ontstoken teentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arian, 2 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Zoontje van elf weken heeft zo,n rood teentje. Zou het ontstoken zijn? Hier even een fotootje..

Bijgevoegde bestanden:

2. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Dat ziet er zeker ontstoken uit.. Heb je ze onlangs nog geknipt? Ik zou eens deze dagen even langs de HA gaan als het niet minder wordt..:)

3. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ziet er wel ontstoken uit.
    Bij baby's kunnen er makkelijk nagels ingroeien. Knip dit niet weg of eruit, je kan wel weken in een bakje water met soda.

Flower00 vindt dit leuk.
  4. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Nee nog nooit geknipt, heb geen soda, bel huisarts morgen even!

5. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ai, je kindje heeft dezelfde teennagels als ik. Van die ingroeinageltjes. Hopelijk heeft je kindje er geen last van. Bij mij deed een laken al pijn op mn teen. Inderdaad weken met soda.

6. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Is inweken met soda genoeg of moet de huisarts er eerst naar kijken? Hij lijkt er geen last van te hebben, is niet anders dan anders..

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Sowieso naar de huisarts. Weken is lang niet altijd genoeg. Soms is er een "operatie" voor nodig.

maar het kan ook ontstoken nagelriem zijn (zo zagen mijn duimen er ook uit )
    huisarts heeft toen in beide duimen kleine snee gemaakt. Moest elke dag weken in biotex/soda en schone verband om.

8. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik zou zeker even langs de huisarts gaan

mijn dochter heeft dit ook gehad toen ze 3 was.
    ik heb haar toen in de soda gezet nou.. het werd alleen maar erger!!

ben toen nog bij de dokterswacht geweest en kwam er meet een dochter in verband weer uit

9. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Dan ga ik morgen gelijk bellen, het zekere voor het onzekere nemen, vooral als het om mijn kinderen gaat:)

10. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Soda is al weer achterhaald volgens mijn dok. Ik heb namelijk rond oud&nieuw een ingegroeide teennagel gehad. Ik liep er té lang mee door (eigen schuld) waar door mijn teen ook super ontstoken raakte. Van de soda werd het zeker niet minder. Ik kreeg een antibiotica-kuur van een week maar haalde niks meer uit. Uiteindelijk 2 pijnlijke prikken met verdoving in me teen en toen een stukje nagel verwijderd. (dit is meteen een heel extreem voorbeeld). Ik wil je natuurlijk niet bang maken maar ik zou ook lekker naar de huisarts gaan.. :) Sterkte!

11. vlindertjuhh

vlindertjuhh Actief lid

6 apr 2011
    317
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft het ook een paar keer gehad.
    Wat hier helpt,water koken afkoelen daarna deppen met een watte schijfje en even laten drogen bij de lucht.paar keer per dag herhalen.
    Na een paar dagen is het bij mijn zoontje weer rustig.

Succes en als je het niet vertrouwd gewoon de ha bellen voor de zekerheid.

12. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Mijn dochter heeft dit ook gehad. Inderdaad niet knippen. Ik kreeg het advies om het met een vochtig gaasje te verbinden. Dat viel niet mee bij die kleine teentjes, maar het hielp wel.

Deel Deze Pagina