Nog nooit een driftbui gehad..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Peppabig, 12 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    N.a.v het peuter driftbui topic vroeg ik me iets af..

Mijn dochter wordt over 4 maanden 5 en heeft nog nooit een driftbui gehad. Het is niet zo dat ze geen eigen wil heeft of nog nooit de grenzen opgezocht heeft, maar echt een driftbui heeft ze nooit gehad.

Is dit dan zo uitzonderlijk? Nee toch?

Vanaf dat ze 2 was hoorde ik steeds "wacht maar tot de peuter puberteit begint" maar die kwam gewoon niet.

Nu zeg ik zelf steeds dat ze het vast straks in de tiener puberteit dubbel en dwars gaat inhalen ;)

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Mijn oudste heeft het ook nooit gehad, hij is nu bijna 8 en de keren dat hij echt boos is geweest zijn nog steeds op 1 hand te tellen. Het afgelopen jaar is het 2 of 3 keer voorgekomen, hij lijkt dan meer op een puber, stampt dan de trap op en knalt de deur van zijn kamer dicht om 3 minuten later weer normaal naar beneden te komen :D

Mijn tweede was iets pittiger, de derde haalt alle schade in met een paar maanden minimaal 4 uitbarstingen per dag. Momenteel zijn er af en toe dagen bij dat hij helemaal niet boos is, hoera :D

3. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    mijn oudste wordt in mrt vier maar heeft ook nog nooit een driftbui gehad ;) mijn tweede is idd ook heel anders ;)

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter ook nooit hoor en die wordt in maart 5. Ik dacht dat ik gewoon goed Was in opvoeden. Toen werd onze zoon geboren en die gedraagt zich nu met 1,5 jaar al als een heuse peuterpuber inclusief driftbuien waarbij hij zich nijdig op de grond gooit als iets hem niet zint...Het lag dus niet aan mijn opvoedkunsten maar aan het kind haha

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Wow, ik vind dat wel uitzonderlijk! Wist niet dat dat kon, maar ik ken alleen mijn eigen ervaring goed ;) Ik dacht dat mijn dochter redelijk gemiddeld was, maar die heeft zeker wel af en toe een driftbui (vanaf 15 maanden om het half jaar ongeveer van die ik-luister-echt-niet-fases) Buiten die fases luistert ze wel goed.
    Twee keer uber driftbui gehad dat ik haar echt niet in het fietsstoeltje/autostoeltje kreeg, en dan bedoel ik 20-25 minuten lang een krijsend schoppend kind waar je niks mee kunt (negerend niet, pratend niet, fysiek niet, hopeloos)
    Dan weten jullie ook niet hoe lang/groot een snottebel kan zijn na 25 minuten onafgebroken krijsen? ;):D

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn zoon van (bijna) 8 heeft ook nog nooit een driftbui gehad,
    Mijn dochter van 6 kreeg haar eerste driftbui met 5,5 jaar maar hierin denken wij dat school een grote rol speelde ( wel niet blijven zitten en haar in het gezicht zeggen dat ze niet slim genoeg is voor groep 3 en ze dan alleen maar gepest gaat worden ) nu is ze toch door naar groep 3 en blijkt juist dat ze meer uitdaging nodig had en dus helemaal niet zo dom is, nu zit ze ook weer heerlijk in haar vel en de driftbuien zijn weg
    Onze derde begon met 1,5 met driftbuien en die heeft ze nog zo nu en dan, is ook een heel ander karaktertje dan haar broer en zus, ben M benieuwd of onze vierde wel of geen drift buien krijgt :p

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje van net 5 is heus wel eens boos maar een driftbui als in op de grond gaan liggen en een kwartier/half uur liggen krijsen en doen nee, dat ken ik ook niet...

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Maar wat is dan precies een driftbui? Misschien hebben we een verschillende interpretatie van het begrip "driftbui"?;)

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    In mijn ogen is een driftbui ook iets wat kort kan zijn. Roepen , gillen wanneer hij zijn zin niet krijg, drama om weinig (niks is maar net uit welke hoek je het bekijkt)

Ik ken geen driftbuien die 30/45 min duren.

We zijn misschien met sommige dingen makkelijk en streng. Je mag rustig boos zijn maar dat kan ook in de gang en kom maar terug wanneer je klaar bent.
    Eet je niet dan gaat je bord weg, zonder dat wij boos zijn en krijgt altijd toetje.
    Drama in de winkel en ik stap over je heen en ga verder of ik zet hem buiten. Drama duurt meestal niet langer dan 5 min.

Misschien omdat hij taalvaardig is hij ook minder gefrustreerd is (2.5) of we krijgen het nog
    (Duimt heeeeel hard dat het niet zo is)

10. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Ik heb 6 kinderen waarvan er 5 olde peuterleeftijd hebben gehad.
    Alle 5 geen driftbuien. De oudste 3 zijn nu puber en tot nu toe ook nog geen moeilijkheden. :)

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier zijn de echte driftbuien bij onze dochter tot nu toe beperkt gebleven tot 2x. Maar onze dochter kon met 2 jaar al zinnen praten en zich goed duidelijk maken. Denk dat dat ook een hoop scheelt.
    Wat ik ervoor terug kreeg was overigens wel een hele brutale bijdehandte tante.

Haar broer haalt de schade in. Die heeft wekelijks een driftbui en het maakt niet uit waar we zijn. De excorsist is er niks bij.

12. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier een dochtertje van ruim 4,5jaar en ook nog nooit een driftbui gehad. Ik vind het heerlijk haha

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

De oudste heeft dat ook nooit gehad. Bij een driftbui denk ik aan op de grond gillen in de supermarkt :D de jongste heeft dat wel af en toe gehad. Wel liepen ze allebei veel weg. Dan had ik liever een driftbui ;)

14. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    De driftbuien van mijn oudste van bijna 4 zijn op 2 handen te tellen...
    De driftbuien van mijn jongste (1,5!) zijn ontelbaar....

15. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Mijn zoon is 5 en nog maar 3 echt heftige driftbuien gehad. De oorzaak is dan wel een hele hele drukke dag, weinig rust en in een school-vakantie, dus minder structuur.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste had het vrij geregeld, vooral als dreumes. Die kon zich echt dramatisch huilend en krijsend op de grond laten vallen en dan met zijn hoofd op de vloer bonken. Als je hem probeerde op te tillen of troosten om te voorkomen dat hij zich pijn deed, worstelde hij uit alle macht om los te komen. En echt meerdere keren per week, regelmatig vaker op 1 dag.

De jingste heeft zulke extreme buien nooit gehad. Hij kan wel eens boos huilen. Maar dat komt maar heel soms voor en is met een paar minuten ook weer bekeken.

Het zijn twee heel verschillende kinderen. De oudste is behoorlijk temperamentvol en niet snel tevreden. Heel veeleisend richting zichzelf en anderen. Nu hij zes is kan hij nog steeds heel erg huilen en verdrietig worden om -voor ons- kleine dingen.
    Onze jongste is makkelijker in de omgang, veel meer zorgeloos en vrolijk. Dus het is ook wel 'logisch' dat hij zulke buien nauwelijks heeft.

Ieder kind is gewoon anders. Dat geldt voor alles en ook voor driftbuien. Ik geloof dat wij wat dat betreft ook echt wel twee uitersten getroffen hebben. Maar ze zijn allebei even lief. :)

17. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn dochter is ruim 11 jaar en heeft nog nooit een driftbui gehad. Ook niet nu ze aan het puberen is.
    Ze heeft gewoon een zacht karakter.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn kinderen (van 6 en 8 inmiddels) hebben ook nog nooit een driftbui gehad. Ze zijn natuurlijk wel eens boos, maar nooit met gillen/krijsen etc. Gewoon een beetje gemopper en dan is het weer goed.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Gillen en krijsen hier ook nooit hoor. Ze weten dat dat echt niet geaccepteerd wordt. Maar de oudste wordt ook niet snel boos.
    De jongste wel: nouhouhou...en dan stampvoetend naar de gang of naar boven😂

20. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook precies dit. Er zit echt wel een koppie op, maar een echte driftbui heeft hij hier nog niet gehad.
    Maar goed, hij is pas 2,5 dus kan nog komen natuurlijk. :p

Deel Deze Pagina