Wat op het kaartje zetten?

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Bloem1981, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of mijn topic hier goed staat...

Deze week is het 4 jaar geleden dat onze buurvrouw is bevallen van hun 1e kindje met 24 weken, hij heeft 2 uurtjes geleefd en is toen overleden.
    Ik stuur hun elk jaar een kaartje op zijn geboorte-/sterfdag.

Alleen wat zal ik op het kaartje zetten? Elk jaar 'sterkte' klinkt zo 'afgezaagd' of niet?

Wat vinden jullie?

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat goed dat je haar nog steeds een kaartje stuurt!

Het gaat er denk ik niet om wat je op het kaartje zet, maar dat je laat blijken nog steeds aan hun 1e kindje te denken.

Dus natuurlijk kun je je tekst aanpassen, maar als je op het kaartje 'sterkte met de geboortedag van <naam>' zet en dat ieder jaar weer, vind ik dat niet afgezaagd, maar erg attent.

3. belly

belly Actief lid

3 dec 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat lief van je! Denk dat het kaartje alleen al veel betekenis heeft!

4. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik vind het ook super dat jij ieder jaar hier bij stilstaat. Ik denk dat het haar veel goed doet.

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    of mss gedichtje je kan eens kijken op site van met lege handen en dan links

succes

6. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Ik denk ook dat alleen het kaartje al heel dierbaar voor ze is.
    Of gewoon heel simpel dat jij hun kindje niet vergeet, dat die ook een speciaal plekje in jouw hart heeft.

Bij ons is het 11 jaar geleden en vind het altijd heel fijn als iemand aan ons denkt. Er is niet veel voor nodig, een klein berichtje is goed om ouders een goed gevoel te geven. Ik vind het belangrijk dat mijn meisje Esmee* niet vergeten wordt.

Groetjes Femke

7. brigges

brigges Niet meer actief

Het maakt niet uit wat je op het kaartje zet...het feit alleen al dat je een kaartje stuurt is al genoeg. Op die manier laat je weten dat je het kindje niet vergeten bent en met ze meeleeft.

Zelf stuur ik een kennis ook jaarlijks een kaartje op de geboorte/sterfdag van haar tweeling. Zij heeft haar kindjes nu bijna 3 jaar geleden verloren na een zwangerschapsduur van 22 weken.

Bij mij is het bijna 16 jaar geleden dat mijn zoontje werd geboren na 22 weken. Ik weet hoe belangrijk het is dat er aandacht is voor het kindje dat er niet meer is. Juist daarom stuur ik elk jaar een kaartje, ook al heeft niemand dat ooit voor mijn kindje gedaan.

8. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat erg Brigges....heeft niemand iets gestuurd?

Ik heb er uiteindelijk op gezet: met dit kaartje willen we jullie laten weten dat we ... (naam kindje) niet zijn vergeten.

Volgens mijn man had ik dat vorig jaar ook erop geschreven....maar ik wist niets anders te verzinnen.

9. brigges

brigges Niet meer actief

Vlak na het overlijden wel, maar na 6 weken moest "het maar eens over" zijn.. en is er nooit meer over gesproken :(

En dat komt vaker voor dan je denkt... Ook bij mijn kennisje ben ik de enigste die een kaartje stuurt of er uberhaupt aan denkt (buiten haar man en ouders dan...) niemand stuurt een kaartje of geeft ff een belletje...

Ik vind het daarom ook echt heel lief dat jij er wél aan denkt... je hebt een hartje van goud weet je dat...

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik zie dat je al iets hebt gestuurd , heb hier een mooi gedichtje , wilde het toch even posten :

Wanneer ik jou het meeste mis
    als men dat vragen zou
    zeg ik wanneer ik wakker word
    maar ook s middags mis ik jou
    en s avonds als ik slapen ga
    veel meer als ik had verwacht
    mis ik je tot het ochtend wordt
    ik mis je dag en nacht ......

Deel Deze Pagina