Late ovulatie vs Teunisbloemolie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door chantal84, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hello Ladies,

na 2 cyclussen van +/- 30 dagen te hebben gehad met een late ovulatie op dag 23 besloot ik deze maand teunisbloemolie te gaan halen bij de kruidvat. Op naar ronde 3!

Ik heb weleens gelezen dat deze je cyclus meer regelmatiger kan krijgen en dus misschien ook wel eens mijn eisprong kon vervroegen zodat ik een langere luteale fase zou hebben. (deze is op dit moment maar 7/8 dagen) en dat daardoor een eitje meer tijd zou kunnen hebben om beter in te kunnen nestelen.

Op dit moment zit ik op dag 16 maar nog steeds geen teken van een eisprong.

Mijn vraag(en) aan jullie:
    - zijn er meer meiden in deze positie?
    - mocht mijn ei weer zo laat komen wat zou ik er nog meer aan kunnen doen?

Alvast bedankt mama's in spé! ;)

X Chantal

2. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ik zou het niet laten afhangen van teunisbloemolie denk ik, het doet wel wat met je cyclus maar om daar nu vanuit te gaan. als ik jou was zou ik eens met ovulatietesten kijken wanneer je eisprong is..

een ei nestelt na 5-6 dagen in, dus al heb je een korte fase na je ei van 8 dagen dan moet het toch goed zijn lijkt me, maar misschien zie ik het verkeerd en ben ik ook wel benieuwd naar de reactie van anderen..

3. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ik weet al wanneer mijn eisprong is.. Ik doe tempen en ovu testjes gebruiken. Het punt bij mij is dat mijn eisprong zo laat is.

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    mm dat weet ik ook niet, misschien dat het door teunisbloemolie eerder wordt.. ik had mijn ei eerst na 10 dagen, nu na 14 dagen dus bij mijn is het later geworden. je kunt het wellicht een paar maanden proberen en kijken wat het doet. verder denkt ik dat het toch wel biologisch bepaald is hoor. Als ik naar je cyclusdagen kijk valt het me nog wel mee 30/32 dagen. Anders even naar de HA vragen wat hij/zij vindt. Succes!

Deel Deze Pagina