijd nog even naar beneden als hij blijft brullen, maar we hebben afgesproken dat we hem lekker zijn gang laten gaan, en mocht hij overstuur raken hem 5 minuten te geven, dan pas naar hem toe en troosten.Kijken of dat werkt. Vanmiddag wilde hij ook niet naar bed, dus weer huilen, we hebben hem laten gaan en toen was hij vanzelf stil na 5 minuten en sliep. Hopelijk gaat dat vanavond ook zo...

Deel Deze Pagina