Wat aan in kinderwagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Carino, 31 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik vind het zo lastig te bepalen wat ik mijn zoontje van 8 weken aan moet trekken buiten.

Vaak heb ik hem mee in de bondolino in een berenpak maar ik wil straks naar buiten met de wagen.

Ik ben twee dagen bij mijn moeder en heb mee: een berenpakje, dikke wollen deken, twee dunne katoenen dekens en de winterzak uit de mc. Ook nog een jasje met muts.

Hij ligt wel op zijn buik door reflux, vandaar dat hij bijna nooit in de wagen ligt.

Wat moet hij aan? Hoeveel lagen? Snap het argument van 1 laag meer dan jezelf niet zo. Mijn winterjas is niet te vergelijken met Deen jasje van hem. Ook ligt hij beschut en gaat er nog zo'n afdekking van de wagen zelf over.

Help

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik ga trouwens wel naar de winkels dus daar is het weer warm. Heb nog de lodger wagenzak bij me, daar zit mijn dochter van 22 maanden normaal in. Maar die gaat nu in een andere wagen. Dus die is ook beschikbaar :D

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Rompertje lange mouwen, shirt lange mouwen, broek en sokken
    Dan zou ik het berenpakje aandoen, muts op en dekentje

Ben net buiten feweest... Veel stil gestaan en ik had het echt koud

En als he binnen ben, dekentje wat terug slaan en eventueel mutsje af

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    k zou ook voor t berenpakje gaan en dan nog een dik deken eroverheen. en mutsje uiteraard. beter te veel als te weinig denk ik altijd.

5. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Das niet juist, teveel is ook niet goed. Kunnen ze warmte stuwing door krijgen. Maar huilen van de kou is ook zeker niet goed ;)
    Berenpakje en dekentje en dan de kap erop lijkt me voldoende, en mutsje natuurlijk als dat pakje geen mutsje er aan vast heeft.
    En in zijn nekje voelen hoe warm hij het heeft.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113

dat snap ik... maar ik denk altijd dat ik het zelf liever wat warmer als kouder heb, en denk dat dat voor die kleintjes ook zo is. zeker bij 8 weken!

7. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Hier iemand met een "warme" baby. Wordt zondag 4 weken, maar toen we met 2 weken even lekker de stad in gingen had ik hem echt te warm aangekleed!
    Nu dus: romper lange/korte mouw, broekje, sokjes, slofjes (met wol), shirtje lange mouw, jasje, mutsje,dekentje en dan nog de afsluiting van de wagenbak. Warm de wagenbak op van te voren met een kruik. Is warm zat voor onze kleine iig... en t wordt nu toch weer boven de 5 graden overdag, t vriest niet.

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Mijn meisje heeft aan:

Romper (korte mouw), shirtje met lange mouw of vestje, broekje en sokjes. Als jasje een berenjasje van de prenatal en dan in de lodger (voetenzak met 2 lagen). Op deze manier heeft zij het heerlijk warm! (Ze is nu ruim 5,5 kilo).

Hoop dat je er wat aan hebt! Tip voor in de winkels, doe de lodger een beetje open als je ergens lang binnen bent, anders word het echt te warm ;).

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn dochter is nu 4 maanden maar toen ze 2 maanden had ze het zelfde aan

Romper zonder mouw jurkje lange mouw legging en sokken
    Of shirt lange mouw legging en rokje
    Een borg vest van z8 en dan een lekkere deken

10. Cygnet2