Wie weet wat beter Is. Volle begin ik niet aan ivm dieet Maar ik stond in de winkel en toen wist ik het niet meer.
Magere. Alles met 0% is zo bewerkt dat er andere troep inzit. Vaak zoetstoffen enzo Bovendien heb je vetten wel nodig.
Ook bij een dieet moet je de juiste vetten binnen krijgen... dus volle is een betere optie. Maar als je tussen deze twee moet kiezen zou ik voor magere yoghurt gaan
Idd volle , en roomboter is juist goed tijdens een dieet Verder als je dat echt niet wilt, de magere versie.
ik zou zeggen; magere kwark. meer eiwitten en niet al teveel vetten. volle yoghurt/melk etc. is niet per se goed voor tijdens een dieet.. vet is vet of het nou goed of slecht is. het levert veel calorieën en die wil je vaak een beetje drukken tijdens een dieet.
Kijk even naar de ingrediënten, kan zomaar zijn dat er suiker/zoetstoffen in die 0% variant zit.. Ik zou ook voor de magere gaan. Al is een beetje vet wel goed. Dus pak wel ergens in je eten iets wat vet bevat. Al is het maar een hand nootjes (vult ook)...
Volle. Je lichaam heeft goede vetten nodig. Als je magere producten eet gaat je lichaam in spaarstand en slaat juist vet op rond de organen. alles waar 0% vet op staat zit vaak vol suikers. Eet vooral ook niet te weinig, dan gaat je lichaam ook in spaarstand. Beste is om voldoende onbewerkt voedsel te eten i.c.m. bewegen. Vooral van krachttraining val je veel af en nee hier wordt je niet breed van als vrouw. Dat kan niet met onze bouw. Zelf na de bevalling van mijn dochter al 28 kg afgevallen zonder dieet. Alleen voeding aanpassen.
Hoe magerder een product is hoe meer troep er in zit. Ik zou alles wat halfvol of mager is laten staan en lekker voor de volle variant gaan. Check je de koolhydraatverschillen trouwens ook eens een keer. Er zitten meer koolhydraten in magere/halfvolle varianten dan in volle (natuurlijke) varianten. Trouwens, het smaakt nergens naar.
Ik zou even naar de ingredientenlijst kijken, en dan de keuze maken wat je het liefste hebt/voor jou belangrijk is. Soms denk je door de naam dat het een slimme keuze is (0% vet), maar zit er bijvoorbeeld extra veel suiker in om het product toch op smaak te brengen.
Dat is wel erg kort door de bocht. Je lichaam gaat in de spaarstand als je veel te weinig binnenkrijgt.. Niet van magere yoghurt hoor. Je moet er gewoon voor zorgen dat je niet te weinig voedingsstoffen binnen krijgt. OT: ik zou gaan voor de magere yoghurt
Lastige vraag.. Beide zitten qua voedingswaarde heel dicht bij elkaar.. Opzich niet heel verkeerd dus beide. Maar persoonlijk zou ik eerder gaan voor magere franse kwark van bvb lidl nog hoger in eiwitten en ook laag in vet. Vergeet niet dat je ook gewoon vetten nodig hebt. 20/30% van je energie dient namelijk toch uit vetten te bestaan.
Sorry, maar is bullshit... Je KEV verhoudingen moeten kloppen, juist daarom wordt er vaak voor mager gekozen omdat het anders de verhoudingen in de war schopt in een voedingsschema. Met andere woorden, het ligt dus compleet aan voedingsschema of, en wat je moet eten.. Maar gezien je over het algemeen de benodigde vetten al uit vlees en andere maaltijden binnen krijgt is magere vaak de beste keuze.
Zie onderstaande link, hier lees je o.a. waarom volle producten beter zijn: http://www.telegraaf.nl/vrouw/gezond/22341647/__Zuivel_en_afvallen__feiten_en_fabels__.html Beter is nog helemaal geen zuivel: Vijf redenen waarom melk ongezond is | Miss Natural Lifestyle
beetje laat volle producten beter ? Melk ga ik je geen ongelijk ingeven.. al ben ikzelf van mening dat normaal "gebruik" helemaal geen ramp is en je daar niet onder zal lijden Maar idd,.. per 100ml bevat melk (halfvol) gemiddeld 5gr suiker.. dus dat kan aardig oplopen. Dan dat fosfor en calcium gedeelte,... leuk, en waar.. maar in mijn ogen enkel van toepassing bij overmatig nuttigen van melk. Overigens.. Volle melk heeft alle nadelen die de magere of halfvolle ook zou hebben (kh=suikers maar 0.8 minder!!) maar wel 6,6gr vet meer!! (beide per 200ml(glas) En tuurlijk vetten heb je nodig.. maar dit zijn heel andere als uit bvb noten en vis waar je ze veel beter uit kunt halen als je vetten wilt Dat gezegd hebbende...was het Kwark wat ik hier aanbevelende, en dat ligt toch net ff anders,.. zeker als het een bestandsdeel is in een dieet!! Bij het samenstellen van een dieet kijk je naar de meest optimale voedingswaardes.. in magere kwark is het het geval dat deze veruit beter zijn voor in een dieet dan in volle!! (Tenzij je aan moet komen ivm eetstoornis) Maar goed,.. In mijn ogen zijn veel mensen aan het doorslaan!! zowel goed als slecht! -De ene heeft letterlijk overal lak aan en eet enkel snacks e.d. en groeit helemaal dicht. -De andere gaat gezonder eten,.. en slaat daar ook in door,... steeds maar zoekende naar wat misschien wel slecht kan zijn (niet rekening houdend dat vele van die dingen dat pas zijn bij overmatig nuttigen!!!) Daarnaast vaak zichzelf onthouden van diverse voedingsstoffen/mineralen en micronutriënten. Enige wat ik graag wil zeggen is.. dieeten? Perfect.. maar "dieet" betekend niks meer dan gewoon op je voeding letten en zorgen dat je niet teveel of te weinig binnenkrijgt! Kijk naar de energiewaardes en pas dingen in je eetschema,.. neem bvb suiker in een kop koffie.. past er makkelijk in,.. zolang je maar rekening houdt met de energie waarden ervan!! Ga aub niet letterlijk ZOEKEN naar of iets op de heel lange termijn misschien wel eens schadelijk kan zijn voor iets! tuurlijk.. er zijn dingen die buiten kijf staan als bijvoorbeeld roken, drank, drugs en Mac Donalds Maar maak van jezelf geen monnik... ga niet lopen crashen en jezelf voor de gek houden door uit te hongeren.. Zorg voor/maak een dieet wat je voor ALTIJD vast kunt blijven houden en aan kunt blijven houden!! En natuurlijk kun je daarin variëren tot je een ons weegt... zolang jij niet teveel of te weinig binnenkrijgt is dat goed! (en na een tijd hoef je niet eens meer te rekenen, maar weet je dingen waarmee je af kunt wisselen gewoon uit je hoofd)
Een dietiste die geen crash voorschrijft?? Op hoeveel ckal heeft hij/zij hem gezet? Bestaan er dan toch nog goedehahahah
Volle. Raak je eerder van verzadigd waardoor je minder snel weer trek krijgt. Zo werkt het met veel light producten. Kies gewoon de minder bewerkte producten. Roomboter is bijvoorbeeld echt in alle opzichten beter dan bijvoorbeeld Becel. Zolang je het met mate gebruikt natuurlijk.
Afwisselen is juist heel goed als je af wilt vallen..zo blijft het lichaam alert. Neem dus de ene keer volle en een andere keer de magere variant. 0% geloof ik niet zo in om al eerder genoemde redenen.