het is allemaal zo verwarrend?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xMelissssssa, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ben een beetje in de war ..
    Ik en mijn vriend hebben heel erg graag een kinderwens, ben sinds 1,5 maand gestopt met de pil (microgynon 50) die ik 10 jaar heb geslikt. Heb al 1x een menstruatie gehad die "normaal" verliep. Vanaf 16 juni is mn nieuwe cyclus begonnen en heb vanaf De 25ste steeds bruin/roest bloedverlies en soms ook een beetje roze achtig .. heb gebeld naar de huisarts en die denkt dat het weer een menstruatie is .. heb in die tussentijd veel geklust en had daarbij ook bloedverlies wat ik normaal nooit heb gehad .. wat denken jullie?

2. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.303
    396
    83
    het kan komen omdat je net bent gestopt met de pil, je lichaam moet het nu zonder de hormonen doen en dus helemaal zelf.
    Dit heeft tijd nodig om op gang te komen, bij de 1 gaat het snel bij de ander durt het langer .
    word ook wel ontpillen genoemd.

3. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Bedankt voor je reactie!
    Ik vindt het echter wel raar dat het dan opnieuw menstruatie is .. maar dat zal vooral door de nieuwe ervaring komen. Hebben jullie nog eventuele tips enzo? 😊

4. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Hoi Lorreke,

Ik denk eigenlijk ook niet dat het een menstruatie is; die gaat gepaard met helderrood bloed.
    Als je lichaam/hormonen van slag zijn kun je tussentijds wat (oud) bloed verliezen, dit ziet er dan bruin of roze uit. Dat kan zeker bij het ontpillen horen en kan een restje van je laatste menstruatie zijn.
    Lees ik goed dat je ook bloed verliest bij seks? Heb ik ook last van sinds ik gestopt ben met de pil, evenals roze/bruinverlies. Hebben de artsen geen verklaring voor kunnen vinden, maar ze zeggen allemaal steeds weer opnieuw dat het geen kwaad kan.
    Ik zou het nog even aankijken. Vermoedelijk krijg je over een week of twee gewoon weer je echte menstruatie en hopelijk doet je lichaam daarna weer normaal. :)

Succes!

5. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.303
    396
    83
    Je zou idd gewoon moeten wachten tot je ongesteld bent en vanaf dan kan je je cyclus bij gaan houden, hoelang die dan duurt etc.. anders heb je geen beeld van hoe je cyclus loopt, kna best zijn dat je na stoppen en onttrekkingsbloeding op dag 26 ongi word, maar kan ook pas op dag 58 dat je voor het eerst ongi word, vanaf dan kan je gaan bijhoudne wat je cyclus doet.

Tips zijn er verder niet echt, houd er rekeing mee dat het gemiddeld 1 jaar duurt voordat je zwanger bent. kan idd echt lang duren, sommige hebben geluk en zijn snel zwanger.

Blijf in elk geval goed en gezond eten, weinig drinken roken.
    Verder zijn er geen tips om het sneller te laten gaan.

Wil je je vruchtbare dagen weten dan akn je nog ovulatietesten gebruiken maar dat akn je dan gaan doen nadat je je 1e echte ongi hebt gehad.

Deel Deze Pagina