Ovulatietesten, kijken jullie even mee?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sakura123, 5 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik heb tot op heden alleen maar witte of heeeeeel lichte ovulatietesten gehad de afgelopen tijd.. dus ik dacht, geen eisprong ofzo. Tot mijn verbazing dinsdagochtend ineens een heel licht streepje. Gisterochtend en gisteravond nogmaals getest, en gisteravond nogmaals met een andere test ook.. op allemaal lichte streepjes. Op de foto’s de testen van gisteren en eergisteren. Vanochtend staat er nog niet bij maar dat was ook een iets donkerder streepje.

Mijn vraag is nu, hoe weet ik nu in vredesnaam wanneer hij echt knalt, en wanneer we dan zeker moeten vrijen? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Wat is jullie advies? Gewoon door blijven testen 2x per dag? Afgelopen nacht hebben we gevreeën, vannacht is mijn vriend werken dus ik zie hem pas morgenochtend en dan is hij er vaak te moe voor.. als we het pas weer morgenavond doen, zou ik dan de eisprong gemist hebben? Of zouden die lichte streepjes nog wel een paar dagen door kunnen gaan?

(overigens, ik weet dat het geen zwangerschapstest is natuurlijk maar toch is het verdomd leuk om zo’n tweede streepje te zien :D )

Bijgevoegde bestanden:

• ovu2.jpg
      ovu2.jpg
      Bestandsgrootte:
      35,2 KB
      Weergaven:
      8
    • ovu1.jpg
      ovu1.jpg
      Bestandsgrootte:
      37,8 KB
      Weergaven:
      4
  2. beest

beest Actief lid

30 okt 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Die zijn allemaal te licht, dus nog geen piek. Bij mij is het gewoonlijk zo: een paar dagen voor de verwachte eisprong begin ik te testen en krijg ik een heel flauw lijntje. Dit dan een paar dagen en dan plots een iets donkerder (zoals die van jou) en de dag erna een knaller.
    Wanneer verwacht je je eisprong?

3. beest

beest Actief lid

30 okt 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Ik gebruik trouwens dezelfde testen.

4. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Heel eerlijk gezegd weet ik dat niet precies. Ik heb hiervoor nog nooit echt een eisprong kunnen ontdekken met testjes, zit nu op dag 17 van mijn cyclus. Temperaturen geeft bij mij zulke wisselende resultaten dat ik daar nog niks zinnigs over kan zeggen.
    Ik vond ze zelf ook nog niet echt knallen, eerlijk gezegd.. maar door mijn vriend’s wisselende rooster zou ik echt onwijs balen als we de boot zouden missen ofzo. Vandaar mijn onzekerheid.

5. beest

beest Actief lid

30 okt 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Hoe lang duurt je cyclus normaal, in dagen?

Ik zou gewoon blijven doortesten. Ze worden iets donkerder, als ik het goed begrijp.
    Ik denk dat je ten vroegste morgen een knaller hebt, en dat je dus zeker nog op tijd bent als je morgen avond vrijt. Denk ik, he, als ik afga op de kleur van je teststreep.

6. beest

beest Actief lid

30 okt 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Plus, ik lees net dat je gisteren gevreeën hebt, dus is morgen zeker goed (om de 2 dagen is prima).

7. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Nou ja gisteren.. vannacht rond een uur of 3 :D dus dat moet wel een tijdje goed blijven lijkt me.
    Dan gun ik mijn vriend zijn rust even, arme vent ;) ik vind dat op commando vrijen maar lastig, ik merk nu al wel dat dat niks voor mij is. Doe mij maar gewoon spontaan.

Mijn cycli zijn vrij onregelmatig geweest.. na de pilstop was het 19 dagen, toen de volgende in Dec 24 dagen, in januari weer 19 dagen en de laatste was 33 dagen. Hopelijk deze maand weer een mooie van rond de 30 dagen, want van 19 dagen word ik niet vrolijk hoor :(

8. Lief88

Lief88 Lid

5 dec 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé Vonniej,

Ik ben sinds vorige week met ovulatietesten begonnen, omdat m'n cyclus erg onregelmatig en lang is.
    De eerste week had ik net zulke testen als jij (geen streepje of heel licht).
    Nu heb ik rond 12.00u vandaag positief getest en dat was goed te zien!! (zie bijlage). Nu wist ik zeker: yeah ovulatie.
    Ik zit al op CD 25, dus echt een late eisprong. Afgelopen nacht toevallig geklust en toen zei ik tegen m'n vriend, het is raak hoor (en toen wist ik niet dat ik vandaag een posi test zou hebben). Vreemd! Dus ik hoop dat het ook echt raak mag zijn!

IMG_8605.jpg

9. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb ook die van sensitest maar die van mij knalde wel ineens al bij het inlopen van de urine zag ik al meteen een streepje komen en toen na 5 min gekeken en was ie net zo duidelijk als het controle streepje.
    Verder merkte ik ook dat mijn slijm anders werd dat het rekbaar was de de positie van de baarmoeder hoger, zachter en open.
    Dus ik had toen wel iets nou het zit er nu echt aan te komen en toen inene positieve test.
    Dus dat kan je ook in de gaten gaan houden.

10. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Bedankt allemaal voor de antwoorden! Mijn BMM ligt nu hoger en is zachter, alleen qua slijm is het wel wat rekbaarder maar zeker geen rauw eiwit.. eerder wat wittig.
    En ik zal wel gek zijn, maar mijn tests van gisteravond lijken mij weer lichter te zijn. Wat denken jullie? Ik hoop niet dat ik mijn ei gemist heb, of nog erger.. dat ik geen eisprong heb :(

Edit: hieronder de directe foto's want als bijlage worden ze véél te klein:

http://imageshack.com/a/img910/5323/hK8bbB.jpg

http://imageshack.com/a/img909/5528/N882F6.jpg

11. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vonniej,

Een ovulatietest loopt niet op zoals een zwangerschapstest. Ik denk dat je je piek nog niet hebt gevonden. Ik heb gisteren op cyclus dag 34 mijn ovulatie pas gevonden, dus begrijp dat het lang en moeilijk zoeken kan zijn naar die ovulatie. Ik had bvb afgelopen zondag een bijna positieve, dan weer drie dagen wit en dan gisteren plots een knaller.

Blijven testen dus gewoon...

12. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Oh serieus? Ik dacht dat ze altijd opliepen, vandaar dat mensen zoveel lijstjes plakten zodat je het verloop goed kon zien. Chiiips. Ok, dan blijf ik nog maar even doortesten twee keer per dag in de hoop mijn piek wel te vinden.
    Inmiddels ook de CB digitale ovulatietesten aangeschaft (obsessief? Moi?), alleen ik denk dat ik nog even wacht met die gebruiken omdat ze vrij prijzig zijn en ik er niet heel veel weg wil gooien.
    Nu dag 18 van de cyclus, dus het kan nog alle kanten op. Als hij weer 33 dagen is, dan zou ik hem zo ongeveer dit weekend moeten hebben (uitgaande van 14 dagen LF, niet dat dat vaststaat)

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Vonniej als je echt wil weten of er een eisprong is, dan kun je beter gaan temperaturen
    Ovu-test geeft aan dat er een LH piek is, maar daarmee weet je niet zeker of je ei ook gesprongen is. dat kun je zie aan een temperatuur stijging.

Ik gebruik dipsticks en als ik denk dat die positief is (even donker of donkerder dan controle streep) doe ik ook een CB. Om zo de kosten te besparen.

14. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik ga volgende cyclus maar temperaturen, want ik word hier niet wijzer van. Al mijn testen zijn weer omo-wit nu, en mijn BMM ligt nog wel hoog maar is weer harder en gesloten. Ben bang dat ik dus de boot gemist heb deze maand, ook al ben ik al vanaf dag 5 aan het testen. Misschien waren die lichte testjes wel mijn piek, en maak ik minder hormonen aan ofzo.

15. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Vandaag voor het eerst een ovulatietest gedaan, nu maar doortesten

16. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Nou, aan mijn baarmoedermond is heel duidelijk te merken dat ik niet meer vruchtbaar ben.. hij ligt heel laag, en is hard. Hij was vorige week rond 4/3 hoog en zacht. Alle testjes zijn ook negatief geweest sinds vorige week. Ik heb dus óf geen eisprong gehad deze cyclus, of mijn piek is gewoon niet zo hoog als hij zou moeten zijn.
    Iemand hier ervaringen mee?

Deel Deze Pagina