Constipatie bij combinatie borst- en flesvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mw1980, 27 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mw1980

Mw1980 Actief lid

15 jan 2017
    341
    191
    43
    Ons meisje had last van constipatie. Ze heeft (omdat we even ten einde raad waren) een zetpil van glycerine gekregen en daarmee kwam alles er binnen no-time uit. Ze voelde zich meteen een stuk opgeluchter en wij daarmee ook. Het is zo zielig om te zien dat je kindje pijn heeft, omdat ze niet kan poepen...[​IMG] Buikje stond helemaal bol/gespannen. [​IMG] Het lastige is om te bepalen of je echt nog moet wachten tot ze wel gaat poepen of niet, omdat ik een combinatie geef. Internet staat bol met informatie als je borstvoeding geeft of als je flesvoeding geeft, maar niet in combinatie van. Als je alleen borstvoeding geeft kan ontlasting wel 10 dagen uitblijven en bij kunstvoeding is dat 3 dagen. Maar als je een combinatie van geeft, waar trek je dan de grens? Wij hebben naar ons meisje gekeken en weten dat we de juiste beslissing hebben gemaakt.

Toch zat het me niet helemaal lekker en zijn we even verder gaan zoeken naar een (biologische) flesvoeding en we kwamen uit bij Hipp. Zoveel positiefs erover gelezen. Geen maltodextrine en suikers toegevoegd en hier zit ook prebiotica in, wat weer goed is voor het darmstelsel en het maakt de ontlasting zachter. Ook vele reviews gelezen dat veel kindjes weinig/minder krampjes hebben. Dus dat is erg positief. We hebben nu de kunstvoeding gemengd. 3 schepjes AH en 1 schepje Hipp en zo bouwen we AH langzaam af. Ik ben benieuwd en hoop er het beste van....

2. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Onze dochter kreeg bij volledige borstvoeding ook last van verstoppingen en de ha zei toen dat ze tot 14 dagen niet hoefde te poepen. Uiteraard was dit gigantisch zielig voor haar en hebben we uiteindelijk met n drankje de ontlasting weer op gang gekregen.
    Maar voor nr 2 is het bij ons max 4 dagen zonder ontlasting voor we in gaan grijpen, misschien niet de richtlijn maar het is zo zielig om te zien!

Hoop voor jullie dat het veranderen van de kv de oplossing Is!

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier nergens last van gehad.
    Niet bij volledig bv, niet bij de combi bv/fv, niet bij enkel fv en ook niet bij gewone melk.

Enige tip die ik je geven kan ipv. de welbekende, dure drankjes is tweemaal per dag tijdens het verschonen een thermometer met daarop een druppel olijfolie rectaal bij je kindje inbrengen.
    9 van de 10 keer komt er dan vrijwel direct ontlasting mee.

Sterkte met de zoektocht, want het is niet leuk als je kindje zichtbaar pijn heeft.

4. Mw1980

Mw1980 Actief lid

15 jan 2017
    341
    191
    43
    We zitten momenteel in Frankrijk, maar ik heb onze huisarts gebeld, omdat ze toch last bleef houden. Ze heeft aangegeven dat we het beste lactulose konden halen en dat hebben we gedaan. Gelukkig weer een poepluier gehad en zo nu en dan en beetje poep. Dus er komt wel wat uit gelukkig.

5. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Dat ze zo lang geen ontlasting hebben bij bv heeft te maken met het weinig fabriceren van ontlasting. Niet met het lang ophouden van de ontlasting die wel gemaakt is. Als een kindje langer niet poept, maar het zit er wel dan is dat niet oké 'omdat je bv geeft en dat dus normaal is'. Super dat je naar je kindje hebt gekeken dus en niet naar de norm. Komt toch ook vaker voor bij kindjes die prematuur zijn of niet?

Mijn tip: meng in de fles wat olijfolie. Een paar druppels per fles. Wordt wel erg vettig hoor, maar dat werkte hier erg goed.

Deel Deze Pagina