hoi allemaal ik heb een vraagje normaal zou mijn ovelatietest vrijdag een vette streep moeten geven zoals mijn berekeningen en sie is altijd goed geweest maar nu had ik hem donderdag. en ik baalde want mijn vriend was toen doodziek. dus hebben wij het toch vrijdag gedaan 2x s middags en savond. denken jullie dat ik nog kans maak? want je ei komt toch pas na je vette streep krijgt toch eerst het hl stofje en dan als die weg is je ei? teminste zo heb ik het ergens gelezen. en hoelang is je ei dan vruchtbaar? ik krijgo ok pas later mijn vruchtbare slijm hebben daar meer mensen ervaring mee? weet het zijn veel vragen maar hoop een beetje duidelijkheid te krijgen. gr pjpj fijne pasen iedereen
24 tot 36 uur na je positieve test springt je ei en je ei daarna ongeveer nog 12 uur vruchtbaar, dus je was prima op tijd hoor
3 keer op 1 dag gemeenschap hebben heeft niet zoveel zin, omdat er bij die 3e zaadlozing amper nog zaadcellen aanwezig zijn.. je kan het beste om de dag gemeenschap hebben, en in je vruchtbare dagen elke dag bijv. Maar als je donderdag je LHpiek had, kan je ei al binnen 12 uur springen, maar ook pas de volgende dag, of de dag erna. Normaal gesproken wordt je afscheiding weer normaal wit en plakkerig als je ei gesprongen is.. maar ook dat kan (mijn ervaring) elke maand anders zijn. Je ei is het meest vruchtbaar in de eerste 12 uur dat hij gesprongen is. Hij blijft in totaal ongeveer 24 uur vruchtbaar, maar de laatste 12 uur al minder vruchtbaar. Vergeet niet dat de zaadcellen ook langer kunnen leven in jouw lichaam, en een reis moeten maken die kan variëren van 1 tot 24 uur voordat ze bij de eicel zijn.. Je hebt wel een kans, want je hebt rond je eisprong gemeenschap gehad. Fijne Pasen.