Dag lief klein lichtpuntje....

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Daisykesie, 19 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisykesie

    Daisykesie Fanatiek lid

    Na afgelopen november ons 2e dochtertje te zijn verloren door een knoop in de navelstreng, was de wens om opnieuw zwanger te worden enorm groot. En gelukkig was ik na 5 maanden weer zwanger!
    Op 1 mei testte ik positief, zo ongelofelijk! Met 6 weken de eerste echo waarbij we een mooi knipperend hartje zagen. Met 8.5 week weer een echo in het ziekenhuis; ook nu weer een mooie echo! Kleintje was goed gegroeid. Een paar dagen later met 9 weken (vorige week maandag) nog een extra echo tijdens de intake bij de gyn en toen zagen we hem zelfs lekker bewegen en even zwaaien. Beetje bij beetje durfde ik te gaan geloven dat het misschien wel goed zou komen. Dat er nu misschien wél een levend kindje zou komen. Ik had al die weken nog niks durven te kopen, maar had besloten dit na de termijnecho wel te gaan doen.

    Gisteren had ik de termijnecho en helaas werd mijn grote angst werkelijkheid :( Ik was zo bang bij elke echo, zo bang dat mn kindje weer onverwachts dood zou zijn.... en ineens was dit werkelijkheid :( Met 9w5d is ukkie gestopt met groeien. Zo onverwachts, ik heb geen buikpijn of bloed gehad, niks.

    Dit kleintje was echt ons lichtpuntje...een sprankeltje geluk en hoop na het verlies van ons tweede meisje. De hoop dat er nu misschien wel een levend brusje voor onze oudste zou komen. Maar helaas hebben we weer 'domme pech' en is dat lichtpuntje nu gedoofd :(

    A.s. dinsdag krijg ik een curettage, mits het kleintje niet voor die tijd uit zichzelf komt. Zo moeilijk, want ik wil dit kindje niet kwijt, maar tegelijkertijd wil ik ook weer verder. Want de wens blijft, we geven niet op.
     
  2. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    4
    38
    Ach, wat vreselijk verdrietig... Sterkte!!
     
  3. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Brok in m'n keel, wat ontzettend sneu! Veel sterkte en hoop op snel een nieuwe positieve test voor jullie..
     
  4. jennifer24

    jennifer24 Bekend lid

    8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Wat ontzettend verdrietig zeg. .... Heel veel sterkte
     
  5. Daisykesie

    Daisykesie Fanatiek lid

    dankjewel meiden
     
  6. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.776
    4.741
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend oneerlijk :(
    Heel veel sterkte!
     
  7. Leos

    Leos Lid

    6 apr 2015
    32
    0
    0
    Ooooh ik ben er echt stil van... Heel veel sterkte!
     
  8. Mees17

    Mees17 Actief lid

    30 jun 2014
    297
    0
    0
    Lieve Daisykesie

    Ik zag dat je een nieuw bericht had geplaatst en m'n hart klopte in mn keel... :(
    Ik dacht nog, het zal toch niet waar zijn!
    Vind het echt heel erg verdrietig voor je en wens je heel veel sterkte toe. Het is gewoon niet eerlijk he...

    Veel liefs en een dikke knuffel ♡
     
  9. kuikentjepiep

    kuikentjepiep Bekend lid

    30 aug 2014
    575
    2
    16
    Wat vreselijk! Ik weet nog dat verhaal over de navelstreng knoop en ik heb er nog steeds aan gedacht.. zo vreselijk!
    En nu weer een nachtmerrie!

    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en ik hoop zo dat jullie in de toekomst heel erg gelukkig mogen worden met een kindje dat gezond geboren gaat worden.
     
  10. Daisykesie

    Daisykesie Fanatiek lid

    Dankjulliewel meiden!

    Zo gek, maar ik vind deze situatie bijna nog moeilijker dan bij Delilah*. Natuurlijk (tenminste, voor mij) zal ik haar altijd veel meer missen dan dit ukkie, dit kindje heb ik nooit gevoeld, gezien, beetgehouden en dit ukkie was ook niet heel dichtbij.
    Maar bij Delilah* is verder alles 'normaal' gegaan. Ik heb de zwangerschap gewoon kunnen uitdragen, ben op een natuurlijke manier van haar bevallen, heb haar beet mogen houden, huid op huid contact, enz. Maar het voelt nu zo vreselijk onnatuurlijk om na bijna 11 weken straks ineens niet meer zwanger te zijn. En om het kindje te laten weghalen ipv dat ik er van beval. Ik moet iets weg laten halen wat ik zó graag bij me wil houden! En het voelt extra moeilijk dat zelfs mijn lichaam vasthoudt aan dit kindje (en het niet afstoot nu het overleden is).

    Ik zie zo tegen die curettage op, maar tegelijkertijd wil ik ook verder kunnen. Al ben ik bang nu écht nooit meer van een zwangerschap te kunnen genieten :( Want ik heb ervaren dat het aan het einde mis kan gaan...maar nu ook aan het begin :(
    Al zal ik met man en macht proberen er wel degelijk van te genieten hoor, maar het zal zo vreselijk moeilijk worden...
     
  11. moon78

    moon78 Actief lid

    15 mei 2013
    282
    0
    16
    Sta voor de klas
    Friesland
    Vreselijk....heel veel sterkte
     
  12. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik zag dat je een post had geplaatst met deze titel en dacht direct "nee toch". Jeetje dat dit jullie nu weer moet overkomen. Ik had het jullie zo gegund.

    Dikke knuffel vanaf hier en succes. Lijkt me superheftig.
     
  13. AnitaP

    AnitaP Bekend lid

    15 feb 2014
    760
    0
    0
    Meid wat erg dat jullie dit moet overkomen.
    Heel veel sterkte de komende tijd.

    Een zwangerschap zal nooit meer onbezorgd zijn als je eenmaal zoiets heftigs hebt meegemaakt. Ik kan nu pas genieten nu ik een gezond kindje in m'n armen heb. Na de bevalling viel er een last van mij af. Je beseft je goed dat een zwangerschap elk moment anders kan gaan dan dat je denkt/hoopt.
     
  14. Lovare

    Lovare Fanatiek lid

    12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Wat heftig! Ik wens jullie heel veel sterkte toe! Hopelijk komt er snel wel een goede zwangerschap voor jullie met een mooi sterk kindje
     
  15. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.655
    594
    113
    Wat ontzettend verdrietig! Ik snap je dubbele gevoel heel erg goed. Heel erg veel sterkte gewenst!
     
  16. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wat ongelofelijk verdrietig :( Heel veel sterkte!
     
  17. Laute

    Laute Lid

    16 feb 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Lieve Daisy,

    Heel erg veel sterkte! Wat is de wereld toch oneerlijk. Dit gun je natuurlijk helemaal niemand, maar jou al helemaal niet na alles wat jullie hebben meegemaakt. Ik kan me zo goed voorstellen dat het fijn voor jullie was om eindelijk weer een beetje vooruit te kunnen kijken, zeker na 3 mooie echo's verwacht je dit helemaal niet meer:(
    Heel erg veel sterkte morgen en de komende tijd!

    Dikke knuffel
     
  18. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    773
    194
    43
    Wat verdrietig! Nu je zo hard een lichtpuntje kon gebruiken moet je ook daarvan afscheid nemen terwijl je lichaam dat nog niet zelf doet.
    En wat oneerlijk dat je de 2 verliezen kan vergelijken, alsof het niet zwaar genoeg is om 1 verlies te kennen.
    Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie snel weer een blijvend lichtpunt zullen krijgen.
     
  19. Daisykesie

    Daisykesie Fanatiek lid

    Bedankt allemaal!

    De curettage vanmiddag is goed gegaan. Ik had het vermoeden al een klein beetje ontsluiting te hebben en dat was ook zo, dus ze hebben niet heel veel moeite hoeven te doen (scheelt weer een beetje herstellen). Ik kon ook een uurtje na de ingreep alweer naar huis en ben nu vooral heel erg moe. Manlief is morgen ook nog vrij dus ik kan lekker veel slapen ;)
     
  20. Liana84

    Liana84 VIP lid

    11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ah bah, wat naar! :(
    Veel sterkte!
     

Deel Deze Pagina