Ik weet niet of mijn topic hier goed staat... Deze week is het 4 jaar geleden dat onze buurvrouw is bevallen van hun 1e kindje met 24 weken, hij heeft 2 uurtjes geleefd en is toen overleden. Ik stuur hun elk jaar een kaartje op zijn geboorte-/sterfdag. Alleen wat zal ik op het kaartje zetten? Elk jaar 'sterkte' klinkt zo 'afgezaagd' of niet? Wat vinden jullie?
Wat goed dat je haar nog steeds een kaartje stuurt! Het gaat er denk ik niet om wat je op het kaartje zet, maar dat je laat blijken nog steeds aan hun 1e kindje te denken. Dus natuurlijk kun je je tekst aanpassen, maar als je op het kaartje 'sterkte met de geboortedag van <naam>' zet en dat ieder jaar weer, vind ik dat niet afgezaagd, maar erg attent.
Ik denk ook dat alleen het kaartje al heel dierbaar voor ze is. Of gewoon heel simpel dat jij hun kindje niet vergeet, dat die ook een speciaal plekje in jouw hart heeft. Bij ons is het 11 jaar geleden en vind het altijd heel fijn als iemand aan ons denkt. Er is niet veel voor nodig, een klein berichtje is goed om ouders een goed gevoel te geven. Ik vind het belangrijk dat mijn meisje Esmee* niet vergeten wordt. Groetjes Femke
Het maakt niet uit wat je op het kaartje zet...het feit alleen al dat je een kaartje stuurt is al genoeg. Op die manier laat je weten dat je het kindje niet vergeten bent en met ze meeleeft. Zelf stuur ik een kennis ook jaarlijks een kaartje op de geboorte/sterfdag van haar tweeling. Zij heeft haar kindjes nu bijna 3 jaar geleden verloren na een zwangerschapsduur van 22 weken. Bij mij is het bijna 16 jaar geleden dat mijn zoontje werd geboren na 22 weken. Ik weet hoe belangrijk het is dat er aandacht is voor het kindje dat er niet meer is. Juist daarom stuur ik elk jaar een kaartje, ook al heeft niemand dat ooit voor mijn kindje gedaan.
Wat erg Brigges....heeft niemand iets gestuurd? Ik heb er uiteindelijk op gezet: met dit kaartje willen we jullie laten weten dat we ... (naam kindje) niet zijn vergeten. Volgens mijn man had ik dat vorig jaar ook erop geschreven....maar ik wist niets anders te verzinnen.
Vlak na het overlijden wel, maar na 6 weken moest "het maar eens over" zijn.. en is er nooit meer over gesproken En dat komt vaker voor dan je denkt... Ook bij mijn kennisje ben ik de enigste die een kaartje stuurt of er uberhaupt aan denkt (buiten haar man en ouders dan...) niemand stuurt een kaartje of geeft ff een belletje... Ik vind het daarom ook echt heel lief dat jij er wél aan denkt... je hebt een hartje van goud weet je dat...
ik zie dat je al iets hebt gestuurd , heb hier een mooi gedichtje , wilde het toch even posten : Wanneer ik jou het meeste mis als men dat vragen zou zeg ik wanneer ik wakker word maar ook s middags mis ik jou en s avonds als ik slapen ga veel meer als ik had verwacht mis ik je tot het ochtend wordt ik mis je dag en nacht ......