Dochter 13 maanden kauwt niet (laat alles in haar mond zitten)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Feilo09, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    #1 Feilo09, 29 nov 2011
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
    Hoi allemaal,

Mijn dochter is nu 13.5 maand, en sinds enkele dagen laat ze eten soms gewoon in haar mond 'zitten'. Ze kauwt er dan niet op, maar laat bijvoorbeeld een stukje brood rustig een half uur of langer in haar mond liggen.

Eerst dacht ik dat ze misschien last had van doorkomende kiezen (dat is ook zo, zie bulten grote bulten in haar mond), maar op bijvoorbeeld een soepstengel of een stukje vlees (is ze gek op) kauwt ze of het een lieve lust is!

Nu zegt mijn gevoel dat het een stukje macht van haar kant is. Als haar mond vol zit, kan ik geen volgend stukje aanbieden. ;)

Zijn er moeders die dit herkennen? En gaat dit vanzelf over?

2. adi

adi Niet meer actief

Het kan dat een harde kauwstuk (zoals een soepstengel) juist nu fijn is bij doorkomende kiezen. Als een soort bijtring.

Ik zou het verder gewoon negeren. En stukjes voor haar neerleggen zodat ze die zelf in de mond kan stoppen. En dan gewoon verder gaan met eigen eten.
    Op gegeven moment komt ze vanzelf achter dat er geen lol aan is, om te blijven zitten met zo'n stuk in je mond.

3. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Vanavond hadden we stukjes tomaat voor haar neergezet (ook favoriet hier) en ze propte haar mondje zo ontzettend vol zodat het onmogelijk werd om te kauwen, ook iets wat we veel zien de laatste dagen.

Hihi, ik snap er echt even niets van, van die kleine meid van ons ;)

4. adi

adi Niet meer actief

Dat is echt ontdekken hoor, hoort erbij. Het is een hele nieuwe wereld, zelf eten. Mijn dochter gebruikte maandenlang haar haren als een doek om haar handen af te vegen.
    Of ze haalden alles uit de mond om nog een keer te bekijken.
    Of om het aan broer/zus te geven om verder te kauwen ;)

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Obze dochter doet dit ook, propt alles erin en gaat dan heel uitdagend zitten kijken. wij reageren er niet op en op gegeven moment spuugt ze alles weer uit en gaat het stukje voor stukje opeten!

Laat maar lekker doen, hoe meer wij er op reageren hoe leuker ze het vindt. Nu we dat dus niet meer doen, wordt het wel minder..

Deel Deze Pagina