he meiden, Even een vraagje! Ik ben aan het spuiten voor ICSI en heb gisteren mijn eerste follikelmeting gehad. Helaas waren er maar 2 grote follikels te zien van 17 mm de rest is allemaal klein gebleven, rond de 10 mm. Ik moet nu nog een paar dagen doorspuiten en mag maandag terugkomen voor een follikelmeting. Als de kleintjes niet doorgroeien gaat helaas deze ICSI niet door. Ben nu best ongerust! Onze eerste IVF is onderbroken in juni omdat er helemaal geen bevruchtingen waren. Ik weet niet of ik nog z' on teleurstelling bij kan hebben. Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt en zit er een kans in dat de kleintjes nog mee kunnen komen! Volgens het ziekenhuis kan het alle kanten op. Liefs Maaike
Er kunnen inderdaad nog kleintjes gaan meegroeien. Ik had bij een eerdere ICSI ook maar twee grotere follikels bij de eerste follikelmeting. Een paar dagen later zijn er vanuit het niets nog twee bijgekomen. Dus het kan zeker! Hoeveel follikels moet je minimaal hebben om de punctie door te laten gaan? In ons ziekenhuis doen ze eigenlijk altijd een punctie, tenzij je er hele grote bezwaren tegen zou hebben. Succes met je 2e follikelmeting en hopelijk kan alles toch doorgaan!
Hey Jippie, Ja ik hoop ook echt dat die kleintjes doorgroeien. Bij ons in het ziekenhuis doen ze pas vanaf 3 follikels een punctie. Ik wacht het maar even af en misschien heb ik geluk. Bedankt voor je antwoord. gr Maaike
Hoi Maaike , bij mij zijn er de laatste keer ook 2 bijgekomen die ineens flink gegroeit zijn. het kan inderdaad nog alle kanten op maar onzeker voelt het wel. Succes!
Hoi Maaikie, ik heb er geen ervaring mee omdat bij mij alle follikels klein bleven (geen icsi, maar wel geregeld follikelmeting gehad) Ik wil je wel sterkte wensen en hoop dat de kleine follikels nog gaan groeien! Nog 1 dus die er bij moet! En misschien steld at het deze keer niet gaat omdat het bij 2 blijft, heeft eht zin om toch met de artsen te praten, of ze voor jou niet uitzondering kunnen maken? Omdat ik lees dat in andere ziekenhuizen weer ander beleid is... Misschien is t bij jou gewoon zo dat er niet veel tegelijk aan groeien? Succes! Sas
Lieve Maaike, Wat ontzettend moeilijk deze paar dagen!!! Die onzekerheid is echt killing he!!!! Ik weet niet of je Puregon spuit of wat anders maar dit is mijn ervaring: Bij de 1e ICSI gebruikte ik 150 e Puregon en moest ik na de 2e follikelmeting de poging afbreken i.v.m het ontwikkelen van 32 follikels dus dat werd veel te gevaarllijk om door te gaan. Bij de 2e ICSI zijn ze voor de zekerheid begonnen met 75 e Puregon maar dat was voor mij te weinig. Bij de 1e follikelmeting had ik toen ook maar 2 follikels en ze kozen er toen voor om op te hogen met 100 Puregon (na controle hormonengehalte met bloedprikken). Uiteindeijk had ik bij de punctie toen 6 eicellen! Ik weet niet of dit ook een optie voor jou zou kunnen zijn om op te hogen??? HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEEl Succes, ik ga deze dagen nog keihard duimen dat ze nog mooi gaan doorgroeien!!!!!!!!! KNUFFFFFFFFFFF Sabrien
hoi ik heb helaas slechte ervaring ervaring gehad. Moest afgelopen woensdag terugkomen voor de 1e follikelmeting. Ik zat op cd8 en had 5 dagen gonal f gespoten. 5 folikels kleiner dan 10mm, 1 van 11mm, 1 van 17mm en 1 van maar liefst 23mm. De volgende dag weer een echo gehad en helaas een eisprong gehad. Hoop dat het voor jou positiever afloopt. Jij hebt nog de mazzel dat ze qua grootte nog dicht bij elkaar zitten. Ik duim voor je!
hey meiden, Bedankt voor jullie antwoorden! Zara, wat balen meid dat er toch 1 gesprongen is. Ben daar ook wel een beetje bang voor maar volgens het zkh houd de deca dit wel tegen. Bij jou zat er idd ook wel een groot verschil tussen de kleinste en de grootste, dat is bij mij wat minder. Sabrien, ja het is echt killing. Ik heb bij de eerste IVF 200 E gespoten en toen had ik 9 follikels die allemaal hetzelfde formaat hadden. Nu reageer ik blijkbaar anders op de hormonen. Het zkh heeft ook helemaal niets gezegd over ophogen, daar dacht ik later thuis ook pas aan. Ik ben erg benieuwd morgen! Sas, ik denk als het er maar 2 blijven ik deze beurt voorbij laat gaan. Het telt dan nog niet als een poging, begin dan liever opnieuw met een verhoogde dosis puregon. Herma, dat geeft me wel een beetje moed....! Ik hou jullie op de hoogte hoor! Liefs Maaike
Heey maaike, Ik had met Gonal-F bij de eerste follikelmeting maar 8 kleine follikels. Uit eindelijk bij de punctie waren er 15 cellen. Dus ik denk dat het nog niet zo heel veel zegt. Kan nog veel veranderen de komende week. In iedergeval heel veel succes! Verder alles ok met je? Groetjes Kleintje
hey meiden Het gaat wel redelijk.....ik kan toch niet anders doen dan afwachten. Lief dat jullie aan me denken hoor! Ik laat morgen wat weten. Liefs Maaike