Mijn moppie is bijna 4,5 maand oud en ze heeft twee weken geleden weer inentingen gehad maar dat zou toeval kunnen zijn hoor. Een paar dagen later werd ze anders.. Veel huilen terwijl ze normaal gesproken zelden huilt. Met name in de nacht is het drama. Ze kwam normaal gesproken twee keer snachts voor een voeding maar nu dus wel vier keer. Voorheen werd ze rustig wakker maar nu wordt ze huilend wakker. Vannacht zelfs zo overstuur dat ze de borst niet wilde. Er stroomden tranen over haar wangen en zelfs ik moest huilen. Na een paar minuten pakte ze gelukkig toch de borst. Als ik haar wegleg naast me in de co sleeper wordt ze snel huilend wakker maar als ik haar op mijn buik/borst laat slapen dan slaapt ze gerust een paar uur. Wat is dit? Het begint me op te breken.. ik vind het vooral voor haar zo zielig. Zo ken ik haar niet.
Het kan idd met de vaccinatie te maken hebben Dat hoor je wel vaker Maar het kan ook een sprong zijn Mijn zoontje had dit ook rond die leeftijd uiteindelijk na week na huisarts had die blaas ontsteking zonder koorts etc dat deed natuurlijk zeer na kuurtje was het over Mischien toch even laten checken oortjes alles etc bij huisarts
Mijn zoontje is nu 12 maanden maar ben nog niet begonnen met vaccineren dus bij hem kwam het niet daardoor
Rond de 4 maanden is er inderdaad ook weer een sprongetje. En is het anders geen optie om haar op haar buik te leggen als ze dan zoveel rustiger slaapt?! Ik weet welke risico's buik slapen heeft, maar een uitgerust kind (en moeder) zijn ook wel erg belangrijk.
Onze dochter is wat jonger maar zij heeft precies hetzelfde als ze in een sprongetje of groeispurt zit. Ik geef er maar aan toe en laat haar op die momenten bij me slapen. Vaak is het na een paar dagen over en gaat ze weer zonder problemen d'r eigen bedje in.