Compensatie gebruikt product ontvangen

Discussie in 'De lounge' gestart door MnnW, 16 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik heb afgelopen week een opvouwbare bolderkar gekocht voor 59 euro. Bij aankomst bleek de kar gebruikt: er zaten overal moddervlekken op de bekleding en er was lakschade. de wielen waren wel als nieuw.
    Ik heb de webshop hierover aangeschreven en zij stellen een compensatie voor van 12 euro in plaats van retoursturen. Nu ben ik helemaal vóór duurzaamheid en tegen onnodig retour heen en weer sturen van pakketjes, maar ik vind deze compensatie eigenlijk best mager (het is ongeveer het bedrag wat zij uitspraken aan retour- en bezorgkosten als ik hem zou willen omruilen). Dan zou mijn gebruikte/tweedehands bolderwagen alsnog 47 euro kosten, wat ik aan de dure kant vind.

wat vinden jullie? overdrijf ik en is de voorgestelde compensatie netjes? of zou iets meer op zijn plaats zijn?
    Ik ben geneigd om te vragen om een nieuwe als ze niet ruimer willen compenseren...

2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik zou zeggen minimaal de helft aan geld terug. Je koopt in principe nu een tweedehands exemplaar.

Syane, Dubbelgeluk en Zeebra vinden dit leuk.
  3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou richting de helft eerder normaal vinden inderdaad. Anders kocht je er wel 1 op marktplaats. Dus hogere vergoeding of retour en een nieuwe laten bezorgen.

Zeebra vindt dit leuk.
  4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Nee daar zou ik niet mee akkoord gaan. Ik zou 20-30 euro willen zien. Je koopt een nieuw product, dat is duidelijk niet wat ze hebben geleverd. Ik zou overigens ook geen retourkosten gaan betalen voor een verkeerd geleverd / defect artikel.

Zeebra vindt dit leuk.
  5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Ik zou een nieuwe willen, geen compensatie. Als ik bij voorbaat een nieuwe bestel, dan ga ik er ook van uit dat ik een nieuw product ontvang. Het hele gedoe met zelf moeten ontdekken dat er modder op zit en er sprake is van lakschade, daarover contact moeten opnemen etc - dat vind ik al zo vreselijk irritant, ik heb dan helemaal geen zin meer in gesprekken over compensatie en onderhandelen over welk bedrag. Als ik tweedehands wou, had ik dat wel besteld.

Maar goed, ik heb gedoe over een besteld boek dat werd verkocht als nieuw (echt nieuw, niet tweedehands ‘in nieuwstaat’ ofzo) en het is zóveel gezeik dat het een principekwestie is geworden voor me…

6. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.363
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ze verkopen je nu een tweedehands product en willen de retour kosten dan 'betalen'... Dan hadden ze het als tweedehands moeten aanbieden, dus nee zou daar zeker niet mee akkoord gaan.

Zeebra vindt dit leuk.
  7. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ik had deze retour gestuurd en een nieuwe willen hebben..
    Je koopt en betaald voor een nieuw product

Ik heb dit trouwens ook een keer gehad met een smart watch
    Doosje met plastic verzegeling was verbroken.(doorgesneden)
    Ze hadden er een andere nieuwe doorzichtige sticker scheef overheen geplakt..

Ik heb er foto's van gemaakt en gestuurd naar de klantenservice
    Ik moest het doosje toen op hun verantwoordelijkheid open maken en kijken of het wel allemaal compleet was..
    Daar foto's van moeten maken en toen retour gestuurd

Je koopt iets nieuw..
    Anders had je wel van Marktplaats oid kunnen kopen als je 2e hands wilde

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Daar zou ik niet mee akkoord gaan. Ik zou me ergeren aan de lakschade. Dan had ik hem wel tweedehands gekocht.

Dit klinkt als een tweedekans product. Dat is prima maar daar hoort de prijs dan ook bij.

9. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ik zou dit zeker niet doen, je hebt gewoon niet gekregen wat je besteld hebt. Stel dat ze nou echt een goed bod doen en jij een beschadigd product prima vindt, dan heb je een deal. Maar ik vind een compensatie van 12 euro zelf daar niet genoeg voor en zou het dan lekker heen en weer sturen voor een nieuwe.

Syane en evaleana vinden dit leuk.
  10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Je zit nog gewoon binnen je wettelijke bedenktermijn van twee weken, dus als ze weigeren om te ruilen, dan moeten ze het product gewoon terugnemen, punt.

En zelfs als dat niet zo was: ze zijn verplicht je een deugdelijk product te sturen. Hebben ze hierover op voorhand niks gezegd, sta je evengoed nog in je recht.

Vergelijk het maar met dat ze bij een woonwinkel ook altijd duidelijk zichtbaar op een bank moeten zetten ‘showmodel’ als ze die gaan verkopen. Dan laat je als verkoper weten dat er zichtbare of onzichtbare gebreken kunnen zijn.. en als de koper dat risico niet erg vindt, kan hij/zij voor een lagere prijs krijgen.

Dus: gaan ze moeilijk lopen doen, dan kun je ze op hun plichten gaan wijzen.

Edit: ik hou zelf nooit van geld terugkrijgen in dit soort situaties, want ik ben niet voor niets op zoek gegaan naar een specifiek product.
    Dus: omruilen voor een goed exemplaar het liefst.. en als ze moeilijk gaan lopen doen nemen ze het product maar terug. Zou me teveel moeite zijn om ook nog iedere keer te moeten leuren om geld ook.

owly en Sophy vinden dit leuk.
  11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bijna. Hier is geen sprake van een ondeugdelijk product. Er is sprake van non conformiteit. Product voldort niet aan de omschrijving en is dus non conform.

Retourkosten zijn volledig voor de verkopende partij en ze zijn verplicht hem terug te nemen als TS hem wilt omruilen.

Syane, Ysabella, hummeltje5 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik ga hem omruilen. Na een tweede mail boden ze 20 euro compensatie, maar nu hij hier zo een paar dagen staat wíl ik ook gewoon een goede nieuwe..

Syane en Sophy vinden dit leuk.
  13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Oh wauw, wat een slechte service.:eek:
    Ik zou wel een hele grote compensatie willen hebben voor ik hiermee akkoord zou gaan.
    Er kan altijd iets met en product aan de hand zijn wat de verkopende partij over het hoofd heeft gezien, maar een dusdanig duidelijk gebruikt product verkopen als zijnde nieuw? Nee dat kan echt niet!

Ik zou hem dus retourneren en een nieuwe willen hebben.
    Hopelijk heb je snel de nieuwe in huis.

En ik weet niet of ik zelf nog eens bij die webshop zou willen bestellen...

NiekeKris en hummeltje5 vinden dit leuk.
  14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Gezien de bolderkar opvouwbaar is, ging ik er van uit dat de vlekken er niet uit gingen (want waarom zou je anders moeite doen met de webshop..).
    Zou dit dan niet onder ‘beschadiging van het product’ vallen?

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    O wacht wacht. Je hebt een nieuw product besteld en je krijgt een afdankertje?

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    In dat geval: retour ermee (kosten zou ik ook niet betalen) en een nieuwe eisen. Gewoon bellen. Ik vind dat niet normaal.

18. Novi

Novi Niet meer actief

Ik zou deze retourneren en bij een andere webshop een nieuwe kopen.

Golden1213 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina