Ik ken een vlinder mama die morgen was uitgerekend. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Ze heeft me dit een paar maanden geleden verteld. Ze is nog steeds bezig met zwanger raken, maar ik spreek haar niet vaak genoeg om te weten hoe erg ze ermee bezig is. Zal ik morgen wat van me laten horen, of zal ik het laten zoals het is. Misschien 'denkt' ze er zelf niet aan maar eigenlijk weet ik al dat dat niet waar kan zijn. Naar mijn idee blijft de datum altijd in je geheugen... Hoe zouden jullie dit vinden? Ik ken haar niet super goed, maar zie haar zo 1, 2 keer in de maand bij de sportvereniging.
Ik zelf vond het toch wel prettig als iemand er met mij over sprak, een smsje stuurde, een kaartje of een telefoontje! Ik kon dat erg waarderen! Bij mijn miskraam van 16 weken wist ook echt iedereen dat ik zwanger was, hierdoor kreeg ik veel reacties op DE datum! Van mijn collega's een klein kadootje, van vriendinnen kaartjes!
Ik zou het ook fijn vinden om een berichtje te krijgen. Ik heb het er altijd moeilijk mee gehad als het onderwerp wordt vermeden maar tegelijkertijd begrijp je ook wel dat mensen uit je omgeving het moeilijk vinden om over te beginnen. Ik had vorige maand de uitrekendatum van mijn 1e mzwangerschap. Mijn moeder was de enige die het zich herinnerde. Was blij met haar telefoontje.
Ik ben toen naar mijn vriendin gegaan met een bosje bloemen en we hebben samen een flink potje gehuild en dat deed haar op dat moment heel erg goed ....
Ik zou haar een kaartje sturen. Misschien heb je dat al gedaan, want vandaag is de uitgerekende datum. Ik weet zeker dat ze dat zal waarderen, want geloof me maar, ze zal er absoluut aan denken. Ik was 29 juli uitgerekend. En ik was al bijna 14 weken zwanger. Maar er was niemand die mij een kaartje stuurde of even iets liet weten. Het is heel erg, maar zelfs mijn vriend was het vergeten. En toen ik een vriendin belde later die week had ik het erover en toen zei ze: oja, ik zag het in mijn agenda staan dat je uitgerekend was die dag. Ik heb er verder maar niks van gezegd. Het kan natuurlijk ook zijn omdat ik opnieuw zwanger ben, dat mensen denken dat ik het zelf ook vergeten ben, maar ik denk er nog elke dag aan.
Mijn uitgerekende datum is nog niet voorbij (21 december pas), maar ik weet zeker dat ik dat niet ga vergeten. Ik zou 't wel leuk vinden om dan iets van een kaartje of een smsje te krijgen. Gewoon omdat ik dan weet dat er meer mensen zijn die nog aan ons vlindertje denken, dat hij/zij niet vergeten wordt! @ Romy: ik denk dat mijn vriend het ook gaat vergeten, volgens mij is dat echt meer een vrouwending. Ik weet ook al zeker dat ik dat niet leuk ga vinden als 'ie 't vergeet, maar ik ken 'm goed genoeg om te weten dat die kans echt aanwezig is! Wel vervelend dat er helemaal niemand was die iets van zich heeft laten horen zeg, zeker omdat je al zo ver was! (Ik was zelf ook al een aardig eindje op weg, bijna 13 weken).
Ik zou het ook fijn vinden als iemand even aan mij dacht, nu wisten niet heel veel mensen dat ik zwanger was en ook al ben ik nu weer zwanger, nog steeds als ik 28 november zie staan moet ik even slikken...