Dag indeling op werkdagen

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Mamaloe26, 14 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Nog 5 weken en dan ga ik weer 4 dagen werken. Ik werk dan zo'n 8/9 uur per dag op kantoortijden. En ik vraag me af hoe ik dat ga doen met de verzorging met mijn zoontje te combineren met werk. Hoe zit jullie dagindeling eruit? Wanneer doe je je baby in bad? Welke voedingen doe je zelf? Hoe laat ga je uit bed? Etc....

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Toen ik weer moest werken ( Heb 1 maand gewerkt en toen ontslag genomen omdat ik thuis wou blijven bij haar, of zeker niet op die werkplek wou werken! ) zag het er als volgt uit;

05.30 wekker
    05.45 eruit, aankleden, tas verder inpakken en ontbijten ( avond van te voren klaarmaken )
    06.15 dochter uit bed in maxi cosi en naar mijn moeder brengen ( 25km rijden ) moeder gaf ochtendvoeding en kleedde haar aan etc.
    07.00 begin met werken bij eerste klant ( 25 km terug rijden )
    04.00 dochter ophalen, koken, eten en race tegen de klok in om haar om 7 uur gebadderd en in bed te hebben. Ik badder haar niet elke dag, maar als ik 2 dagen achter elkaar werk moet ze wel de 1e werkdag gebadderd worden want mn moeder heeft geen badje en mn man vind het eng haar alleen te badderen ( glibberig vind hij )

Vooral als ik een lange dag had of een paar dagen achter elkaar moest werken merkte ik dat mn dochter na het werk echt een paar uur op mn arm gekleefd was, huilerig en uit haar doen. Dan sliep ze ook weleens bij me in bed of op de kamer om mama tijd even goed te maken.

Ik vond 't een heel gedoe, lange dagen ( Ik lig er pas om 23.00 in omdat dochter meestal om 22.30 nog een voeding drinkt ) en dan vroeg er weer uit, haasten en zat echt niet lekker in mn vel door het werk. Nu besloten lekker te stoppen en alleen zo nu en dan een zondag te werken als mn man thuis is. Liefje kan dan gewoon op bed blijven zo vroeg op de dag. Stoppen met werken reageren veel mensen op met "het moet wel mogelijk zijn", nou, ik dacht dat dat het voor ons niet was, maar we verkopen de auto en kopen een oud barrel, ik ga van 50 euro per week boodschappen naar 30 euro per week en dan komen we echt al een heel stuk!

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik werk 3 dagen p/w, op maandag, dinsdag en vrijdag. Op vrijdag past mijn moeder bij ons thuis op, dus onderstaand tijdschema betreft alleen maandag en dinsdag.

06.00 opstaan, douchen, aankleden, opmaken, haren doen
    06.30 mijn man haalt Ayla uit bed, wast haar en kleed haar aan
    06.30 ik ga vast naar beneden om ontbijt voor Ayla en mezelf te maken
    06.45 ontbijten
    07.10 spulletjes opruimen + tas inpakken
    07.30 in de auto naar de gastouder
    07.45 naar het werk rijden
    08.15 - 08.30 aankomst op het werk, afhankelijk van de drukte op de weg
    17.30 weer naar huis
    18.00 - 18.15 thuis (mijn man heeft Ayla opgehaald bij de gastouder)
    18.15 eten (mijn man heeft al gekookt, ik kan zo aanschuiven)
    19.15 - 19.30 Ayla naar bed

Op maandag en dinsdag gaat Ayla dus niet in bad. Dat past echt niet meer in het schema ;).

4. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik werk ook vier dagen in de week, maar de kleine man gaat maar twee dagen naar de creche. Mijn man werkt ook vier dagen en een dag per week is mijn schoonmoeder hier. Wij staan ook om 06.00 uur op, douchen en aankleden en afhankelijk wie als eerste gedouched heeft geeft de ander de kleine man alvast een fles melk op bed. Daarna de ander douchen en ondertussen de kleine man wassen en aankleden, dan samen naar beneden en ontbijten. Meestal rond half acht richting de creche en 's middags haal ik hem tussen vier en vijf weer op. Op de dagen dat hij naar de creche gaat zorg ik dat ik óf de dag van te voren al heb gekookt of dat we anderzins makkelijk eten zodat we alle tijd aan hem kunnen besteden. Lekker buiten/binnen spelen. Zes uur komt mijn man thuis en dan eten we met zn drieen. Vervolgens gaat de kleine man tussen zeven en half acht in bad of onder de douche, daarna verhaaltje voorlezen en in bed. Als je als team samenwerkt vind ik het allemaal erg goed te doen en durf gerust te zeggen dat wij eigenlijk nooit stress ervaren in de ochtend of de middag.

Deel Deze Pagina